לפני שאפתח את המדריך אני רוצה להדגיש – קידום אתר אינטרנט לבד זה אפשרי בהחלט, אבל… מי שלא רוצה להשקיע בזה זמן עבודה, מי שחושב שהתוצאות יגיעו רק מלקרוא את המדריך, אני ממליץ שלא להמשיך במדריך. המדריך הזה מיועד רק לאלה שבאמת רוצים לקדם את האתר ואת העסק שלהם.
קידום אורגני זה לא קסם. זה לא מזל. זה הרבה עבודה קשה ומדוייקת! אני מבטיח לכם שאם תשאלו חברות רבות שממקומות בעמוד הראשון בגוגל יגידו לכם בפה מלא. קידום אורגני אלו הלידים האיכותיים ביותר לעסק שלהם.
עכשיו, גם העסק שלכם יתחיל להרוויח. בואו נתחיל.
נקדים ונאמר שלא משנה באיזו פלטפורמה האתר שלכם בנוי, הפעולות די זהות אם כי התמונות באתר ממחישות את הנעשה באמצעות הממשק של וורדפרס.
פעולות קידום אורגני באתר עצמו:
- מבנה קישורים תקין – יש לי הרבה מאוד להרחיב בנושא אך כדי לא לפתוח במשהו מסובך מידי אתחיל בהגדרה קלילה. יש להכנס להגדרות > מבנה קישורים ולבחור באופציה של מבנה מותאםבתוך השורה, יש להקליד : /%category%/%postname%/.
זה יבטיח לכם מקנה קישורים תקין לאורך התהליך, טוב לפחות ברובו, אבל ניגע בדברים נוספים בהמשך. - היררכיות בכותרות – חשוב מאוד לשים לב שבכל עמוד ישנה כותרת H1 בפעם אחת בלבד. הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח המרכזית לעמוד.
- תיאורי מטא וכותרות מטא – אלו הכותרות שנכתבות על ידכם ונסרקות ע”י גוגל. במידה ולא כתבתם כלום, גוגל ישלוף באופן אוטומטי את התוכן מהטקסט שלכם באותו העמוד העולה בתוצאות החיפוש. מומלץ מאוד לרשום את המלל שיוצג. תיקחו את השליטה בידיים שלכם.
אז איך עושים את זה? הורידו לאתר שלכם תוסף yoast.
במידה ואתם בפלטפורמה סגורה תחפשו את meta title and meta description ותגידו שם את המלל. תשימו לב שאתם עושים זאת בכל עמוד. בוורדפרס, זה מתווסף בתחתית העריכה של העמוד וזה נראה כך
- קישורים פנימיים באתר – חשוב מאוד ליצור קישורים פנימיים באתר. הקישור צריך להעשות ע”י מילת המפתח. לדוגמה: אם אני מקדם את השירות של קידום אורגני לאתרים, אבצע זאת ממש כפי שעשיתי בהסבר. מילת המפתח קידום אורגני לאתרים מקושרת לעמוד השירות עצמו.
חשוב מאוד לא להעמיס בקישורים טבעיים ולעשות זאת בצורה טבעית במיוחד. - אופטימיזציה לתמונות באתר – מנועי החיפוש לא יודעים לקרוא את התמונות שלכם ולכן אתם צריכים לספר להם עליהם מעט יותר. תוכלו לספר להם על התמונות באמצעות מילות מפתח. גם במקרה הזה לא הייתי ממהר להעמיס במילות מפתח בצורה אורגנית אלא הכל בצורה טבעית. קחו לדוגמה את התמונה שהעליתי במאמר זה
בסעיף זה אדבר על על הגדלים של התמונות. חשוב מאוד לכווץ כל תמונה שעולה לאתר לגודל האופטימלי.
במדריך זה לא נרחיב בכיצד לקשר את אתר האינטרנט שלכם לגוגל אנליטיקס ולגוגל וובמאסטר אך מומלץ לכם מאוד לקרוא קצת בנושא ולעשות זאת.
פעולות קידום אורגני מחוץ לאתר:
- כחלק מקידום האתר הייתי ממליץ להתחיל בשליחת מפת האתר לגוגל באמצעות גוגל וובמסאטר, כמו שציינתי למעלה, לא נרחיב על פעולה זאת אך מומלץ לבדוק כיצד עושים זאת ולעשות זאת בהקדם האפשרי..
- רשתות חברתיות – מומלץ לשתול קישור של האתר שלכם ברשתות החבריות שלכם – גוגל my business, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכל רשת חברתית כזו או אחרת.
- קישורים חיצוניים לאתר שלכם – המנעו משתילת קישורים ספאמיים מפורמים או בלוגים כאלה ואחרים. אתם יכולים לעשות זאת בפורמים הקשורים לתחום שלכם בהם אתם נותנים ערך אמיתי לגושלים במתן תשובות בנושא ובהם אתם מפנים את הקוראים לאתר שלכם. זה יכול לסייע לכם גם בתנועה אורגנית איכותית לאתר שלכם וגם בלקוחות פוטנציאלים.
את הקישורים לאתר שלכם אתם יכולים לדרוש מאתרים סמכותיים – אתר סמכותי הוא אתר שמדורג גבוה ע”י גוגל. אשר כזה שמפנה לאתר שלכם הוא בעל ערך רב מאוד!
תתחילו ליצור קשרים עם בעלי אתרים בעלי סמכות גבוהה ותבקשו מהם להחליף קישורים, להעלות מאמר שלכם באתר שלהם עם קישור לאתר שלכם ועוד…
כמובן, שאלו לא כל הפעולות שצריך לעשות. ישנם עוד פעולות רבות כמו חקר מילות מפתח, עבודה על המשך קישורים והיררכיית עמודים, טיפים וטריקים בבניית קישורים לאתר שלכם ועוד… להתחלת תהליך הקידום שלכם זה מעולה!
אם יש לכם שאלות, נשמח לסייע… בהצלחה !