כמעט כל לקוח שמתעניין בשירות של קידום ממומן בגוגל מבין שמעבר לתקציב הפרסום שיש לשלם למנהל הקמפיינים, יש תקציב אותו צריך להשקיע בגוגל. מה שרובם אינם יודעים הוא כמה כסף צריך להשקיע על הפרסום בגוגל. אז אנחנו כאן לעשות סדר ולענות על השאלה הזאת אחת ולתמיד.
עלות לכל הקלקה
מודל הפרסום של גוגל עובד לפי תשלום לפי תוצאה – הכוונה היא שכל עוד לא הקליקו על המודעה שלך, אין צורך לשלם על זה כך לגוגל. ברגע שהקליקים מתחילים להגיע, צריך להתחיל לשלם והעלות משתנה בין מילות המפתח. לדוגמה, הביטוי “קידום ממומן בגוגל” עולה פחות כסף מהביטוי “עורך דין גירושין” ולכן כבר מכאן אנחנו יכולים להסיק שהתשובה לשאלה שנשאלה בתחילת המאמר הולכת להיות שונה בין עסק לעסק. אז כמה עולה פרסום בגוגל?
בואו ניקח את 2 הדוגמאות שציינו למעלה ונעשה סימולציה קטנה:
- קידום ממומן בגוגל – עלות להקלקה – 10 ש”ח
- עורך דין גירושין – עלות להקלה – 50 ש”ח
חשוב לציין כבר בשלב הזה שהמספרים הומצאו ואין זה משקף את המחירים בפועל לכל לחיצה.
2 עסקים שונים, 2 שירותים שונים ועל מנת לקבל 500 גולשים בחודש שיבקרו באתר כל עסק צריך סכום אחר של כסף. החברה שמספקת שירותי פרסום ממומן בגוגל תצטרך לשלם 5,000 ש”ח לגוגל עבור ההקלקות (10 ש”ח לקליק כפול 500 גולשים) ולעומת זאת, עורך דין הגירושין יאלץ לשלם סכום של 25,000 ש”ח עבור כמות של 500 גולשים.
כמה לקוחות אנחנו באמת רוצים?
השאלה שנשאלת בשלב הזה, לאחר שהבנו מהי העלות לקליק, היא כמה לקוחות אנחנו בכלל רוצים וגם כאן, יש משתנים שצריך לקחת בחשבון.
נניח כחברה לקידום ממומן בגוגל אני יודע שאני רוצה כל חודש 5 לקוחות חדשים ואני יודע שמכל 10 אנשים שמתקשרים אליי אני סוגר בממוצע לקוח אחד, משמע אני צריך 50 פניות בחודש.
חשוב להבין שלא כל לקוח שנכנס לעמוד הנחיתה או לאתר שלנו הוא פנייה בטוחה ולכן יש לבדוק מהו יחס ההמרה של עמוד הנחיתה, שגם הוא מושפע מגורמים רבים. נלך על יחס המרה של 10%. הכוונה ביחס המרה של 10% היא שמכל 100 אנשים שביקרו אצלי באתר אני אקבל 10 פניות.
מכאן החשבון הוא יותר פשוט:
10 פניות עלו לי 500 ש”ח
אני רוצה 50 פניות ולכן אכפיל את ה500 ש”ח ב-5 פעמים ולכן העלות תהיה 2500 ש”ח לגוגל.
בשורה תחתונה – על מנת לקבל בכל חודש 5 לקוחות חדשים אני צריך להשקיע סכום של 2500 ש”ח.
שיווק אינטרנטי הוא לא מדע מדויק
אחד הדברים שחשוב לזכור היא ששיווק בדיגיטל הוא לא מדע מדויק ויתכנו סטיות בנתונים. אף משווק דיגיטלי לא יכול להבטיח לכם כמות פניות בחודש כי אף אחד לא יכול לנבא מה יהיו כמות החיפושים, אם הגולשים יתחברו למסרים בעמוד הנחיתה שלכם ואם ההצעה שלכם באמת אטרקטיבית כמו שאתם מנסים לצייר אותה.
ההמלצה הכי טובה היא לבחון את השיווק ברמה החודשית ולהבין האם היא כדאית ומשתלמת לעסק שלכם. לפני שאתם יוצאים לדרך עם קידום ממומן בגוגל מומלץ לעצור רגע ולחשוב על כמה דברים:
- מילות המפתח שרוצים לקדם – חשוב להבין מהם מילות המפתח שרוצים לקדם. במידה והתקציב שלכם נמוך ואתם מציעים מספר רב של שירותים תנסו לא “להתפזר” ולרוץ על המון ביטויים במקביל אלא לנסות ללכת על הביטויים הכבדים ביותר.
- מה המסר שאנחנו רוצים להעביר – תנסו רגע להבין מהו הבידול שלכם ואיך אתם יכולים להרוויח את הגולשים שמגיעים לאתר עם ערך שאתם מציעים שאתם מאמינים שהם לא יקבלו בשום מקום אחר. כל לקוח שנכנס צריך להשתכנע שאתם התשובה הכי טובה שהוא יכול לבקש לשירות שהוא חיפש.
- מהי יכולת העבודה שלכם – תנסו להבין מהי כמות העבודה שתוכלו להתמודד איתה בצורה טובה כדי שלא תיצרו עומס על העסק שלכם מבלי שתהיו ערוכים לכך. בהתאם לזה תוכלו להבין בהתאם לעלות לקליק מהו התקציב הרצוי פחות או יותר.
תמיד אפשר לשנות
התחלתם קמפיין ולא עבד? תמיד אפשר לשנות ולשפר.
קיבלתם עומס של לקוחות ואתם לא מצליחים להתמודד? תמיד אפשר לעצור את הקמפיין, לטפל בלקוחות הקיימים בצורה הטובה ביותר ולחזור ולהמשיך את הקמפיין.
תבינו, קידום ממומן בגוגל מעולה שמאפשר לכם שליטה בכל כך הרבה מובנים.
אם אתם מתלבטים ולא יודעים אם כדאי להתחיל לקדם את העסק שלכם בצורה ממומנת בגוגל, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור לכם להבין האם כדאי ואיך מתחילים את כל הנושא של הקידום הממומן.
בהצלחה 🙂