מקדם אתרים הוא אדם אשר עיקר תפקידו הוא העלאת דירוג אתר האינטרנט שלכם בעיני מנועי החיפוש. בפוסט זה נתייחס לתפקידו של מקדם האתרים בשיטה האורגנית במנועי החיפוש ולא למקדמי אתרים בשיטה הממומנת (מפרסמי אתרים).
מקדם אתרים הוא לא רק שתילת קישורים באתרים חיצוניים! שיטה זו הייתה נפוצה יותר בעבר. כיום, מקדם אתרים צריך לדאוג לשתול המון תוכן פנימי, אשר יהיה מקורי, רלוונטי ומעניין אשר ימשוך את הגולש לאתר שלכם ויגרום לו גם לשהות מספיק זמן בתוך הכתבה דרכה הוא הגיע לאתר וגם לגרום לו לרצות להיכנס לעמודים נוספים ולשאוב מספיק מידע אודות השירות או המידע אשר חיפש.
מקדם אתרים טוב, יתחיל את הליך הקידום על האתר שלכם בסקירה אודות השירות/המוצר אותו אתם מציעים ללקוח. הסקירה תיעשה באמצעות מחקר מתחרים ומחקר ביטויים רלוונטיים לתחום, ע”י כלים המספקים ניתוח מעמיק ומידע אודות האופן בו מקדם האתר יתחיל את הקידום שלכם.
לאחר מכן יש לבדוק את אתר האינטרנט שלכם. אז מה באמת חשוב באתר שלכם?
- עיצוב האתר וחווית משתמש – חשוב מאוד שאתר האינטרנט יהיה נוח למשתמש, נעים לעין ויאפשר לו ביתר קלות לנווט באתר ולהבין את המבנה שלו.
- מהירות האתר – חשוב לספק לגולש אתר מהיר ולא לתת לו לחכות במעבר בין העמודים – מעל 3 שניות המתנה עלול לגרום לנטישת הגולש – דבר שנרצה למנוע.
- התאמה למובייל – זה אמנם סעיף שאמור להיות חלק מהסעיף הראשון, אבל חשוב לתת לו חשיבות רבה כיוון שברוב האתרים יותר מ-75% מהגולשים באתר שלכם יכנסו ככל הנראה מהמכשיר הנייד ולאו דווקא ממחשב.
- צור קשר נגיש – סביר שהגולש באתר יצרה ליצור איתכם קשר. תפקיד המקדם הוא לאפשר לו את זה בצורה הטובה והנוחה ביותר עבורו בכל אחת מהמדיות הרלוונטיות אליכם – טופס השארת פרטים, כפתור התקשרות, שליחת הודעה בווטסאפ ועוד…
- A/B Testing – בקידום אתרים, מקדם האתר צריך לבצע בדיקות מקיפות למגוון נושאים – איזה כותרת ממירה יותר, איזה צבע מושך יותר את העין ושינויים במבנה שמשפיעים לטובה על ה-Funnel שהגולש עובר.
מדידת הצלחת מקדם האתר:
מקדם האתר צריך לספק לכם דו”חות מפורטים אודות ההצלחה שלו בהתאם למה שהוגדר מראש.
זה לא מספיק להגיד לכם שבביטוי מסויים הגעתם לעמוד הראשון – אתם צריכים להבין שהביטוי הזה רלוונטי אליכם, שיש לו נפח חיפושים רחב ושהביטוי הזה ממיר.
בנוסף, צריך מקדם האתר להראות לכם מגמת עליה בהיקף הכניסות לאתר, עלייה במשך פעילות המשתמשים וכמובן עלייה בכמות ההמרות של האתר שלכם.
חשוב מאוד שמקדם האתר יהיה זמין אליכם, ידע לייעץ לכם ולהקשיב לרעיונות שלכם. הצורך ביצירתיות הוא גדול מאוד במקרים הללו שכן רמת התחרות גבוהה מאוד כמעט בכל התחומים הקיימים.
מקדם אתרים צריך לחבר אתכם לכל הכלים הרלוונטים על מנת שתוכלו לעקוב גם ללא התלות בו על התקמות האתר – גישה לוובמאסטר של גוגל, אנליטיקס ולעיתים גם תג מנג’ר.
המתכון להצלחה – ערך לגולש
חשוב מאוד שתפיקו ערך עבור הגולש. איך עושים את זה?
בואו ניקח דוגמה – אתם עסק שמייצר עוגות לימי הולדת. עד היום באתר האינטרנט שלכם היה מידע אודות העסק שלכם, אודות המוצרים שניתן לרכוש דרככם וצור קשר.
מקדם האתר יכול לייעץ לכם להקים איזור מתכונים בסיסי ליצירת עוגות באופן עצמאי באמצעות מתכונים וסרטונים שלכם בו אתם מראים איך ניתן לעשות את זה באופן עצמאי.
פעמים רבות, גולשים יגיעו לאתר שלכם באמצעות הביטוי שהוביל לעמוד מתכונים זה, יבינו שאין ביכולתם את הזמן לאפות את “עוגת החלומות” באופן עצמאי ויחליטו לפנות אליכם על מנת שתבצעו את העבודה עבורם.
תמיד תחשבו איך ניתן להפיק ערך לגולש, שעלול להפיק את הערך שאתם מחפשים עבורכם.
חשוב מאוד שהערך לא יהיה פשוט מידי, כדי שלא תצטיירו בעיניו כחובבנים, אך גם לא מורכב מידי שלא ירגיש שאתם מנסים להקשות עליו.
לסיכום
מקדם האתר שלכם הוא האיש שלכם באינטרנט. הוא הסמכות המקצועית בכל הקשור לתוכן בתוך האתר שלכם ולאופן שבו גוגל קורא את האתר שלכם (או כל מנוע חיפוש כזה או אחר). הוא יחקור עבורכם, יבצע עבורכם ויגרום לכך שהאתר שלכם יניב לכם תוצאות טובות יותר מבעבר.
במידה ואתם מחפשים מקדם אתר אינטרנט, נשמח להעניק לכם ייעוץ ראשוני, ללא עלות. פשוט ליחצו כאן ונשמח לעמוד לשירותכם.
בהצלחה