קידום עסקים באינטרנט – איך עושים את זה?

האינטרנט זו הזירה הנפוצה והכדאית היום בארץ ובעולם לפרסום העסק. מגוון רחב של אפשרויות קידום עסקים באינטרנט זמינות והאמת? שהמחירים גם משתלמים ביותר. היכולת למדוד את הצלחת הקידום באינטרנט, הופכת את שיטת הפרסום הזאת למומלצת ביותר. אז איזה שיטות קידום יש באינטרנט ומה מהן מומלצת? הכל במאמר הבא.

לפני שאנחנו מתחילים להבין ולהכיר את ערוצי הפרסום באינטרנט, בואו נעשה השוואה בין האינטרנט לכל מה שלא אינטרנט ונבין למה בכלל הקידום באינטרנט עדיף?

קידום עסקים אונלייןVS אופליין

רגע לפני שמתחילים נדגיש כי קידום אונליין מתייחס לכל אפשרויות הקידום באינטרנט לרבות גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, תוכן וכדומה בעוד שקידום אופליין מתייחס לקידום שמתבצע בדרכים שלא נעשים באמצעות האינטרנט – פלייארים, רדיו וכדומה.

מיקוד

קידום עסקים באינטרנט מציע לנו באמצעות מגוון פלטפורמות לייצר שיווק ממוקד מאוד לקהל רלוונטי. לדוגמה, בגוגל אנחנו יכולים לבחור מה מילות המפתח שאנשים מקלידים בגוגל ולפי זה להעלות להם את המודעה שלכם. הקידום בגוגל הוא יתרון מדהים על פני שיטות פרסום אחרות (גם אונליין וגם אופליין). לעומת זאת, קידום באופליין הוא לא ממוקד כלל – אנחנו נפיץ פלאיירים ונפרסם להרבה מאוד עסקים לא רלוונטיים ובכך אנחנו מבזבזים את תקציה הפרסום שלנו על אנשים לא רלוונטיים בכלל.

תקציב

הקידום באינטרנט הוא גמיש מאוד, אתם יכולים להגדיר מהו התקציב שלכם ובהתאם לזה להתנהל. לא תמיד התקציב שלכם יספיק כדי להשיג את תוצאות המקסימום אבל אתם יכולים לשלוט בכמה כסף תוציאו ולהחליט האם להמשיך עם זה או לא.

בקידום אופליין אתם מקבלים מחיר קבוע (נניח לפרסומת בערוץ 12 או 13) ויכולים אולי מעט להתמקח, גם על המחיר וגם על זמני ההופעה שהל הפרסום.

מדידה

את הפרסום באינטרנט ניתן למדוד. אתם יכולים לדעת בדיוק כמה אנשים פנו אליכם באמצעות הפרסום וכמה כסף בדיוק נכנס לכם כתוצאה מהפרסום הזה. לעומת זאת, באופליין לא באמת ניתן למדוד בצורה מדוייקת, אלא אם תנהלו יומן מסודר ותשאלו כל לקוח דרך איזה ערוץ פרסום הוא הגיע אליכם. האמת? זה קצת טרטור אם חושבים על זה לעומק.

שינויים והתאמה לשוק

בקידום באינטרנט אתם יכולים תמיד לשנות ולעדכן את המודעות שלכם אם משהו “לא עובד” מספיק טוב, לעומת הפרסום באופליין שלרוב אם הרצתם אותו, אתם כבר לא תוכלו לשנות את המודעה שפורסמה בעיתון ותוכלו לשנות אותה רק בהוצאה הבאה או את הפרסומת שמתנגנת כרגע ברדיו (מה גם שדורש הרבה כסף לבצע את השינוי הזה)

אילו ערוצי פרסום יש לנו באינטרנט?

אז אחרי שהבנו שקידום עסקים באינטרנט היא הדרך המומלצת, בואו נכיר את ערוצי הפרסום המובילים ונפרט מהם היתרונות של כל ערוץ פרסום.

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל היא שיטת פרסום ראשונה. הרעיון שעומד מאחורי קידום אורגני, היא ביצוע פעולות רחבות באתר האינטרנט שלנו ומחוץ לאתר שלנו, במטרה לגרום לגוגל לבחור באתר שלנו להיות זה שמוצג בתוצאות הראשונות.

לדוגמה, ניקח את הביטוי “חברה לבניית אתרים“, בה אנחנו החלטנו שאנחנו רוצים להיות מדורגים בתוצאות הראשונות בגוגל.

כדי להרוויח את המיקום הזה (מקום 1 כבוד!) ביצענו מגוון רחב של פעולות כולל פתיחת כרטיס גוגל מיי ביזנס ועוד פעולות רבות באתר האינטרנט שלנו, התמדנו והגענו למקום הראשון בתוצאות החיפוש.

רוצים לדעת איך פותחים כרטיסיה של גוגל מיי ביזנס? הכנסו לכאן >>

היתרונות של הקידום האורגני זה שאתם מקבלים המלצה ממנוע החיפוש המומלץ בארץ ובעולם והאמון של הלקוחות בכם עולה בצורה משמעותית. אתם תוצגו בתוצאות הראשונות בגוגל מבלי שתצטרכו לשלם על כל לחיצה על התוצאה שלכם ולטווח הארוך מדובר בערוץ הפרסום המומלץ ביותר לעסקים רבים בנישות רבות.

