בכל יום עשרות, מאות או אלפי לקוחות פוטנציאליים מחפשים את המוצר או השירות שלך בגוגל, התפקיד שלנו הוא לדאוג שהם יבחרו דווקא בעסק שלך!
קידום ממומן בגוגל זוהי שיטת פרסום של גוגל המאפשרת לכם לפרסם מודעות במנוע החיפוש ובאתרים שותפים של גוגל. בשונה מקידום אורגני ברשת החיפוש, השליטה שלנו בקמפיין הקידום הממומן רחבה יותר ומאפשרת לנו להחליט בדיוק כיצד המודעה תיראה, אילו מילות מפתח יציגו את המודעה שלנו, באילו אזורים גיאוגרפיים המודעה תוצג ועוד המון אפשרויות שהופכות את השירות הזה של גוגל ללא פחות מגאוני.
הפרסום בגוגל גמיש מאוד ומאפשר לכם לבחור כמה תרצו לשלם בהתאם לצרכים שלכם.
התחלתם לשלם? הלקוחות כבר יתחילו להגיע לאתר או לעמוד הנחיתה שלכם. כן, עוד באותו היום.
לא צריך להתחשבן על מילות מפתח, כל מה שרלוונטי ועלול להוביל להמרה רלוונטי ושווה בדיקה.
לא הקליקו על המודעה שלכם? לא תשלמו לגוגל. רק הקלקות על המודעה יובילו לתשלום
השירות של גוגל אדס, מאפשר לכם להופיע באותו העמוד ביחד עם “הגדולים” – כל אותם חברות הענק אשר משקיעות מאות אלפי שקלים על קידום אורגני.
בשונה מקידום אורגני, התוצאות הן מיידיות. ביום שהקמפיין עולה לאויר, העסק שלכם יופיע בגוגל בעמוד הראשון (במידה והקמפיין נעשה בצורה נכונה).
מה שמייחד מאוד את הפרסום בגוגל, הוא שהתשלום הוא עבור קליק (לגוגל) + תשלום חודשי למנהל הקמפיין שלכם. כלומר, ישנה הוצאה בסיסית שידועה לכם מראש + הוצאה נוספת עבור גוגל. כפי שציינו למעלה, התשלום לגוגל הוא פר הקלקה – משמע מישהו חיפש מילת מפתח שרלוונטית לעסק שלכם. אותו לקוח מחפש מוצר/שירות והוא מתכוון לבצע פעולה עם בית העסק אשר יציע לו את הפתרון הטוב ביותר – אתם חייבים להופיע לו בתוצאות החיפוש.
אם נשווה את השירות לפרסום ברשת החברתית תבינו שבפייסבוק למשל אתם “מופיעים” ללקוח על הwall ומציעים לו עסקה שעלולה לעניין אותו (ועלולה גם לא). אותו לקוח גלש להנאתו ופייסבוק ולא התכוון לבצע פעולה מסויימת. בגוגל אדס אותו לקוח רוצה לקבל מענה מיידי למוצר/שירות שהוא צריך עכשיו.
אבל שוב נחזור ונציין – השירות הזה מעולה לכל עסק באשר הוא וההמלצה שלנו היא לקדם את העסק בגוגל אדס.
אז אם העסק שלכם צמא ללקוחות חדשים – פרסום בגוגל הוא הפתרון המושלם עבורכם. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא ליצור איתנו קשר, להגדיר יעדים ולפתוח בקמפיין פרסום מקצועי שיזרים לקוחות לאתר שלכם כבר ביום הראשון!
