בין אם אתם מנהלים מספרה בלב העיר או מספקים שירותי אינסטלציה, כנראה שאת הקושי למצוא לקוחות אתם מכירים מקרוב. ניהול של בתי עסק קטנים הוא עניין מורכב ועל אף שרבים מאיתנו עושים את זה, לא מעט נתקלים בבעיה במציאת לקוחות. יכול להיות שבית העסק שלכם מצוין והעובדים שלכם מסורים ונאמנים אבל בכל זאת – כל עוד הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא ידעו שאתם שם, אף אחד פשוט לא יגיע.
בעבר הלא כל כך רחוק על מנת לקדם בית עסק קטן או גדול נעשה שימוש בפרסומות ברדיו ובטלוויזיה, פלאיירים ובשיטת חבר מביא חבר. בעולם של ימינו כשהאינטרנט כל כך שימושי ופופולארי, אין שום סיבה שלא לנצל אותו. כיום, בית עסק שלא נמצא באינטרנט הוא פשוט בית עסק שלא קיים כיוון שהאינטרנט הפך לפלטפורמת הקידום והשיווק המרכזית כיום. ולכן עבודת קידום אתר של עסק קטן היא משמעותית כל כך – כשהיא נעשית כמו שצריך, לקוחות פוטנציאליים שהייתם רוצים שימצאו אתכם, יוכלו לגשת אליכם בקלות.
אז איך נראית עבודת הקידום?
כאמור, עבודת קידום אורגני של עסק קטן דומה במרבית ממאפייניה לכל עבודת קידום אתרים. בשביל לעשות לכם קצת סדר, אלה הם השלבים המרכזיים שמנחים את מקדם האתרים בעבודתו.
מחקר מילות מפתח
חקר מילות מפתח הוא ללא ספק הדבר המשמעותי הראשון בעבודה שאיתו מתחילים מרבית מקדמי האתרים. בחקר מילות המפתח, נעשה מיפוי של סגנון החיפוש של הגולשים אשר מחפשים בתי עסק בתחומכם. בסיום עבודת המחקר תתקבל רשומה של עשרות עד מאות מילות מפתח ובאלה, ייעשה שימוש לטובת כתיבת התוכן. שילוב מילות המפתח בתוכן משמעותית על מנת לאותת לגוגל על הרלוונטיות של האתר עבור הגולשים ולכן חקר מילות המפתח הוא משמעותי מאוד.
כתיבת תוכן
עכשיו כשיש מילות מפתח, הגיע הזמן לגשת לכתיבת התוכן באתר. אתרים רבים מחליטים לשלב באתר העסק שלהם בלוג בו מעלים מאמרים שיווקיים ואינפורמטיביים לגולשים. בנוסף, במידה ואתם מנהלים חנות אינטרנטית תוכלו לשלב תוכן גם בדפי המוצרים השונים בתחילתו או בסיומו של הדף. כתיבת התוכן תימשך בעבודת הקידום השגרתית על מנת לתחזק את מעמדו של האתר ולסייע לו להתקדם לראשית רשומת התוצאות.
החלפת קישורים
החלפת קישורים היא ללא ספק חלק משמעותי במיוחד בעבודת הקידום. בהחלפת קישורים נעשים שיתופי פעולה בין בתי עסק שונים (במרבית המקרים בתיווך של מקדמי אתרים) לטובת החלפה של תוכן בתמורה לשילוב בתוכן של קישור לאתר בית העסק שכתב אותו. גוגל עצמם אף מעידים כי החלפת קישורים חיצוניים הוא אחד משלושה הגורמים המשמעותיים ביותר בקידום אתר.
אופטימיזציה
אופטימיזציה לאתר היא עבודה אולי מעט יותר טכנית אך אף היא משמעותית במיוחד לקידום האתר ולתפיסתו בעיניי הגולשים וגוגל כמקצועי. אופטימיזציה כוללת ארגון היררכי של דפי האתר והתוכן בדפים, אבטחת האתר, התאמת האתר למובייל, התאמת תגיות מטא ואלט, שדרוג מהירות האתר ועוד. ניתן לקרוא עוד על אופטימיזציה לאתר כאן
מייחד קידום אורגני של עסק קטן?
קידום אורגני לעסק קטן דומה במאפיינים רבים לקידום אתרים רגיל. עם זאת, ישנם כמה הבדלים מרכזיים עליהם חשוב לשים את הדעת. ראשית, מילות המפתח הנבחרות. עסק קטן הוא במקרים רבים עסק עם קהל יעד ממוקד ולכן, יש חשיבות בבחירת מילות מפתח שהן ספציפיות יותר ובעלי תחרות יותר ממוקדת.
עדיף שלא לשבור את הראש ולנסות להצליח לקדם את אתר העסק עם הביטויים הכי תחרותיים בתחום האתר כי יש תחרות משמעותית שפשוט כנראה מאוד מורכב להביס וגם כי במקרים רבים מדובר בביטויים כלליים שלא באמת יתרמו לכם יותר מידי. בנוסף, במידה ובית העסק שלכם הוא בעל אופי לוקאלי, כמו בית עסק שכונתי או עירוני, חשוב לקדם ביטויים שמשקפים את זה.
האם אני יכול לקדם את אתר העסק הקטן שלי בעצמי?
כל הידע שאתם צריכים על מנת לקדם את האתר שלכם כנראה ניתן למצוא באינטרנט. עם זאת, עולמות הקידום הם נרחבים במיוחד ולכן נוסף על הזמן שייקח לבצע את הזמן, כנראה שגם ילך לכם לא מעט זמן על ללמוד את התחום. לכן, רבים מחליטים להיעזר במקדם אתרים על מנת שיבצע את העבודה עבורם על הצד הטוב ביותר. בהצלחה!