ברגע שמתחילים עם קידום Onsite (נקרא גם On Page), אחת המשימות הראשונות שלנו היא לבצע אופטימיזציה לכותרות העמודים ולתיאורי העמודים.
לפני שנתחיל לבצע את האופטימיזציה לכותרות ולתיאורים חשוב מאוד שנכיר
מהם הכותרות והתיאורים של עמודים באתר שלנו?
אז הכותרות והתיאורים הם קטעי קוד אשר נכתבים בקטע ה <head> של אתר האינטרנט שלנו. משמע, טקסט זה אינו מוצג באתר ברגע שהלקוח נכנס. הכותרות והתיאורים הם חלק אינטגרלי ומהותי בתהליך קידום אתר בגוגל.
ניתן לראות את הכותרת והתיאור של העמודים בתוצאות החיפוש בגוגל, או בחיפוש ידני בתוך הקוד.
בנוסף, את הכותרת ניתן לראות גם בלשונית הדפדפן – אם תעמדו על לשונית הדפדפן עם העכבר שלכם, תוכלו לראות את הטייטל שהוגדר לעמוד (שימו לב, תיאור לא ניתן לראות באיזור זה).
החשיבות של הכותרות והתיאורים היא גדולה מאוד, היא מסייעת לנו לשפר את אחוז ההקלקות על התוצאות שלנו (CTR), דבר שהמסייע לנו בקידום האורגני ככל שהCTR גבוה יותר. בנוסף, ישנם מספר כללים וטיפים שיסייעו לכם בקידום האורגני בנוסף לשיפור האורגני שיגיע באמצעות העלאת הCTR.
הכנו עבורכם מספר טיפים כדי לעזור לכם לכתוב כותרת מנצחת לגוגל
- בכל עמוד באתר שלכם, כתבו כותרת שונה וייחודית (אין להעתיק או לשכפל כותרות זהות בעמודים שונים).
- הכותרת צריכה לתאר את התוכן שהגולש הולך להיחשף אליו בעמוד.
- הכותרת צריכה להיות שיווקית ואינפורמטיבית (לרוב הכותרת היא כ-60 תווים).
- הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח המרכזית של העמוד פעם אחת בלבד.
- מילת המפתח צריכה להיות בתחילת הכותרת של העמוד.
- לכתוב את הכותרת שלכם לאנשים ולא למנועי חיפוש!
- השתמשו במספרים ובמילים עוצמתיות במידה וניתן.
- הוסיפו את כתובת הדומיין שלכם בעמוד הבית בלבד.
- התאימו את כתובת העמוד בהתאם למילת המפתח והכותרת שלכם.
- עיינו בתוצאות בעמוד הראשון בגוגל ורשמו משהו שונה וחדשני.
סיכום הכותרות
כותרות לעמודים הן פקטור משמעותי בקידום האורגני שלכם מזה 20 שנה ועדיין כך. מנועי החיפוש רוצים להבין בצורה המהירה ביותר על מה העמוד אותו הם סורקים מדבר ואת זה הם מקבלים באמצעות הכותרת של העמוד.
ההמלצה שלנו – תחשבו על כותרת, קחו את הזמן ותשקיעו בזה מחשבה עד שתמצאו את הכותרת המנצחת עבורכם.
ומה עם התיאור של העמוד?
הטיפים לאופטימיזציה מדהימה לתיאור העמוד שלכם
- לכל עמוד כתבו תיאור ייחודי משלו.
- אורך התיאור צריך להיות כ-220 תווים.
- תיאור טוב הוא תיאור המספר לגולש על מה העמוד שלפניו מדבר.
- הימנעו מיצירת תיאור באופן אוטומטי. כתבו תיאור לכל עמוד ועמוד.
- שלבו בתיאור שלכם את מילת המפתח המרכזית של העמוד – רצוי בתחילת התיאור ככל האפשר.
- שלבו הנעה לפעולה. במוצרים > לרכישה, בפוסטים > להמשך קריאה וכדומה.
- ניתן להוסיף את תאריך העדכון במידה ורלוונטי
- ספקו לגולשים סיבה אמיתית לבקר באתר שלכם.
לסיכום
השקיעו בכותרות ובתיאורים באתר שלכם, נסו להיצמד לכללי האצבע שציינו למעלה ותוכלו לשפר את הקידום האורגני שלכם – לא תאמינו עד כמה זה קל ותורם.
בהצלחה.