קידום ממומן בגוגל הינו אחד מערוצי השיווק היעילים והאפקטיביים ביותר, בעיקר בזכות העובדה שהוא מאפשר לנו להתברג בתוצאות החיפוש של גוגל, מנוע החיפוש המובילב בעולם, כבר מיום הקמת הקמפיין.
באמצעות גוגל אדס, תוכלו לפרסם את האתר שלכם ברשת החיפוש, באתרים שותפים של גוגל (נקרא GDN), אשר מסכימים להציג שטחי פרסום של גוגל בתוך האתר שלהם תמורת כסף, יוטיוב, גימייל, גוגל שופינג וכדומה.
העניין הכי חשוב בגוגל אדס הוא למקד את הקמפיין שלכם בצורה הטובה ביותר מכיוון שהתשלום עבור שיטת פרסום זו היא על כל הקלקה (PPC – Pay Per Click).
בואו נבין רגע מה זה אומר בצורה פשוטה. אתם מקימים קמפיין ובוחרים באילו מילים אתם רוצים להופיע. לאחר שהקליקו על המודעה שלכם, מופנים לאתר או לעמוד הנחיתה אותו אתם בחרתם להציג. ברגע הלחיצה שילמתם לגוגל כסף. כמה שילמתם על אותה לחיצה? זה משנה בין מילות המפתח – אתם תוכלו למצוא מילות מפתח שעולתם פחות משקל, ומילות מפתח אחרות שיעלו לכם גם קרוב ל-100 ש”ח לקליק בודד ולעיתים גם יותר.
אז בשביל שלא תבזבזו את הכסף שלכם על תנועה לא רלוונטית ותוכלו להפיק את המקסימום מהקמפיין שלכם, הכנו לכם מדריך קצר שיסייע לכם לכתוב מודעה שיווקית בגוגל אדס בצורה הטובה ביותר.
אז איך לכתוב מודעה שיווקית ורלוונטית ככל האפשר?
בעבר, היה צורך לכתוב 3 מודעות לפחות ולתת לגוגל לבצע רוטציה בין המודעות וכך להחליט איזה מודעה עובדת לנו יותר טוב. היום, המצב הוא שונה.
אפשר לכתוב מודעה אחת בלבד ולכלול בה הרבה כותרות, הרבה תיאורים (נקראת מודעה רספונסיבית) והאמת? אני חושב שזה שדרוג משמעותי על אף שמשווקים רבים חושבים ששיטה זו מאוד מגבילה אותם ביכולת לשלוט בצורה מוחלטת על איך תיראה המודעה.
נעיצת כותרות ותיאורים
בשביל בכל זאת לאפשר לנו שליטה באיך המודעה שלנו תיראה, גוגל מאפשרים לנו לנעוץ כותרות ותיאורים וכך לשלוט באיזה חלק של המודעה היא תוצג (עוד מעט נצלם לכם איך זה זה בדיוק נראה בגוגל בתוצאות החיפוש.
תשימו לב כי בתמונה יש אפשרות לנעוץ כל כותרת עם מספר – 1, 2 או 3. המספרים הללו מציינים את הסדר של הכותרות בתוצאותשל גוגל.
בשביל למנוע כפילות בתוכן של הכותרות המודעה יצרנו לעצמנו סדר שעוזר לנו מאוד בכתיבת מודעה אפקטיבית במיוחד:
- כותרת מספר 1 תכיל את השירות או המוצר שאנחנו מוכרים.
- כותרת מספר 2 תציג יתרון שלנו על פני המתחרים או מה הלקוח מרוויח מהשירות
- כותרת מספר 3 תכיל הנעה לפעולה (בואו נדבר, קבלו פרטים נוספים וכדומה)
כך אנחנו בעצם מבטיחים שהמודעה שלנו תהיה מסודרת ולא יהיו בה כפילויות.
הדבר דומה מאוד גם בתיאורי המודעה.
כללים לכותרות ותיאורים
- אורך הכותרות (ניתן עד 15 כותרות) יהיה באורך של עד 30 תווים לכותרת.
- אורך התיאורים (עד 4 תיאורים) יהיה באורך של עד 90 תווים לכותרת.
- נסו לצל את כל האורך של הכותרת במידת האפשר.
- שלבו בתיאורים גם הנעה לפעולה. בהנעה לפעולה אתם בעצם צריכים לבקש מהצופה במודעה את הפעולה שאתם רוצים שהוא יעשה (לצפייה בקטלוג, שיחת ייעוץ ללא עלות וכו’)
- שלבו את מילות המפתח שבחרתם בכותרות ובתיאורים.
- נסו לכתוב שונה מהמתחרים שלכם.
אז איך המודעה נראית בפועל?
זהו צילום מסך של התוצאה של המודעה שהראינו לאורך המדריך.
תשימו לב כי התוצאה הממומנת נמצאת בחלק העליון של תוצאות החיפוש, הרבה לפני התוצאות האורגניות ולכן סבירות גבוהה שיקליקו על המודעה שלכם, לפני שיגיעו לתוצאות האחרות בעמוד.
חשוב להבין – מודעה טובה אינה די בקמפיין איכותי, מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח מחקר מתחרים, תוספי מודעות ואופטימיזציה שוטפת לקמפיין במטרה להפיק ממנו את המקסימום.
אם אתם לא בטוחים איך להתחיל, אם אתם רוצים ניהול קמפיין מקצועי, כזה שימקסם את התקציב שלכם ויפיק עבורכם את המקסימום, צרו איתנו קשר.