לא משנה איזה קידום אתם עושים לאתר שלכם, קידום אורגני או קידום ממומן, חשוב מאוד להגדיר את היעדים שלכם, ריאליים ככל הניתן וכמובן למדוד את הצלחת הקידום שלכם.
את ההצלחה ניתן למדוד בכלי חינמי מבית גוגל – גוגל אנליטיקס. במידה ומעוניינים למדוד הצלחה של קידום ממומן חשוב מאוד לקשר את חשבון המודעות שלכם בגוגל על מנת לקבל נתונים מדוייקים.
אז איך מודדים הצלחה בקידום האתר?
בקידום אורגני
- עלייה בביטויים – המדידה הראשונה בקידום האתר היא עלייה בביטויים רלוונטיים. גם אם לא מדובר בעלייה שתשפר מיידית את כמות הפניות שלכם אך חשוב מאוד לזהות עלייה כבר משלבי הפתיחה – למשל עלייה ממקום 80 למקום 60. העיקר שהגמה בשיפור תהיה חיובית.
- כמות התנועה לאתר – שיפור בכמות התנועה לאתר יעיד על הצלחה בקידום (את היקף ההצלחה ניתן יהיה להעריך אחרי תקופה של שנה בקידום האתר – פחות או יותר).
- כמות הפניות באתר / רכישות / אינטראקציה עם בית העסק – ההצלחה אליה בסופו של דבר כולם שואפים היא עליה בהכנסות העסק. זאת ניתן להשיג באמצעות גידול בכמות הפניות לבית העסק – פניות מהאתר, טלפונים או רכישות.
בקידום ממומן
בקידום ממומן השאיפה היא להפנות כמה שיותר לקוחות רלוונטיים לאתר שלכם בתקציב פרסום נתון מראש.
הקמת קמפיין ממומן, חייב להיות יותר ממוקד ורלוונטי ומחושב ככל הניתן במטרה להשיג תוצאות קידום ראושנית טובות.
לאחר הקמת הקפמיין חשוב מאוד לבטח אופטימיזציה על מנת להבטיח אחת מ-2 האופציות:
- באותו תקציב נתון להשיג יותר פניות לבית העסק.
- הורדת התקציב בסכום מסויים ישמר את כמות הפניות לבית העסק.
ולכן ניתן למדוד את הצלחת הקידום באמצעות גוגל אנליטיקס ע”י הגדרת יעדים שימדדו:
- לחיצה על לחצן התקשרות באתר – ניתן להגדיר זאת בקלות באמצעות גוגל תג מגנ’ר.
- מעבר לעמוד תודה – כלומר, הלקוח השאיר פניה באתר והגיע לעמוד התודה.
- מעבר לעמוד תודה על הזמנתך – כלומר בוצעה רכישה באתר.
ניתן יהיה לראות לאורך הזמן את התקדמות הקידום ע”י עלייה במספר היעדים שהוגדרו בחלק העליון. אנו כחברת קידום אתרים, עוקבים אחרי מדדים אלה כסטדנט לבדיקת הצלחת הקידום שלנו והצגתם ללקוחות.
אם אתם מעוניינים בייעוץ בנושא מדידת הצלחה, קידום אורגני או קידום ממומן, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בצורה הטובה והמקצועית ביותר.
מדידת הצלחה בקידום האורגני
כדי להגדיל את דירוג מנוע החיפוש שלך, אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות הוא להעריך את התוצאות של קמפיין SEO שלך. קשה לכמת את הצלחת ה-SEO, אבל חשוב להבין את פרטי ההצלחה שלך. אם תפעל לפי כמה קווים מנחים פשוטים, תוכל להבין כמה תנועה האתר שלך מקבל ואילו שינויים תוכל לעשות כדי לשפר את התוצאות. צעדים אלה יעזרו לך לבנות קמפיין SEO חזק יותר, ולהראות הלקוח שלך הערך של העבודה שלך.
כדי למדוד את ההצלחה שלך ב SEO, אתה יכול להשתמש ב-KPI מסורתי כמו מילות מפתח, תנועה, ונפח תנועה. כדי לראות איך המדדים שלך משתנים, אתה יכול גם להסתכל על הערכים של המתחרים שלך. עם זאת, זכור ש ־ KPI מסורתיים אינם תמיד דוברים את שפת העסקים. חיוני שתתקשר עם הלקוחות שלך כדי לוודא שהם מבינים מה אתה מודד. בסופו של דבר תקבע אילו מדדים הכי חשובים לעסק שלך.
