מאמר בנושא קידום בערוצי שיווק דיגיטליים

קידום העסק שלך באמצעים דיגיטליים

תוכן עניינים

בכתבה הזאת, אני רוצה לעשות סדר בכל הנושא של קידום אתר, קידום מוצר או קידום של שירות מסוים, באמצעות מגוון רחב של כלים שעולם האינטרנט מעניק לנו.

כפי שתראו בהמשך הכתבה, מגוון הכלים שברשותכם הוא רחב מאוד, וההמלצה שלי היא להשתמש בכל הכלים האלה, בלי יוצא מן הכלל, ובכך תוכלו למקסם את היקף הפעילות של העסק, המוצר או השירות שאתם מציעים ללקוחותיכם.

לנוכח המגוון הרחב, לא אגע בכל הכלים הקיימים, אך אציג בפניכם חמישה כלים חזקים ונחוצים במיוחד לצורך קידום העסק שלכם.

1. SEO – קידום אורגני

הכלי הראשון הוא כמובן מנוע החיפוש. אותו מנוע חיפוש אליו ניגשים מיליוני אנשים ברחבי העולם לצורך חיפוש מידע חיוני עבורם.

כיום, מנוע החיפוש הנפוץ ביותר, הן בארץ והן בעולם כולו, הוא Google.

קידום אורגני משמעו, העלאת דירוג האתר שלכם בעיניי Google באמצעות מילות מפתח רלוונטיות.

אז נכון, קידום אורגני מתקשר באופן ישיר לאתר העסק שלכם, אך לא רק.

במידה ויש לכם אתר אינטרנט, הייתי ממליץ לקרוא מדריכים רבים באינטרנט אשר יספרו לכם כיצד לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש באופן עצמאי. באתר שלנו נבנה בימים אלה מדריך מלא, אשר יספק לך את כל המידע החיוני לצורך קידום האתר שלכם, באופן עצמאי לחלוטין, מבלי ליצור תלות בחברות לקידום אתרים.

את יתר הפעולות תוכלו לבצע גם אם ברשותכם אתר אינטרנט וגם אם אין ברשותכם אתר.

הפעולה הראשונה היא לפתוח עמוד Google+ לעצמכם ועמוד Google Business לעסק שלכם, תוך פירוט מלא אודותיכם ואודות העסק אותו אתם מציעים ללקוחותיכם. עמודים אלה הינם פרי יצירתם של Google ותוצאותיהן מופיעות בקידמת תוצאות החיפוש במנוע החיפוש.

הפעולה השנייה היא להוסיף את העסק שלכם למגוון רחב של אינדקסים, המספקים שירותי פרסום וקידום באינטרנט. לצורך דוגמה, תוכלו להוסיף את העסק שלכם בZap דפי זהב, גרופון ועוד מגוון רחב של אינדקסים אשר מקודמים וממוקמים גבוה במעלה הדירוג של Google ובשל כך, העסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של Google באמצעותם.

 

2. Google Adwords

קידום ממומן בגוגל – Google Adwords הינו כלי לניהול המודעות בGoogle. מודעות אלו מופיעות בדרך באופן הבא: 2 תוצאות בראש העמוד (לפני תוצאות החיפוש האורגני), 5-8 מודעות לצד תוצאות החיפוש האורגני, ועוד 2 מודעות נוספות בתחתית העמוד.

המודעות המופיעות הינן אלו שהציעו את המחיר הגבוה ביותר בהגדרות החשבון האישי שלכם. השירות מספק לכם מידע רחב וטיפים להוספת מילות מפתח, מהו המחיר המומלץ, אשר באמצעותו תופיעו בתוצאות החיפוש ועוד.

בעת יצירת קמפיין הפרסום הראשון, והעלאת המודעה הראשונה לאויר, תזכו לשיחת ייעוץ מנציגי התמיכה של Google Adwords אשר יתמכו בכם טלפונית, ויעזרו לכם ביצירת קמפיין איכותי.