קידום ממומן | קידום אורגני | |
חשיפה | חשיפה מוגבלת בהתאם לתקציב שלכם | חשיפה ללא הגבלה ואינה מוגבלת בכמות קליקים |
יכולת פילוח | ממוקדת מאוד – ניתן להגדיר מי הקהל שלכם ברמת מין, מגדר, איזור גאיגרפי וכו’ | לא ממוקדת, אך איכותית. |
תוצאות | מיידיות. מרגע הקמת הקמפיינים, תתחיל להגיע תנועה לאתר שלכם | לוקח זמן, בסוף זה משתלם. |
השקעה | אין צורך להשקיע באתר האינטרנט וניתן להפנות אנשים לדף נחיתה בלבד | יש צורך להשקיע הרבה באתר האינטרנט – נראות, תוכן וכו’. |
עלויות | חלק מהתקציב הולך למקדם, חלק מהתקציב הולך לגוגל. תלוי מאוד בנישה המקודמת | העלות כולה הולכת למקדם האתר. |
קידום ממומן בגוגל הינו כלי פרסומי אדיר שהולך ותופס תאוצה עם השנים. היכולת שלנו כבעלי עסקים להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל בצורה כל קלה ומהירה, כמעט בכל מילת שנבחר, הופכת את הקידום הזה ללא פחות ממושלם.
קידום ממומן בגוגל, כפי שציינתי מקודם, מאפשר לנו להופיע בתוצאות החיפוש, בביטויים שבהם אנחנו מחליטים להופיע. מרגע הקמת הקמפיין ואישורו, אפשר לחכות שעה שעתיים לכל היותר והנה הקסם מתרחש. האתר שלכם מופיע בראש תוצאות החיפוש.
הקידום הממומן בגוגל בעצם מאפשר לנו לשלם לגוגל על כל הקלקלה על המודעה שלנו. כל הקלקה מתומחרת באופן שונה בהתאם למילת המפתח אותה חיפש המשתמש, ציון האיכות שלנו במודעה ורמת התחרות על אותה מילת המפתח.
הכל נשמע מעולה עד כאן אבל, ויש כאן אבל גדול – זו לא שיטת פרסום המתאימה לכל עסק!
שיטת הפרסום בגוגל עלולה לעלות לא מעט כסף. ישנן מילות מפתח יקרות מאוד וישנן מילות מפתח זולות. אני לא הולך להשתמש בביטויים כמו ROI (החזר על ההשקעה שלנו) ולנסות להפציץ כאן במילים, אני רוצה באמת לחשב לכם את הכדאיות בשיטת הפרסום הזו בצורה הכי פשוטה שיכולה להיות.
בשביל להקל על ההסבר, ניקח את תחום בניית האתרים.
נניח וקליק עבור מילת המפתח “בניית אתרים” עומד על 10 שקלים להקלקה, ויחס ההמרה (כמות הפניות) עומד על 5%.
ניתן להבין מהנתונים הללו כי – מתוך 100 אנשים שנכנסו אלינו לאתר, 5 אנשים השאירו פניה (5% המרה) אשר עלו 1,000 ש”ח (100 אנשים כפול 10 ש”ח להקלקה).
עכשיו עומדת על הפרק שאלה נוספת – מה אחוז הסגירה שלנו כאנשי מכירות? מכל 5 אנשים שמשאירים פניה באתר – כמה מהם אני מצליח להמיר מפניה ללקוח משלם? בואו נצא מנקודת הנחה כי מתוך 5 אנשים הצלחתי לסגור לקוח אחד בעלות של 1,000 ש”ח לאתר.
בנקודה הזאת, אני נמצא במצב מאוזן – הלקוח עלה לי 1,000 ש”ח והרווחתי עליו 1,000 ש”ח ולכן במצב הזה שווה לי לפרסם בגוגל. כל עוד אני נמצא במצב שאני לא מפסיד על הלקוח, הפרסום בהחלט שווה לי.
ברור שבסופו של דבר, המטרה שלנו כמפרסמים היא לא לצאת מאוזנים, אלא להרוויח מכל התהליך, כלומר לשלם 1,000 ש”ח עבור הפרסום ולהכניס כתוצאה מכך 4,000 ש”ח. אבל הנקודה שבה ניתן לאמר כי זה משתלם להתחיל ולפרסם, עומדת על נקודת השיוויון.
בנוסף, אני נמצא בנקודה שתמיד אפשר לשפר את הקמפיים הממומן שלי ואוכל להפוך את המצב הזה שבו אני מאוזן בין הכנסות להוצאות, לרווחים אמיתיים.