KPIs מסורתיים יכולים להועיל בקידמה של SEO. עם זאת, חשוב להשוותם עם ערכי המתחרים. הדירוג למונחי החיפוש הפופולריים ביותר והתנועה האורגנית קשור באמון ובסמכות. עם זאת, הם לא מדברים את השפה של העסק שלך, אז חשוב להבין איך לפרש אותם. ברגע שזיהית את מדדי הביצועים המרכזיים שעובדים עבור העסק שלך, הגיע הזמן להתמקד בשיפור אותם.
כמו בכל עסק, מדידת ההצלחה של SEO חיונית גם לעסק וגם ל-SEO. זהו תהליך מסובך עם משתנים רבים. מערכת בקרה חיונית לקמפיין SEO מוצלח. במילים אחרות, KPIs פועלים כמערכת שמאפשרת ל SEO למדוד מה עובד ומה לא עובד. ניתן להשתמש ב-KPIs כדי לשפר את הקמפיין שלך על ידי מתן מערכת התראה מוקדמת.
ברגע שזיהית מספר מדדים רלוונטיים לעסק שלך, הגיע הזמן ליצור קבוצה של מטרות ולעקוב אחריהן כדי להבטיח שמאמצי ה-SEO שלך יעילים. Google Analytics הוא הכלי הטוב ביותר לזה, כפי שהוא חופשי וחזק מספיק כדי לעזור לך להבין איך האתר שלך מבצע. זה יעזור לך לקבל החלטות טובות יותר לגבי אסטרטגיית הסו שלך. הידיעה כיצד למדוד את התוצאות היא המפתח להצלחה.
מספר המבקרים באתר כמדד להצלחה
מספר המבקרים הוא אחד המדדים החשובים ביותר שניתן להשתמש בו כדי לאמוד את יעילותו של מסע הבחירות שלך. אתה צריך לשפר את התוכן באתר שלך אם יש לך קצב קפיצה גבוה. בדומה לכך, אם יש לך קצב קפיצה גבוה, דפי הבית והדפים החשובים ביותר צריכים להיות אופטימליים. כדי לקבוע את התוכן והמבנה של מתחרים בכירים, אתה צריך גם להשוות את האתר שלך עם שלהם. על ידי הכרת המדדים האלה, אתה יכול לשפר את אסטרטגיית ה SEO שלך ולשפר את הדירוג של העסק שלך בתוצאות מנוע החיפוש.
קצב הקפיצה
מדד נוסף למדידת יעילותו של SEO הוא קצב הקפיצה. אם אתם רואים קצב קפיצה גבוה, חשוב לבדוק את קצב הקפיצה של כל עמוד. קצב קפיצה גבוה אומר שהמשתמשים לוחצים על הכפתור האחורי בדפדפן שלהם כשהם מגיעים לאתר שלך. זה ישפיע על הדירוג שלך במנועי החיפוש. קצב קפיצה גבוה, תלוי באסטרטגיית הSEO שלך זה משהו שאתה צריך לטפל בו.
כמות התנועה האורגנית לאתר שלכם והזמן שמוציאים על זה היא עוד שיטה חשובה שניתן להשתמש בה כדי למדוד את אסטרטגיית ה SEO שלכם. ככל שהאתר שלך מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך הוא מקבל יותר תנועה אורגנית. דירוג מנוע החיפוש שלך יעלה ככל שתקבל יותר תנועה. ככל שיהיו לך יותר מבקרים כך תקבל יותר תנועה אורגנית. הסי-טי-אר שלך יעזור לך לשפר את קמפיין הסו-או שלך ולהגביר את הדירוג שלך.
ניתן למדוד הצלחה ב SEO על ידי מגוון מדדים, כפי שניתן לראות. חלק מהחשובים ביותר של מדדים אלה הם המרות ו ROI. אתה יכול להשוות מדדים אלה נגד ההכנסות שלך מכל ערוץ ולגלות מי מהם רווחי ביותר. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על ההצלחה שלך. עם זאת, שלושת אלה הם החשובים ביותר. המדדים האלה חיוניים לניטור כדי להבטיח שתקבל את התוצאות הטובות ביותר.