החיסרון בשיטה זו היא הזמן. קידום אורגני בגוגל עלול לקחת זמן רב ודורש פעולות רבות, וותק של דומיין ולעיתים גם מעט מזל.

עסקים שרוצים להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם בתקופה הקרובה לא צריכים לבחור בשיטה זו ושיטה זו מומלצת בעיקר לעסקים שחושבים על הטווח הרחוק יותר ושואפים לייצר נכס שיניב להם פירות בהמשך, אבל תאמינו לי, הפירות האלה הכי טעימים שיש 🙂

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל הוא ערוץ פרסומי לכל דבר, המאפשר לבעלי עסקים לקדם מודעה בגוגל. בקידום ממומן בגוגל יש לכם שליטה מלאה באיזה מודעה תוצג, לפי איזה מילות מפתח ולאיזה עמוד נחיתה יגיע הגולש.

היתרונות של השיטה די ברורות – היכולת לשלוט, לתזמן ולהחליט מתי ולמי יוצגו המודעות האלה ובאיזה תקציב בדיוק.

החסרונות הן שאתם תוצגו רק בהתאם לתקציב שלכם – במידה ואין לכם תקציב גדול, יכול להיות שהתקציב יתבזבז מהר יחסית והמודעה שלכם לא תוצג לאורך היום. בנוסף, אתם חשופים להקלקות של מתחרים שלכם שירצו לגמור לכם את התקציב (אבל גם לזה יש לנו פתרונות אל תדאגו).

שיטה זו מומלצת מאוד לעסקים שרוצים את הלקוחות כאן ועכשיו והאמת שהיא מאוד מאוד משתלמת כי אנשים חיפשו בדיוק את העסק שלכם ויש לכם הזמדנות להרשים אותם בעמוד הנחיתה שלכם עם כל המידע אודות המוצר או השירות שלכם.

קידום ברשתות חברתיות

ברשתות החבריות ניתן למנות את הפרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכדומה. הפרסום ברשתות החברתיות הוא קצת יותר “טיפש” מגוגל והקהל יותר קר. הסיבה העיקרית לכך היא שגולשים רבים גולשים להנאתם ברשתות אלה, והמודעה שלכם פתאום מוצגת להם.

הם חיפשו אתכם? לא

הם רוצים אותכם עכשיו? לא בטוח

אבל אפשר לייצר קהל ולנסות להעריך מי הקהל שיכול להתעניין במוצרים ובשירותים שלכם ולכן שיטת פרסום זו גם יכולה להיות אפקטיבית מאוד. לרוב, יחס ההמרה בפרסום בסגנון זה הוא נמוך יותר משמעותית אבל הוא גם זול יותר הרבה פעמים ומוסיף מאוד למודעות למותג שלכם.

אל תשכחו שהרשתות האלה גם מאזינות לכם ויודעות הרבה מאוד מידע עליכם ולכן הרבה פעמים יהיה קל מאוד לפגוע בקהל המתאים.

גם במקרה הזה, מומלץ מאוד לעסקים שרוצים לידים מיידיים.

קידום באמצעות תוכן

ישנן פלטפורמות רבות כמו טאבולה ואאוטבריין שמציעות לכם לפרסם כתבות תוכן באתרים רבים. במקרה הזה התוכן שלכם הוא איש המכירות שלכם בשטח ולכן חשוב מאוד לתת את הכל ולהרשים עם כתבה שתצליח להגיע בדיוק לקהל שלכם, לגעת בו ולגרום לו להאמין לכם שאתם האופציה המתאימה ביותר עבורו.

הקידום באמצעות תוכן חושף את הגולשים שלכם לנקודת המבט שלכם בנושאים מסוימים וניתן לשכנע את הקהל שהידע שיש לכם הוא איכותי, אמין ומדויק.

היתרונות בשיטה זו, שמדובר בשיטת פרסום יחסית זולה, היא מוסיפה מאוד ל”סמכות” שלכם, זאת בהנחה והתוכן שלכם באמת איכותי מספיק.

סוף דבר,

האונליין מנצח את האופליין בפער. עסקים שרוצים לגדול צריכים וחייבים להשקיע בפרסום באינטרנט שיכול להביא להם הרבה מאוד לקוחות בטווח יחסית קצר. צריך לבחון את ערוצי הפרסום ולא לשלול סתם מתוך מחשבה ש”לעסק שלי זה לא מתאים”.

ערוצי הפרסום הם מגוונים וחשוב מאוד לבחור בחברה שתנהל לכם את הפרסום בצורה נכונה, חכמה ושקולה שתוכל להפיק את המקסימום מהתקציב שלכם ותייעץ לכם באיזה ערוצי פרסום כדאי להתחיל בהתאם לתקציב שלכם.

אנחנו בטופיק מדיה מבטיחים לכם שנעשה את המקסימום כדי להוציא מהקתציב שלכם יותר. נסו אותנו, מקסימום תצליחו 🙂

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?