טיפים לכתיבה שיווקית

טיפים לכתיבה שיווקית

תוכן עניינים

התוכן הוא המלך באינטרנט, יודע כל בעל אתר, מקדם אתרים ועורך תוכן. אם אין תוכן איכותי ורלוונטי לגולש באתר, הוא יעזוב אותו באותה מהירות בה הוא נכנס אליו, בלי לבצע שום פעולה בו, בלי לרכוש שום דבר, בלי להשאיר פרטים, והאתר לא יממש את המטרות ולא יביא לידי ביטוי את הרעיון שלשמו הוא קם.

במאמר זה נציג בפניכם טיפים לכתיבה שיווקית באתרי אינטרנט. על מנת שנוכל להציג את הטיפים השונים, נסביר תחילה מהי כתיבה שיווקית, כיצד היא באה לידי ביטוי בתוכן באתר ומדוע היא רלוונטית עבור כל אתר אינטרנט.

כיצד כתיבה שיווקית עוזרת לנו

כתיבה שיווקית היא כתיבה שמניעה את הלקוח לפעולה. הרעיון הוא, כשהלקוח מסיים לקרוא מאמר או פוסט מסוים באתר, יש בידיו מידע רלוונטי ואקטואלי לגביו אשר יגרום לו להשאיר פרטים, לרכוש מוצר או להזמין שירות. כתיבה שיווקית איכותית היא כתיבה שמשלבת בין תוכן אינפורמטיבי רלוונטי לגולש לבין תוכן מקדם מכירות. אם הכתיבה תכיל רק אחד משני הדברים האלה, אזי שהיא לא תשרת את המאמר ותפגע ביכולת של האתר למכור את עצמו לגולש.

כתיבה שיווקית היא חשובה ומשמעותית לכל אתר אינטרנט, לא משנה אם מדובר באתר מכירות או אתר שאמור לספק מידע לגולש. בסופו של דבר, כל אתר, בדרכו שלו, רוצה שהגולשים יבצעו פעולה מסוימת, החל מרכישת מוצר, הזמנת שירות, וכלה ברישום לאתר או למערכת דיוור אלקטרוני. לכן בכל אתר אינטרנט נמצא מאמרים בעלי תוכן שיווקי ברמות מסוימות.

כיצד יוצרים כתיבה שיווקית ברמה גבוהה

ישנם מספר כללים לכתיבה שיווקית ברמה גבוהה אשר עומדת במטרות שהיא מציבה לעצמה, אנחנו נמנה כאן 5 כללים בולטים:

לדעת את הלקוח – הכלל הראשון בכתיבה שיווקית ולמעשה בכל תחום של שיווק הוא לדעת מי הלקוח שלנו. רק כך נוכל לפנות אליו בשפה שהוא יבין עם תוכן שיהיה רלוונטי עבורו. הדוגמא הקלאסית היא מאמרים שעוסקים בדברים שמיועדים למגדר מסוים. אם נכתוב מאמר על הנקה בלשון זכר, פספסנו את קהל היעד שלנו. המאמר צריך להיות כתוב בלשון נקבה ולפנות לקהל הנשי.

שימוש בעובדות אמיתיות, רלוונטיות ואקטואליות– האינטרנט הוא זירה בו אפשר למצוא מידע אמיתי רב בכל תחום. ככל שמשתמשים במאמר ביותר עובדות רלוונטיות לגולש, אמיתיות ואקטואליות לתקופה, כך המאמר הוא יותר אמין, יותר איכותי, והגולש ימצא בו יותר עניין. העובדות אמורות להחליף את הקלישאות שממלאות מקום במאמר אך לא אומרות דבר.

כמה שפחות זה כמה שיותר – אחת הטענות המוכרות ביותר של כותבי תוכן איכותיים היא, כמה שפחות תוכן הוא כמה שיותר. כלומר, אין צורך לכתוב מאמרים ארוכים או למלא מאמרים במלל חסר משמעות. תכתבו לעניין ורק דברים חשובים. הגולשים רוצים לקבל את העניין כאן ומיד, בלי הרבה מריחות וכתיבה שמיועדת רק למלא מקום.

כותרות שיווקיות – הכותרת היא חזות המאמר, היא חלון הראווה שלה. אם נכתוב מאמר וניתן לו כותרת לא מתאימה, הגולש פשוט לא ייכנס אליו כי הוא יחשוב שהמאמר לא רלוונטי עבורו. כותרת צריכה להיות מצד אחד בעלת אלמנט שיווקי ומצד שני להכיל את הנושא המרכזי של המאמר.

קריאה לפעולה – בשלבים שונים במאמר צריכה להיות קריאה לפעולה, כך הגולש ידע מה אנחנו מצפים ורוצים שהוא יעשה. הקריאה צריכה להיות ברורה וחדה, להציג בפני הגולש מה הוא ירוויח מביצוע הפעולה, ומצד שני, אסור שהיא תהיה נוקשה וגסה, רוב הגולשים לא אוהבים שמנסים למכור להם משהו בצורה כזו.

אהבתם? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email