הקמת עסק? מזל טוב!
עכשיו הגיע הזמן לספר לכל העולם על העסק החדש שלך ולגייס לקוחות חדשים. אז מה בעצם השיטות הקיימות היום בעולם הדיגיטל לקידום עסקים באינטרנט?
ראשית נתחיל במנועי חיפוש ובאפשרויות הקידום שעומדת בפני כל עסק חדש או ותיק.
היתרון המשמעותי בקידום עסקים באמצעות מנועי חיפוש הוא העובדה שבכל יום מחפשים בגוגל מיליוני לקוחות פוטנציאליים את אותם הביטויים שרלוונטיים לעולם התוכן שלנו. לדוגמא: אם יש לנו עסק של מכירת סלונים מעור אז יהיה לנו חשוב מאוד להימצא בעמוד הראשון בגוגל בכל פעם שמישהו מחפש סלון עור למכירה וכדומה.
כדי לקדם את עצמנו במנועי חיפוש ולשים את האתר שלנו בעמוד הראשון בגוגל יש שתי שיטות עיקריות:
קידום ממומן במנועי חיפוש
קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם לנהל קמפיין ממומן בגוגל שבאמצעותו תוכלו להימצא בראש תוצאות החיפוש בכל פעם שמישהו מחפש את מילות המפתח הרלוונטיות שלכם בגוגל. בדיוק כמו בדוגמא שנתנו על סלון העור תוכלו לקדם את העצמכם במספר בלתי מוגבל של מילות מפתח כך שתקבלו חשיפה משמעותית ומדויקת בכל החיפושים שרלוונטיים אליכם.
יתרון חשוב בקידום ממומן בגוגל הוא העובדה שאתם משלמים אך ורק על תוצאות או קליקים, שיטה זו נקראת PPC שזה תשלום עבור הקלקה. התשלום לגוגל מתבצע רק כאשר גולש לוחץ על מודעה ממומנת ומגיע אל האתר שלנו.
יתרון נוסף טמון בעובדה שהקמת קמפיין לקידום ממומן בגוגל היא תהליך קצר המאפשר לכם להיות בעמוד הראשון בגוגל תוך מספר שעות ולהתחיל לקבל תוצאות ולידים באופן מיידי.
קידום אורגני במנועי חיפוש
בחלק הקודם הסברנו את המושג של קידום ממומן בגוגל. בשונה מקידום ממומן בגוגל שבו משלמים עבור כל קליק, קידום אורגני בגוגל הוא קידום של האתר שלנו לתוצאות האורגניות בגוגל מה שלמעשה לא עולה לנו כסף באופן ישיר ואנו לא משלמים לגוגל או לכל גוף פרסום אחר.
קידום אורגני בגוגל מצריך מאיתנו עבודה שונה לגמרי מקידום ממומן בגוגל. קידום אורגני מצריך מאיתנו תוכן רב באתר, אופטימיזציה למילות המפתח באתר, קישורים מפנים מאתרים חיצוניים ועוד מגוון פעולות טכניות. מעבר לפעולות הטכניות שנצטרך לעשות באתר חשובה לא פחות חווית המשתמש באתר שכן גוגל רוצה לתת לגולשים הפניות לאתרים שהחוויה בהן היא טובה וחיובית. חווית שימוש נוחה באתר כוללת בתוכה המון פרמטרים אך התאמה למובייל, נוחות גלישה וטעינה מהירה הם בין הפרמטרים המובילים.
*רוצים ללמוד עוד על שיפור מהירות האתר שלכם? היכנסו למאמר 4 טיפים לשיפור מהירות האתר.
קידום אורגני מצריך מכם הרבה עבודה טכנית, כתיבת תכנים וידע מקצועי נרחב. מעבר לכל אלו דרושה סבלנות רבה מכיוון שהתוצאות בקידום אורגני מגיעות רק לאחר כמה חודשי עבודה.
פרסום ברשתות חברתיות
אחת ההזדמנויות הגדולות לבעלי עסקים בשנים האחרונות היא כל עולם הרשתות החברתיות. בין הרשתות הבולטות שניתן למנות הן פייסבוק, אינסטגרם וגם פינטרסט.
הרשת הבולטת ביותר היא פייסבוק שבאמצעותה ניתן לפרסם באופן פשוט ונוח לקהלים מדויקים שמעניינים אותנו בתור בעלי עסקים.
בדומה לאפשרויות הפרסום בגוגל, גם פרסום בפייסבוק מתחלק לשתי משימות עיקריות בעבור בעל העסק, קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני בפייסבוק
קידום אורגני בפייסבוק הוא למעשה ניהול של עמוד עסקי בפייסבוק, העלאת פוסטים בצורה קבועה ומיתוג וחשיפת העסק בפייסבוק בפני קהל הלקוחות. העבודה במישור זה כוללת העלאת פוסטים, עיצוב גרפי ומיתוג לתכנים העולים בעמוד, ניהול קשר שוטף מול קהל הלקוחות ובעיקר יצירת תדמית של הצלחה לעסק שלנו מידי יום.
קידום ממומן בפייסבוק
קידום ממומן בפייסבוק הוא למעשה פרסום ממומן לקהלי יעד מדויקים שאליהם ניתן להגיע באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.
בזכות המידע הרב שאוספת פייסבוק על המשתמשים ברשת שלה, קיימות בפני המפרסמים אינספור אפשרויות שונות ויעילות לפילוח המשתמשים מה שמאפשר הגעה לקהלים מאוד מדויקים ורלוונטיים.
בכל הקשור לפרסום ממומן בפייסבוק, ניתן להשיג תוצאות מעולות ככל שיש לנו את הידע המקצועי והניסיון בהקמת קמפיינים מסוג זה. בפייסבוק קיימים קמפיינים ממגוון סוגים כאשר כל קמפיין מתאים בדרך כלל למטרה עסקית שונה. כדי להצליח בפרסום ממומן בפייסבוק, כל בעל עסק זקוק לטיפול אישי ומדויק יחד עם קמפיינים שמתאימים באופן ייעודי עבורו.
איך יוצאים לדרך?
בכל פלטפורמה שבה תבחרו לשווק את העסק שלכם, ההמלצה היא להתחיל מבנייה של אסטרטגיה שיווקית נכונה לעסק שלכם, אסטטגיה שמכניסה בתוכה את כל התקציבים, מטרות ויעדים של העסק שלכם לשנה הקרובה.
עשו את כל הפעולות מתוך חשיבה ותכנון מקדימים וכך תוכלו להבטיח שאתם עומדים ביעדים ומגשימים את החזון העסקי והשיווקי שלכם. בהצלחה!