במדריך הבא אני מסביר איך לחבר את האתר שלכם לגוגל סרץ’ קונסול, או בעברית – כלי מנהל האתרים של גוגל, אשר מאפשר לנו לנהל מעין “התקשרות” עם גוגל. נוכל לקבל הערות על האתר, מידע על חווית המשתמש, עמודים שלא מאונדקסים, נתונים מרשת החיפוש ועוד.
כל מי שמבצע קידום אורגני לאתר שלו, בין אם באופן עצמאי ובין עם על ידי חברה, חייב להיות מחובר לכלי הזה ולעקוב ברמה הדוקה אחרי המידע שגוגל נותן לכם, ויש הרבה.
את הוספת הנכס לגוגל סרץ’ קונסול ניתן לבצע ב-2 וריאציות:
- הוספת דומיין – לא מומלץ למי שאין לו רקע טכני, כי הוא דורש הטמעה של רשומות DNS בדומיין.
- הגדרת כתובת האתר – במקרים אלו מומלץ לעיתים להוסיף מספר כתובות לאתר במספר וריאציות שונות – עם WWW בלי WWW, עם HTTPS ובלי HTTPS. זאת על מנת לוודא שאין לנו עמודים כפולים שמתנאדקסים, זה יכול ליצור בעיני גוגל תוכן כפול (למרות שמדובר באותו האתר בדיוק).
שיטה 2 שתיארנו למעלה, קלה יותר, פשוטה יותר והיא מה שהצגנו בסרטון – פחות מדקה וחיברתם את האתר שלכם לגוגל סרץ’ קונסול. תעקבו אחרי הסרטון.
אחרי שפתחתם נכס חדש בכלי, מומלץ לשלוח את מפת האתר שלכם לגוגל
מהי מפת אתר?
מפת אתר, כשמה כן היא – מפה אשר מציגה לגוגל בתצורת XML את כל העמודים שיש לכם באתר. המפה הזאת מתעדכנת באופן אוטומטי. כלומר, אם הוספת עמוד אינטרנט חדש לאתר שלכם, מפת האתר תזהה את זה, תתעדכן בהתאם ו”תזרז” את תהליך האינדוקס של גוגל שיכול לקחת קצת זמן.
מה חשוב לדעת לפני ששולחים את המפתח האתר?
מפת אתר דיפולטיבית מכילה בתוכה מספר לא מבוטל של סוגי תכנים, אשר רובם לא רלוונטיים כלל ואנחנו לא נרצה שנאדקס אותם.
בסרטון למעלה, אני מדגים איך אני נכנס להגדרות של תוסף יוסט, עובר אחר תצוגת החיפוש על כל סוגי התכנים, הקטגוריות והטקנסומויות ומחליט אילו סוגי תוכן אני רוצה לשלוח ואילו לא.
חשוב מאוד
כל אתר הוא מיוחד והוא שונה מאתרים אחרים, גם אם הם באותה הנישה. חשוב מאוד להבין מהם העמודים אותם אנחנו רוצים לשלוח לאינדוקס ואילו עמודים הם “מיותרים” לשליחה ועלולים רק להזיק.
המטרה היא לשלוח לגוגל רק את התכלס! רק את עיקר העמודים שיכולים לשרת אותנו ולא ליצור לגוגל בלבול וחוסר הבנה.