יחס ההמרה בקמפיין ממומן מושפע מ-2 דברים עיקריים:
כמובן שיש גורמים נוספים שמשפיעים על יחס ההמרה באתר שלנו אבל אני מתמקד עכשיו ב-2 הגורמים העיקריים (לטעמי}.
אם מילת המפתח שאנשים הקישור לא רלוונטית והיא מובילה אותם לאתר לא נכון ולא תקין, יש לנו כאן בעיה ואנשים לא יבינו לאן הם הגיעו, למה הם הגיעו לשם ויחליטו לנטוש את האתר.
ההצעה שלנו, זה אולי הגורם המכריע ביותר. לקוחות רבים שואלים אותי את השאלה – למה אין פניות לאתר? אני דווקא כן רואה את המודעה שלי רצה וכו’.
אז בואו נתעקב על נושא ההצעה שלנו כי הוא ממש ממש חשוב.
אם אני מציע שירות של בניית אתרים וההצעה שלי באתר היא – בניית אתרים ב-20,000 ש”ח, כאשר הממוצע בשוק עומד על 5,000 ש”ח עבור בניית אתר, מה שאומר שההצעה שלי יקרה מאוד ויתכן כי יחס ההמרה שלי יקטן בהתאם להצעה. סביר להניח כי יהיו לקוחות שירצו את השירות שלי ב-20,000 בהנחה והוא מוצדק (איכות אתרים בליגה אחרת), אך רוב הלקוחות כנראה יוותרו על הפניה אלי עקב חוסר רלוונטיות.
בואו נדבר על עוד אפשרות – המחיר שלי תואם את השוק. אני דורש על אתר 5,000 ש”ח אבל תיק העבודות שלי באתר (הפרויקטים שביצעתי כבונה אתרים) בינוני מאוד. לקוחות שלא יתחברו לתיק העבודות שלי לא ישאירו פניה ולכן גם כאן, “נפלתי” בהצעה שלי ללקוחות.
ונדבר על אופציה נוספת שמתייחסת להצעה.
אנשים חיפשו בגוגל את הביטוי בניית אתרים, הגיעו אליי לאתר, אבל לא נתתי להם מחיר, לא נתתי להם תיק עבודות לדוגמה ובעצם לא נתתי להם שום סיבה לפנות אליי. גם כאן אני עלול לפספס אותם וליפול בהצעה שלי.
הרבה פעמים לקוחות מניחים כי במידה ואין פניות, מקדם האתר הוא אשם. אני אומר לכם מניסיון של שנים, הלקוח צריך להבין כי יש גורמים נוספים שמשפיעים, כפי שראינו למעלה.
הרבה מפרסמים חוששים כי המתחרים שלהם יקליקו בכוונה על המודעה שלהם כדי לבזבז להם את התקציב – ההנחה הזו נכונה והגיונית מאוד. המתחרים שלכם עושים את זה והגיע הזמן לשים לזה סוף!
אז גוגל אמנם מספקת פתרון אבל אפשר לאמר כי הוא לא מספיק איכותי והחסימה שלהם היא מינורית מאוד. בדיוק בשביל זה יש כלים חיצוניים שמנטרים את התנועה באתר ומשייכים כל גולש ל-2 קטגוריות:
לקוח לגיטי או מתחרה.
כל המתחרים מוחרגים מהקפיין באמצעות כתובת הIP ומאותה רגע והילך הם לא יוכלו לראות עוד את המודעה.
רוצים לשמוע על הפתרון? שלחו לנו הודעה.
אני בוחר להתחיל מהתשובה – ברור! אין סתירה בין 2 שיטות הפרסום. זה כמו שתסתכלו על חברות ביטוח גדולות שמפרסמות בטלוויזיה, מפרסמות על שלטי חוצות, מפרסמות בגוגל באופן ממומן, משקיעות בקידום אורגני, משקיעות בפייסבוק וברשתות החברתיות.
בקיצור – ניתן לפרסם בכל הערוצים במקביל, ההכל תלוי בתקציב.
