טוב אז אפשר להגיד שהרגע שכולנו רצינו להתחמק ממנו מתקרב בצעדי ענק וכבר בחודש הבא נצטרך להיפרד בצורה יפה מגוגל אנליטקס הישן ולעבור לגוגל אנליטיקס 4.
אז לפני שאתם בוכים על מר גורלכם, תעצרו. תנשמו. זה לא סוף העולם 🙂
כמו כל כלי חדש שאנחנו נחשפים אליו, יש זמן למידה. יכול להיות שהוא יהיה ארוך יותר במקרה של גוגל אנליטיקס 4, אבל בסופו של דבר, אנחנו נשכח מגוגל אנליטיקס 3 מהר מאוד.
איך מטמיעים את גוגל אנליטיקס 4?
בשביל לנקות קצר ולהקל, הכנתי עבורכם סרטון מקיף שמסביר לכם איך מטמיעים את גוגל אנליטיקס 4 ואיך מגדירים המרות. אתם תראו שזה מאוד פשוט, אפילו פשוט יותר מגוגל אנליטיקס הקודם שגם על זה העלתי פוסט בעבר.
את החיבור לגוגל אנליטיקס 4 אני ממליץ לעשות בשילוב עם גוגל תג מנג’ר – זה יאפשר לנו להוסיף אירועים (events) בצורה קלה ונוחה, אשר אותם נוכל להגדיר כהמרה בהמשך.
שימו לב שבסרטון הראתי איך אני מגדיר המרה באתר אחר (לא באתר ההדגמה), בגלל שיש זמן המתנה בין מהרגע שהאירוע מופיע בגוגל אנליטיקס, עד הרגע שהוא מופיע בדוח האירועים.
ככה זה נראה בדוח זמן אמת של גוגל אנליטיקס:
אז בלי יותר מידי דיבורים, תתחילו להטמיע את גוגל אנליטקס 4 באתרים שלכם. עושים את זה בדיוק ככה:
למה צריך גוגל אנליטיקס באתר בכלל?
גוגל אנליטיקס הוא כלי ניתוח וניטור של התנועה של מבקרים באתר שלכם. תחשבו שאתם יכולים לדעת כמה זמן שהו גולשים בעמודים באתר שלכם וכמה מידע זה יכול לתת לכם על איכות התוכן ועל הרלוונטיות של הדף לגולשים.
בואו ניקח דוגמה:
בנאדם חיפשו בגוגל ביטויים כמו “חברה לבניית אתרים, בניית אתרים, בונה אתרים” וכו’ והגיעו לעמוד מסוים באתר שלכם.
אם זמן השהייה של הגולש בעמוד הוא יותר מ-2 דקות, אתם יכולים לטפוח לעצמכם על השכם, שכן מדובר בעמוד מאוד רלוונטי לגולשים וכנראה שאתם עושים משהו בעמוד הזה מאוד מאוד טוב.
במידה ואתם מגלים שמשך הטעינה של העמוד נמוך מ-10 שניות, אתם יוכלים להבין שיש כאן בעיה ולהתחיל לנתח את הבעיה.
גוגל אנליטיקס הוא כלי חובה לכל בעל אתר שרוצה להיות בעניינים מבחינת מה קורה באתר שלו.
למה חשוב לעקוב אחרי המרות באתר?
בסופו של דבר, הקמנו את האתר מטרה למשהו – לרוב זה יהיה במטרה לקבל פניות לבית עסק או רכישות מהאתר. אם לא נדע איזה מוצרים או שירותים שלנו הכי “ממירים”, מעולם לא נוכל להביא את העסק שלנו לשיפור תמידי.
החשיבות של המרות היא גבוהה לא פחות מרק להטמיע את התג של גוגל אנליטקס באתר שלנו.
הכוח שיש לנו ביד ברגע שיש מעקב המרות הוא גדול – אנחנו יכולים לדעת איזה ערוץ תנועה הוא הטוב והממיר ביותר לאתר שלנו, ככה אנחנו יכולים להחליט איך לחלק את תקציב הפרסום שלנו.
אנחנו גם יכולים לדעת איזה מוצר מוכר הכי הרבה ועוד הרבה מידע שגוגל אנליטיקס יכול לתת לנו ולכן זה חשוב.
הסתבכתם? הכל בסדר – אני כאן בשבילכם
אם לא הצלחתם, הסתבכתם ואתם צריכים עזרה, אני כאן בשבילכם ואשמח לבצע את ההטמעה של גוגל אנליטקס 4 לאתר שלכם, בעלות מינימלית. צרו איתי קשר לקבלת הצעת מחיר.