חנות-מקומית

קידום מקומי לעסק

אני רוצה שנדבר קצת על קידום מקומי – מהו קידום מקומי ואיך הכי נכון יהיה לקדם את העסק שלך ברמה הגיאוגרפית.

ישנם עסקים רבים אשר לא פועלים ברמה הגלובלית נכון להיום, ובמקרים אלו יש להתייחס לקידום העסק בצורה שונה. נכון שמנועי החיפוש לומדים את העסק שלכם בצורה מתקדמת מאוד ומתעדפת תוצאות חיפוש בהתאם למיקום בהם העסק שלכם פועל, וזאת במידה וכתובת העסק מוגדרת היטב באתר האינטרנט שלכם – רצוי לציין את כתובת העסק בצורה מלאה כולל מיקוד, גם בתחתית האתר (פוטר) וגם בעמוד צור קשר.

קידום זה מתאים גם לעסקים הפועלים ברמה הגלובלית מכיוון שזו משפרת את הקידום האורגני לאתר שלכם.

מילת המפתח – אינדקסים

ישנם ברחבי האינטרנט עשרות אינדקסים מעולים אשר מנווטים את הלקוחות אל בית העסק שלכם. ניקח לדוגמה את גוגל My Business.

גוגל My Business שם את העסק שלכם על המפה !

החלטתי לבצע חיפוש לסוכנות ביטוח. הביטוי סוכנות ביטוח הוא תחרותי מאוד בגוגל אך שימו לב שגם בעליי סוכנות ביטוח בנהריה, שאינה נחשבת לסוכנות מהגדולות בארץ, הופיעה ואף הופיעה לפני סוכנויות רבות.

למה זה בעצם קרה? המיקום הגאוגרפי שלי נכון לרגע החיפוש היה בנהריה ולכן גוגל הציגה לי תוצאות שהופיעו באיזור זה.

חשוב מאוד בזמן שאתם פותחים את גוגל לעסק שלי לציין את כתובת העסק כפי שהיא מופיעה באתר במדוייק ולהגדיר את כל הפרטים בדומה לאופן בהם הם מוצגים באתר – מספר הטלפון צריך להיות זהה, שעות הפעילות וכו'.

חשוב מאוד לבקש, ואין צורך להתבייש במקרה הזה, מלקוחות שלכם להכנס לגוגל לעסק שלי ולבקש שידרגו את בית העסק שלכם. במקרה המצויין למעלה עקיבא סוכנות לביטוח מובילה במספר הדירוגים בעקבות עבודה עקבית בנושא זה.

איך עוד זה תורם לעסק שלכם?

בזמן הקמת החשבון, אתם מצרפים קישור לאתר האינטרנט שלכם. נכון שמדובר בקישור שמוגדר no-index (שעל זה נרחיב בהמשך), אך פעולה זו גורמת למבקרים להיכנס לאתר האינטרנט שלכם.

כידוע (או שלא), תנועה של מבקרים איכותיים לאתר שלכם תגדיל את הסיכוי לאינטראקציה עם הלקוח (לקבל פנייה מצד הלקוח לבית העסק שלכם) וגם תשפר את דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש מכיוון שגוגל אוהבת "להמליץ" על אתרי אינטרנט שבאמת נותנים ערך ומענה ללקוחות.

אז מה השלב הבא שלכם?

  1. פתחו חשבון בגוגל לעסק שלי, מלאו אותו בתוכן ומידע אודות בית העסק שלכם ובקשו מלקוחות לדרג אתכם.
  2. פתחו חשבונות נוספים באינדקסים אשר נותנים במה לעסקים מקומיים ומאפשרת לספק מידע אודות בית העסק שלכם. לא חייב ללכת רק על אינדקסים מובילים, מומלץ להוסיף את בית העסק שלכם בכל אינדקס אפשרי שיאפשר לכם להחשף ללקוחות נוספים באינטרנט.
  3. שפרו את אתר האינטרנט שיהיה ידידותי, יכיל ערך ללקוחות שלכם ויספק מידע אודות השירות שלכם, פרטי ההתקשרות שלכם ואת כתובת העסק שלכם.

ההמלצה שלי היא תמיד לחשוב איך ניתן כן לקדם את העסק – מעסק מקומי לעסק גלובלי. תנצלו את הבמה שהאינטרנט נותן לעסק שלכם וקדמו אותו ככל שניתן.

שאלות נוספות? כתבו לנו כאן ונשמח לסייע.

אהבתם? שתפו