חשוב מאוד לפני שיוצאים למסע של פרסום העסק, לנסות ולהבין מהו תקציב הפרסום שלנו. יועצים עסקיים ימליצו לכם להשקיע כ-10% מההכנסה שלכם על פרסום, כלומר אם העסק מכניס כל חודש 50,000 ש”ח, עלות השיווק של העסק תעמוד על 5,000 ש”ח.
בדקו כמה ערוצי פרסום במקביל עד שתבחרו את יחס החלוקה בין עוגת התקציב שלנו.
לדוגמה, אם החלטנו ללכת על 3 ערוצי פרסום – קידום אורגני, קידום ממומן וקידום בפייסבוק, התקציב שלנו צריך להתחלק באופן יחסית שווה בין 3 הערוצים.
לאורך הזמן, נוכל להתחיל להשוות את ביצועי הפרסום ולגלות איזה ערוץ פרסום הביא לנו את עלות ההמרה הזולה ביותר (כמות הכסף שהושקע לחלק למספר ההמרות). ברגע שנקבל תמונה יותר מדויקת שכל כמה המרות קיבלנו לאתר, נוכל לבחור את שיטת הפרסום המועדפת שלנו ולחלק את עוגת התקציב שלנו באופן שונה (או לוותר על שיטות פרסום יעילות פחות).
האמת, שכל מה שנוגע לפרסום, בניית אתרים ושירותים כאלה ואחרים, נוכל להבחין בטווח מחירים רחב מאוד ומשתנה מאוד.
ישנן חברות שלוקחות על שירותי קידום ממומן 400 ש”ח ויש כאלה שלוקחות עבור השירות 2,000 ש”ח – אותו השירות בדיוק. זה משתנה בהתאם לניסיון של מקדם האתר, התשלומים הנלווים שנלקחים בחשבון (כלים לניתוח הקמפיינים וכלים לחסימת הקלקות של מתחרים לדוגמה) והדבר האחרון – יכולת המכירה של איש המכירות.
הרבה מאוד חברות גובות תשלום בהתאם לתקציב הפרסום של העסק.
נניח – 20% מתקציב הפרסום או XXX ש”ח , הגבוהה מביניהם.
אנחנו בטופיק מדיה בחרנו לתמחר את זה קצת אחרת, הגענו לנקודה שבה אנחנו שלמים עם התשלום הנדרש עבור העבודה ושיטת התמחור שלנו עובדת באופן הבא:
אצלנו כל האתרים מתומחרים בעלות של 1,500 ש”ח עבור הקמת הקמפיין ועלות הניהול החודשית.
מצאנו לנכון לתמחר את השירות בהתאם לכמות העבודה ולא בהתאם לתקציב הפרסום של הלקוח (ויש לנו לקוחות שמשקיעים בגוגל עשרות אלפי שקלים).
אז אחרי ששוחחנו, הגדרנו את יעדי הפרסום, תקציב הפרסום ואופן הפרסום (לאן המודעות יפנו, אילו מילות מפתח להתמקד, אילו אזורים בארץ וכו’) מתחילים בתהליך הקמת הקמפיין אשר אורך בערך שבוע.
אחרי שהקמפיין הוקם אפשר להתחיל לרוץ.
אנחנו כמנהלי הקמפיין צריכים גישה לממשק הניהול של האתר, לגוגל אנליטיקס, לגוגל תג מגנ’ר, ולחשבון גוגל אדס במידה וקיים.
במידה ואחר מהדברים הללו לא קיים, נוכל לייצר אותם עבורך.
הכי טוב? צרו איתנו קשר, נבין את התמונה המלאה שמולה אנחנו מתמודדים ונבנה את התוכנית בצורה הנכונה ביותר לקידום העסק שלכם. יש טופס עוד קצת למטה 😉
בגלל שאנחנו סוכנות GOOGLE PARTNERS, השגנו לך ולעסק שלך הטבה משתלמת במיוחד.
1,500 ₪ לפרסום בגוגל (לאחר הוצאה של 1,500 ₪).
עם הטבה כזאת, שווה להתחיל לפרסם.