גוגל אנליטיקס 4 – נעים להכיר

גוגל אנליטיקס 4 או GA4 היא הגרסה האחרונה של גוגל אנליטיקס. מכיוון שזוהי הגרסה הרביעית של גוגל אנליטיקס, היא נקראית GA4.

הגרסאות הקודמות של גוגל אנליטיקס

הגרסה הראשונה של גוגל אנליטיקס (GA1) היא הגרסה הקלאסית של גוגל אנליטיקס (ga.js JavaScript library).

הגרסה השניה של גוגל אנליטיקס (GA2) היא הגרסה האוניברסלית (analytics.js JavaScript library)

הגרסה השלישית של גוגל אנליטיקס (GA3) היא גרסת ה gtag.js JavaScript library

הערה: גם הגרסה הרביעית (GA4) עושה שימוש ב gtag.js library אבל היא משתמשת בשיטת מדידה חדשה הנקראית מודל ‘Event+Parameter’.

ההבדלים המרכזיים בין GA4 ל GA3

ממשק הדוחות

במבט ראשון, נראה כי הדוחות ב GA4 די מזכירים או דומים לדוחות אשר נהגנו להכיר בגרסה הקודמת של גוגל אך חשוב להבין כי רבים מהדוחות הללו הוסרו או הוחלפו בדוחות חדשים ומתקדמים יותר.

אתם הולכים להיחשף למספר דוחות מצומצם יותר וזאת כתוצאה מהעובדה שדוחות רבים יווצרו לכם באופן אוטומטי רק ברגע שתתחילו לעקוב אחרי אירועים באתר שלכם.

שיטת המדידה

GA3, אשר נקרא גם Universal Analytics עושה שימוש בכלי מדידה המבוססים על סשנים של משתמשים וצפייה בעמודים.

בגוגל אנליטיקס 4 לעומת זאת, המדידה מבוססת על אירועים ופרמטרים. בגוגל אנליטקס 4, צפייה בעמוד נחשבת לאירוע.

Tracking IDs

במטרה להגדיר את גוגל אנליטיקס 4, תצטרכו להעזור בגוגל תג מנג’ר ולהשתמש ב measurement ID.

מעקב אחרי אירועים

המעקב אחרי אירועים שונה מאוד בין גוגל אנליטיקס 4 לבין גוגל אליטיקס 3.

במידה ואתם עוקבים אחרי אירועים בגוגל אנליטיקס 3, אתם צריכים ליצור את הסכמה – קטגוריה-פעולה-תווית- ערך

זה כבר לא המקרה בגוגל אנליטקס 4, אשר מספק לנו ממשק גמיש יותר בתהליך ההתקנה שלו. במקרה ותרצו לעקוב אחרי אירוע בגוגל אנליטקס 4, תצרכו לספק אירוע באמצעות פרמטר

בגוגל אנליטקס 4 תוכלו לעקוב אחרי מספר אירועים באופן אוטומטי (זה כבר מובנה בנכס) בהתאם לסוגים שונים של אירועים.

  • מעקב אחרי גלילה
  • צפיות בוידאו
  • מעקב אחרי יציאות
  • חיפוש באתר
  • וכדומה

וכל זה, ללא שתצטרכו להוסיף אף לא קוד אחד. זהו דבר שאינו אפשרי בגוגל אנליטיקס 3.

איך יוצרים נכס בגוגל אנליטיקס 4?

השלבים הבאים יתארו לכם כיצד ליצור נכס חדש של גוגל אנליטיקס 4

שלב ראשון – הכנסו לאזור הניהול ולחצו על שדרגו ל GA4. זה נמצא תחת עמודת הנכס.

שלב שני – הקליקו על הכלי להגדרת GA4

שלב שלישי – לחצו על “התחל בעבודה”

שלב רביעי – לחצו על “יצירת נכס”

בשלב הזה, גוגל אנליטיקס יצור באופן אוטומטי עברוכם נכס של גוגל אנליטיקס 4. הנכס החדש הזה יפתח בדפדפן חדש ואתם תועברו בצורה אוטומטית אליו. הנכס הישן שלכם עדיין ישאר תחת החשבון.

בשלב הזה, יש לכם לפחות 2 נכסים של גוגל אנליטקס, כאשר הראשון הוא הנכס הנוכחי שלכם והשני הוא הנכס החדש.

במסך הבא, תקבלו את מזהה המעקב החדש של הנכס שלכם. אותו תצטרכו לחבר לאתר באמצעות גוגל תג מנג’ר.

ככה, זה נראה בגוגל תג מגנ’ר

יש לבחור בתג חדש > נכס גוגל אנליטקס 4, הוספת מספר מזהה המעקב ולבסוף להכיל את זה על כל העמודים.

בתג מנג’ר תוכלו לעשות תצוגה מקדימה ולראות התג אכן פועל בעמודי האתר

במידה והכל תקין, פרסמו את התג החדש שיצרתם.

בשלב הבא תצטרכו לחזור חזרה לאתר שלכם ולבקר במספר עמודים בתוך האתר. אחרי שעשיתם זאת, תוכלו להתחיל ולהיכנס לדוחות באתר

הדוח הראשון הוא דוח זמן אמת, שם – במידה והכל הוגדר כמו שצריך יוצג משתמש קיים בזמן אמת.

הערה: במידה ועשיתם שדרוג לנכס מסוג GA4 אתם עדיין עלולים לראות את הכפתור שמבקש ממכם לשדרוג, אתם יכולים להתעלם.

במידה ותכנסו לקישור של השדרוג, תוכלו לראות שהנכס מחובר ותוכלו לעבור ישירות לנכס החדש שלכם – גוגל אנליטקס 4.

Google signals

גוגל סיגנלס היא תכונה של דיווח פרסום שבאמצעותה GA4 יכול לאסוף נתונים ממשתמשי האתר שנכנסו לאחד מחשבונות Google שלהם (Gmail, YouTube וכו ') והפעילו התאמה אישית של מודעות.
ברגע שאתם מפעילים את הסיגנלים אתם יכולים:
1. לעקוב בצורה מדוייקת יותר אחרי אירועים שבוצעו במכשירים השונים ובפלטפורמות השונות.
2. שיווק מחדש ליותר משתמשים
3. לנתח את המידע באתר לפי גיל, מגדר ותחומי עניין.

הערה: גוגל סיגנלס לא מוגדר באופן דיפולטיבי בגוגל אנליטקס 4.

על מנת להפעיל את האותות של גוגל אנליטקס 4, עקבו אחרי השלבים הבאים:

  1. הכנסו לאיזור הניהול בנכס החדש שלכם.
  2. לחצו על הגדרות נתונים > איסוף נתונים

3. לחצו על שנתחיל?

4. לחצו על המשך

לבסוף לחצו על הפעלה

כאן תם תהליך התקנת גוגל סיגנלס (אותות).

לאחר 24 שעות, תוכלו להכנס לדוח הדמוגרפיה ולצפות בנתונים.

במידה ותצליחו לראות נתונים לפי גילאים, תחומי עניין ומגדרים, זה אומר שהצלחתם להגדיר את גוגל אנליטיקס 4 בצורה נכונה וטובה.

בהמשך יהיו עוד שורה של מדריכים בנושא גוגל אנליטיקס.

תעקבו, יהיה מעניין 🙂

תוכן עניינים