בחרנו להתחיל דווקא מהשורה התחתונה – ניצחנו בתחרות קידום האתרים TOP SEO לשנת 2022. אחרי חודש אינטנסיבי הגענו לתוצאה הראשונה בגוגל בביטוי “נווה פריצקי” והוכתרנו לחברת הקידום המובילה בישראל לשנת 2022.
אחרי הרבה עבודה, התרגשות ולחץ רב, החלטנו לחשוף את כל העבודה שלנו במאמר הזה.
עבודת ההכנה שלנו
עוד לפני שבכלל התחרות התחילה, קיבלנו רמזים מיוזם התחרות על הביטוי אותו נקדם בתחרות. לא ידענו שהביטוי “נווה פריצקי” יבחר, אבל ידענו שזה הולך להיות שם של עיר שלא קיימת עדיין בישראל. כבר בשלב הזה התחלתי לרשום שמות של ערים בגוגל ובדקתי איזה תוצאה נבחרה על ידי גוגל כתוצאה הרלוונטית – אתרים של עיריות.
בלי לחכות יותר מדי, התחלתי להקים אתר של עירייה ללא שם, כאשר ידעתי שברגע שהתחרות תצא לדרך, אצטרך לשנות אך ורק את השם הזמני שנתתי לעיר (דנסון, אם זה מעניין אתכם).
האתר שבניתי נראה ממש כמו אתר לגיטימי של עירייה, גם ברמת הנראות וגם ברמת התכנים – נשבע לכם, אתם יכולים לבדוק אותי כאן – https://nave-prizki.co.il/.
בחירת הדומיין
ברגעי ההזנקה של התחרות, קיבלנו את מילת המפתח “נווה פריצקי” וישר מיהרתי לקנות 4 דומיינים בידיעה שעם 2 דומיינים עלולה להיות לי בעיה. 1 עם סיומת co.il אחד עם סיומת org.il ו2 דומיינים נוספים עם סיומת muni.il שכמובן לא אושרו לי, אבל זה היה שווה את הבדיקה.
הדומיין חובר מהר מאוד לאתר שנבנה ושלחתי בקשה לגוגל לסרוק את האתר בין הראשונים, אני חושב שהיו רק 2 או 3 מתמודדים מתוך ה35 פלוס מינוס שעשו את זה מהר יותר ממני.
העבודה השוטפת
מרגע שהאתר עלה לאויר, התחלתי בעבודה השוטפת. אני כבר רוצה לציין בשלב הזה שקיבלתי מחמאות רבות על איך שהאתר נראה והספיקו להכתיר אותי לזוכה רק מלראות אותו. אני ידעתי שנראות האתר וחווית המשתמש לא מספיקה והמשכתי בתהליך קידום אורגני מלא.
עבודת התוכן והקישורים הייתה ברמה היומית. שונה מאוד מקידום של לקוח אמיתי אמנם שבו אנחנו לא רוצים “ללחוץ” יותר מידי ורוצים לגרום לדברים להראות בצורה הכי טבעית שיש.
אני חושב שזה זמן מצוין לפרגן לשותפים להצלחה שעוזרים לי באופן שוטף ולא רק ברמת התחרות.
מערכת דיגיפארם
מערכת דיגיפארם מבית עשהאל דרייר, מספקת שירותי קניית קישורים ותוכן למקדמי אתרים ובעלי אתרים שרוצים להעלות את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש בגוגל. חשוב לציין לטובה את איכות הקישורים ואיכות התוכן שמקבלים מהמערכת הזאת.
מערכת Skyrocket
ב- skyrocket התאהבתי מהשניה הראשונה שנכנסתי. זוהי למעשה מערכת שעושה מספר דברים, אבל השימוש העיקרי שלי במערכת היא לטובת קישורים חיצוניים. מדובר במערכת שיוצרת תוכן AI בעברית ושותלת את המאמרים באתרים לבחירתי (ויש מגוון רחב של אתרים). בשונה מספקים אחרים, הקישורים יחסית זולים ועושים אחלה עבודה לקידום. אני רושם את זה לאחר ניסיון של מעל שנתיים במערכת.
Buypost
חברת Buypost בניהולו של גל חזיזה מספקת שירותי קניית מאמרים מאתרים גדולים וחזקים (ישראל היום, ערוץ 7, דה מרקר ועוד). היא אגב, החברה שמנהלת את תחרות TOP SEO זו בשנה השניה ברציפות.
שנדבר קצת על האתר שלך?
כמה כסף השקעתי בתהליך הקידום?
אז חשוב לציין שנכנסתי לתהליך שלא רציתי להשקיע, אפילו לא שקל אחד. לאורך התחרות ראיתי מתחרים שהשקיעו סכומים של קרוב ל-20 אלף שקלים והבנתי שאני חייב להגיב, אפילו בסכום סימלי, כדי להישאר בתחרות.
מהצד שלי, אפשר לסכם את התחרות בסכום של 1,200 ₪ בלבד. זה אולי התקציב הנמוך ביותר שהושקע מבין מתמודדי התחרות.
במה הייתי שונה מהמתחרים?
אני חושב שהשוני העיקרי שלי היה ברמת האופטימיזציה וברמה הטכנית. אני פריק של SEO טכני וחשוב לי להיכנס לכל פינה הכי חשוכה באתר ולדייק אותו ברמה הטכנית במטרה להתבלט על פני המתחרים גם בהיבט הזה. הוספתי סכמות לכל העמודים, המסעדות, המלונות והאטרקציות שיצרתי באתר, הגדרתי את מפת האתר בצורה תקינה ואת קובץ ה robots.
גם ברגע ששכפלו את האתר שלי כחלק מניסיון לפגוע באתר שלי, העלתי קובץ דחיית קישורים לגוגל במטרה להראות לגוגל שזה לא איזה ניסיון שלי למניפולציה על מנוע החיפוש.
בנוסף, הנראות וחווית המשתמש באתר. אמנם לא השקעתי הרבה זמן בבניית אתר אבל זה כן היה ברמה גבוהה. קיבלנו על האתר הרבה מחמאות.
להביא ערך לגולשים!
עוד דבר שביצעתי באתר היה להזרים תנועת גולשים לאתר. איך עושים את זה בצורה שתביא ערך גם לאתר שלי? פשוט מאוד.
יצרתי בתוך דפי הגלגל (בחלק מהעמודים בלבד, מבלי לספר באיזה עמוד יש ובאיזה עמוד אין) והזמנתי את מקדמי האתרים המשתתפים בתחרות לחפש ולזכות בפרסים. כך יצרתי תנועת גולשים אמיתית שמטיילת באתר שלי ושולחת סיגנלים לגוגל שהאתר הזה מעניין (מעבר בין עמודים) ובעל ערך ללקוחות.
מה התוכניות להמשך
התחרות הזאת לימדה אותי הרבה על שיטת הקידום שלי – כולם כל שהיא מוצלחת ועובדת, והאמת שגם ניתן לראות את זה בהצלחות שלנו עם לקוחות. אבל החלטתי להעלות את הרף ואני עובד על שינוי שיטת הקידום כך שנוכל להביא תוצאות מהירות יותר ללקוחות.
אני מזמין את כל מי שרוצה שננתח את האתר שלנו, נבנה תוכנית (ללא התחייבות) ונדבר קצת על מטרות האתר, ליצור איתנו קשר.