החשיבות של תוכן מעודכן לקידום אתרים

מהיום בו נכנס האינטרנט לחיינו וביתר שאת, כשהתחום של קידום אתרים הפך להיות משמעותי ובעל חשיבות להצלחתו של אתר, היה ברור לכולם שהתוכן הוא המלך. בלעדיו אתרי אינטרנט לא יכולים לשרוד, בלעדיו הגולש לא ייכנס לאתר ובוודאי לא יישאר בו. לכן מקדמי אתרים דואגים כל הזמן להוסיף תוכן חדש לאתר.

אך אין זה מספיק רק להוסיף תוכן חדש לאתר, ישנם כללים מה אמור להיות התוכן הזה וכיצד הוא אמור להיות בנוי. ראשית, התוכן שנכנס לאתר חייב להיות מעודכן ורלוונטי. לכן הרבה פעמים נדאג שגם תוכן ישן שכבר מופיע בו, יקבל עדכונים ויתחדש. שנית, התוכן חייב להיות מסודר וברור, קריא וכתוב בצורה יפה ומקצועית, תוכן כזה שהגולש ימצא בו עניין יוכל להשתמש בו. שלוש, התוכן חייב להיות אמיתי, כלומר בעל משמעות ולא תוכן שמיועד רק למלא את האתר.

מדוע חשוב שהתוכן יהיה מעודכן?

מי שמסתכל היום על אתרי אינטרנט יכול לזהות שני סוגי אתרים. אתרים שיש בהם תוכן מקצועי ומעודכן ואתרים שהתוכן בהם נועד רק בשביל למלא אותו. גוגל מעדיף את סוג האתרים הראשון, ודואג לעזור להם להתקדם, בעוד שאת סוג האתרים השני הוא מעניש.

יש בכך היגיון. בסופו של דבר, התוכן מהווה חלק משמעותי בתפיסת חווית השימוש של המשתמש. כלומר, התוכן שאנחנו מציגים באתר, תפקידו לשרת את הלקוח. אם נפרסם תוכן לא מעודכן ולא רלוונטי, זה יפגע בחוויית השימוש שלו. בצורה כזו, עדיף לגולש לפנות לאתר אחר, בו הוא יקבל את כל המידע המעודכן והרלוונטי ביותר לצרכים שלו.

כמקדמי אתרים, עלינו לדאוג שהאתר כל הזמן יתעדכן במידע חדש, ושהחומר הישן באתר, גם ידחק לאחור מבחינת הפרסום שלו, כלומר לא יופיע בעמוד הבית או בעמודים הראשונים בקטגוריות השונות, וגם שיקבל עדכון מעת לעת. כך גם מי שיגיע אליו יקבל מידע מעודכן לפי התאריך הנוכחי ולא על פי תאריך הפרסום שלו.

פרמטרים בהם ניתן לעדכן תוכן

בדרך כלל כשמדובר על עדכון תוכן ישן, מדובר על פרמטרים כמו מחירים, סוגי מוצרים ודגמים שלהם. באספקטים רחבים יותר, אפשר גם לתת עדכון לגבי מחקרים, שיטות עבודות, נתוני סטטיסטיקה ועוד. דברים חדשים שהתגלו בנושא ויכולים לשרת את הגולש.

כמו כן העדכון יכול להתבצע בסגנון המאמר. ניתן להוסיף לו כותרות משנה, לחלק אותו לפסקאות, לשלב בו תמונות. דברים שיהפכו אותו להרבה יותר קריא ומתאים לגישה העיצובית הנוכחית, אשר בוודאי מפותחת יותר מאשר הגישה שהיתה רווחת כשהמאמר פורסם.

לסיום חשוב להבהיר, פרסום אתרים מעודכנים הוא לא מסוג הדברים שעושים כך סתם. צריך לתכנן אותם היטב, לקבוע רף מילים גבוה (מעל 400 מילים), לקבוע את התוכן על פי נושא מסוים, לבצע מחקר מעמיק קודם לכתיבה, וכמובן לחפש נושאים רלוונטיים ומידע מעודכן אודותם.

מאמר בנושא חשיבות התוכן בקידום האתר

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?