תמונת המאמר - קידום אתרים ורשתות חברתיות

קידום אתרים ורשתות חברתיות

תוכן עניינים

לכאורה גוגל ופייסבוק הן יריבות קשות. גוגל ניסתה כמה פעמים באמצעים שונים, ליצור רשת חברתית שתמשוך אליה גולשים מפייסבוק, אך ללא הצלחה. אך עבור מקדמי אתרים, פייסבוק ואיתה רשתות חברתיות אחרות, הם דווקא כלי מאוד טוב לקדם את האתרים שלהם, ולהביא אותם לחשיפה מקסימאלית.

הקשר בין קידום אתרים לרשתות חברתיות נוצר בכמה וכמה מקומות, וכיום לא ניתן ליצור הפרדה בין השניים. למעשה מקדם אתרים שעובד רק על בסיס קידום בגוגל ולא פועל ברשתות חברתיות שונות, חוטא לתפקידו. זה נכון כבר בשלב בניית האתר, וזה ממשיך גם בנקודות מאוחרות יותר. כל הרעיון של קידום אתר חייב להיעשות, הן בכלים הרגילים, המוכרים של מנועי חיפוש ובראשם גוגל, ובמקביל, באמצעות רשתות חברתיות שונות, בראשן פייסבוק.

אילו רשתות חברתיות יכולות לעזור לנו?

רוב המקדמים בישראל עובדים מול רשת חברתית אחת, פייסבוק. די בצדק, שכן מדובר ברשת החברתית הגדולה ביותר וכמעט היחידה שפעילה בישראל (אם נוציא מהמשוואה את טוויטר). אך האמת היא שיש עוד מגוון של רשתות חברתיות, חלקן פעילות מאוד בחו"ל.

למשל, tumbler, שהיא סוג של בלוג שמאפשר לקרוא על הוואל שלנו גם בלוגים אחרים, pinterest, שהיא רשת חברתית מאוד פופולארית בחו"ל, רשת שמתבססת על תמונות, יש כמובן את אינסטגרם, רשת חברתית של צילומים ותמונות (הרשת שייכת היום לפייסבוק), אם אתם מעלים סרטונים אז יש לכם את יוטיוב, וכן reddit רשת חברתית בה יכולים הגולשים לקרוא בעמוד הראשון ידיעות שונות מאתרי חדשות והודעות שמשתפים הגולשים.

מלבד הרשתות הנ"ל, יש עוד רשתות קטנות יותר, חלקן פעילות באופן ספציפי במדינות שונות ולכן אם אתם מקדמים באותו מדינות, רצוי שתבצעו מחקר מוקדם ותכיר אותן.

למה רשתות חברתיות חשובות לקידום

יש לכך 3 הסברים עיקריים:

ההסבר הראשון הבסיסי הוא, שבאמצעות הרשת החברתית אפשר למשוך גולשים לאתר ולקרוא להם לבצע פעולה. דוגמא טובה היא פייסבוק. באמצעות פרסום האתר שלנו בפייסבוק, אנחנו יכולים למשוך גולשים אליו. זה עובד גם הפוך, אם נפרסם את העמוד פייסבוק שלנו באתר, גולשים יכנסו אליו דרכו, ויתעדכנו בעזרת העמוד במה שקורה אצלנו

ההסבר השני, כיום שי אפשרות ליצור זיקה בין השתתפות של גולשים באתר שלנו לבין פעילות ברשתות חברתיות. למשל על יצירת תגובות או השארת הודעות. כך האתר חי, וכל הזמן נוסף לו תוכן חדש, דרך הגולשים.

ההסבר השלישי, יצירת קהילה. נניח שקהל הגולשים שלנו פעיל באתר דרך רשתות חברתיות, מי שנכנס לאתר רואה התנהלות חברתית של קהילה בתוכו. גוגל מאתר זאת ומבין שהאתר הוא רלוונטי לגולשים, שהם מוצאים בו עניין והוא עוזר להם.

לסיכום, בשביל לבצע פעילות קידום חכמה, עליכם לעבוד במקביל, דרך הכלים המוכרים של קידום אתרים במנוע חיפוש ודרך רשתות חברתיות, בשביל להביא עוד קהל ועוד תוכן לאתר.

אהבתם? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email