את המודעה, תוכלו להפנות לאתר האינטרנט שלכם, לעמוד נחיתה, לעמוד הפייסבוק או לכל נכס דיגיטלי שמציג בפני הלקוח את השירות המוצע לו.

 

3. Facebook Page

עמוד עסקי בפייסבוק הינו אחד הכלים המשמעותיים עבור העסק שלך. הכוונה בעמוד, הינו יצירת עמוד עסקי ולא יצירת משתמש חדש בפייסבוק, וזאת בשל כלי הפרסום והניתוח הרבים המגיעים ביחד עם העמוד העסקי.

אני ממליץ לכם במיוחד לקרוא את הכתבה שלנו על הטיפים לקידום העמוד העסקי בפייסבוק באופן עצמאי. כתבה זו תסכם לכם באופן מושלם את נושא הקידום של העמוד העסקי שלכם באופן עצמאי ולכן לא ארחיב בשלב זה.

 

4. Facebook Ads

בדומה לכלי ניהול המודעות של Google, גם הרשת החברתית יצרה כלי מדהים לניהול מודעות. הכלי מאפשר לכם ליצור מודעה שיווקית, להחליט לאיזה סוג משתמשים תרצו להפיץ את המודעה בהתחשב בגיל, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי ועוד.

בקמפיין ניתן לקבוע תאריך התחלה ותאריך סיום, מחיר ליום, איזו פעולה תרצו לקדם (הרשמה לאתר, חשיפה, ליד ועוד).

בהמשך השבוע, אעלה סרטון הדרכה חינמי כיצד ליצור קמפיין בצורה הנכונה ביותר. אציג את כל התהליך מההתחלה ועד סופו.

 

5. ניוזלטר / רשימת תפוצה / מערכת דיוור

הכוונה כאן היא לשיווק באמצעות המייל. יצירת רשימת תפוצה חזקה תאפשר לכם להגיע ללקוחות שלכם באמצעות המייל ובכך לקדם את השירות או המוצר אותו תרצו לספק להם. כלי זה הינו כלי פרסומי חזק מאוד, המניב תוצאות מרשימות וזאת בשל העובדה שעל מנת שמשתמש יכנס לרשימת התפוצה שלכם עליו לאשר זאת (הן במהלך הרשמה לאתר שלכם או התעניינות בשירות שלכם ועוד אפשרויות רבות).

הדעה הרווחת על מנת להפיק את התוצאות הטובות ביותר הינה לשלוח מייל מתוזמן. הכוונה היא לשלוח מייל בכל יום ראשון בשעה 16:00 בצהריים (לצורך הדגמה בלבד) ולדבוק בתזמון זה.

מאותו הרגע שנכנס אדם לרשימת התפוצה שלכם, יש לכם שנה וחצי "להצליח" למכור לו את המוצר או השירות שלכם, אחרת, ברוב המקרים, הוא לקוח אבוד.

קיימות מערכות רבות לניהול מאגר תפוצה במייל כגון רב מסר, אקטיבטרייל,אך במקרה זה ההמלצה שלי הינה על מערכת מחו"ל שנקראת Mailchimp. תמיכה מלאה בשפה העברית, וכמובן משתלמת יותר מבחינת המחיר.

 

בכל הכלים שהובאו בכתבה זו, מומלץ להשתמש בכתיבה שיווקית ואלגנטית. מדריך מלא לכתיבה שיווקית יעלה במהלך השבועות הקרובים בחינם.

 

כפי שאמרתי בתחילת הכתבה, קיימים כלים אינטרנטיים רבים לקידום העסק שלכם. בתור התחלה, אני ממליץ לכם להשתמש בכלים שהובאו בכתבה זו. וכן, בכל הכלים.

למידע נוסף ופרטים נוספים תוכלו לפנות אליי באמצעות המייל contact@topeak.co.il

בהצלחה!

אהבתם? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email