הסודות של SEO

הסודות נחשפים – זאת הסיבה שהאתר שלך לא מתקדם בגוגל

תוכן עניינים

"אני רוצה להבהיר משהו – אם האתר שלך נמצא בתוצאות הראשונות בגוגל בביטויים רלוונטיים, השמיים הם הגבול! זה באמת מקור התנועה הכי אפקטיבי ומניב שיכול להיות לעסק שלך". כן התחיל הריאיון עם דן סונגו מחברת "טופיק מדיה".

לאחרונה ראינו אתרים עם וותק עצום, המון תוכן אבל מסיבה לא ברורה הם פשוט לא נמצאים בגוגל, בטח שלא בביטויים תחרותיים ובטח שלא מקבלים מזה באמת עבודה.

החלטנו להרים את הכפפה ולראיין את האיש שפשוט מצליח לגרום לזה לקרות , ולרוב זה קורה גם תוך זמן קצר מאוד. כל השאלות (והתשובות) כאן לפניכם:

מה הסיבה לדעתך שאתרים מסויימים פשוט לא מתקדמים בגוגל?

"הסוד הוא בפן הטכני. מקדמי אתרים רבים, מתמקדים בעיקר ב-2 חזיתות: אופטימיזציה לעמודי האתר וקישורים חיצוניים. צריך לתת הרבה יותר דגש לפן הטכני. באנגלית זה נקרא Technical Seo והוא מתמקד בראש ובראשונה – התאמת האתר לדרישות של גוגל בפן הטכני. ברגע שנותנים דגש על הפן הטכני, גוגל מצליח לקרוא את האתר בצורה הרבה יותר טובה ולהבין על מה האתר מדבר מבלי לבזבז תקציב זחילה מיותר."

אילו פעולות צריך לבצע בפן הטכני כדי לגרום לאתר לעלות בדירוג?

"בגלל שאנחנו מדברים על אתרים עם וותק גדול חשוב לי בראש ובראשונה לוודא 3 דברים:

  • האם האתר מאובטח? בעבר לא הייתה את המודעות שיש היום לתעודות SSL ולהפוך את האתר בעצם ל HTTPS.
  • האם האתר מותאם למובייל? בשנים האחרונות גוגל שמים דגש גדול מאוד על עניין ההתאמה למובייל. אם האתר שלכם לא מותאם, גוגל לא תיתן לאתר שלכם עדיפות. פשוט מאוד!
  • האם האתר מהיר? נושא חווית המשתמש קיבל דגש גדול בעדכונים האחרונים של גוגל ונושא המהירות בפרט מקבל התייחסות גדולה גם לעדכונים שיבואו עלינו לטובה בשנת 2021. מלבד נושא הכלים שבודקים את מהירות האתר שלכם, מומלץ לבדוק שהאתר באמת מהיר. "

אז זה נשמע פשוט מאוד. אם יש לנו את כל זה אנחנו פשוט נתקדם בגוגל?

"לא בהכרח. יש עוד המון נושאים בפן הטכני שחשוב לשים עליהם דגש : דומיין מועדף (לוודא שיש גרסה אחת לדומיין ושהיא כוללת HTTPS כמו שציינו למעלה, מפת אתר דינאמית תקינה (ובנוסף לוודא שאכן שלחנו אותה לגוגל לסריקה), תגי קנוניקל במידת הצורך, לוודא שאין לנו עמודי שגיאה באתר (עמודי 404) ובמידה ויש לבצע הפניות 301 וכמובן שיש עוד המון היבטים הקשורים לעולם הטכני. כל התהליך הזה צריך להיות פשוט מדויק, אסור לפספס במקרה הזה."

אז אם ביצענו את כל הפן הטכני – יש לנו את זה?

"עדיין לא, אבל זה בהחלט צעד משמעותי בדרך לקידום אפקטיבי בגוגל. אחרי שסיימנו עם הפן הטכני אנחנו צריכים לוודא שמבנה האתר שלנו תקין. החלק הזה מתנדנד בין קידום טכני לקידום onsite (כל מה שקורה בתוך האתר שלנו). אנחנו צריכים לוודא שמבנה האתר שלנו תקין, מבנה הכותרות שלנו תקין ועוד. האתר שלנו צריך להראות כמו עץ משפחה.

כאשר עמוד הבית הוא העמוד החשוב ביותר שלנו, מתחתיו יש את הבנים וכן הלאה. כל אחד מתתי העמודים אמור להיות מקשור בצורה ישירה לזה שמעליו. ברגע שמבינים את הרעיון המבני של האתר, זה כבר הופך להיות פשוט."

אילו פעולות צריך לבצע בתוך האתר שלנו?

"יש כמה דברים שאני ממליץ לקוראים לבדוק באתר שלהם שאינם קשורים דווקא לעבודה השוטפת של הקידום:

  1. יש לכם כותרת H1 (כותרת בהיררכיה ראשונה) פעם אחת בלבד בכל עמוד.
  2. התמונות שלכם מכווצות ומותאמות לווב עם תיאור חלופי
  3. יש לכם כמות תוכן מספקת בכל עמוד (מומלץ להשוות לעמודים של מתחרים מקבילים שכן נמצאים במקומות הראשונים בגוגל)
  4. לבדוק שאין לכם עמודים מיותרים שמפורסמים כרגע בגוגל (הרבה דפים של תבניות, בדיקות שעשיתם וכו' שאין להם מקום בתוצאות החיפוש)
  5. לוודא שהתוכן מוגש באתר בצורה יפה ונעימה לקריאה. מומלץ לשלב בעמודי התוכן שלכם תמונות, סרטונים במידה ויש, רשימות, מספורים וכדומה. כל מה שיכול להיות רלוונטי ועלול לתת ערך לגולש – להוסיף!

מה אתה ממליץ לאנשים שהתעייפו כבר מכל חברות קידום האתרים האחרות?

"תדברו איתי, אני אשמח לבצע ביחד אתכם בדיקה מקיפה לאתר ולהגיד לכם אילו בעיות חשוב ליישם כבר בשלב הראשוני. חינם לגמרי!

אם התחברתם והחלטתם שאתם רוצים שאני זה שיצבע את כל הפעולות ואמשיך עבורכם את הקידום האורגני אני אעשה את זה בשמחה ובאהבה גדולה. נכון, תהליך של קידום אורגני בדרך כלל לוקח זמן, לאתרים עם וותק גדול זה ייקח פחות זמן אם מבצעים את הדברים כמו שצריך."

לסיום, תספר להם מה היתרון שלנו כחברת קידום אתרים

"פשוט מאוד. בלי התחייבות, ללא הגבלת ביטויים וזה הכל כלול – אנחנו לא נשלח אתכם למתכנת שלכם אם אלו פעולות שאנחנו יכולים לבצע, אנחנו לא נבקש ממכם לכתוב תוכן – אנחנו מבצעים הכל!"

השאירו פרטים כאן ואחזור אליכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

אהבתם? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email