איך מקדמים בגוגל את העסק

שיווק העסק זה מנוע הצמיחה העיקרי של כל בית עסק בישראל, בין אם מדובר בעסק מוכר וידוע, כמו כל החברות שאתם כבר מכירים אבל עדיין דואגים לפרסם לכם בכל הזדמנות, ובמיוחד אם מדובר בעסק חדש ומתחיל. ללא השיווק, תוחלת החיים של העסק לא תהיה ארוכה. אחד מערוצי השיווק העיקריים, המובילים והמשתלמים ביותר הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם – גוגל. אז איך מקדמים בגוגל את העסק? כל התשובות במדריך הבא

בגוגל יש 2 שיטות עיקריות לפרסום ושיווק העסק. קידום אורגני וקידום ממומן. לכל אחת מהשיטות האלה יש תתי שיטות שיכולות להזרים אליכם תנועה של לקוחות פוטנציאליים ועל כל אלה נדבר במדריך הבא.

פרסום ממומן – משלמים לגוגל על תנועה לאתר

קידום ממומן בגוגל היא שיטת הפרסום הראשונה שנרצה לדבר עליה. הרעיון הוא פשוט – פרסום מודעות בגוגל ובערוצי הפרסום של גוגל ותשלום לפי הקלקה. רק לאחר שמישהו לחץ על המודעה שלכם בגוגל אתם תשלמו לגוגל. כמה? זה תלוי במילות המפתח שאתם רוצים לקדם. כל מילת מפתח מתומחרת באופן שונה.

איך זה נראה?

רשמתי בגוגל את הביטוי “קידום ממומן בגוגל” וקיבלתי את התוצאה הבאה באזור של התוצאות הממומנות (ברוב המקרים, יהיו 4 תוצאות ממומנות בראש העמוד, עוד לפני התוצאות האורגניות, ועוד 3 תוצאות בחלק התחתון של העמוד).

מודעה קידום ממומן

למעשה, החשיפה הזאת לא עולה לי כסף. רק במידה ומישהו ילחץ על המודעה שלי, אני אתחיל לשלם לגוגל עבור התנועה שהיא הובילה לאתר שלי.

שיטת פרסום זו היא אפקטיבית מאוד, שכן בשונה מהרשתות החברתיות שבהם אנחנו מופיעים לאנשים על הפיד, שלא בהכרח התעניינו בשירות שלי, בגוגל אנשים ביצעו מיוזמתם חיפוש עבור ביטוי שרלוונטי לבית העסק שלכם – הם מכווני מטרה ורוצים את התשובה כאן ועכשיו.

הקידום הממומן יעיל מאוד כי ניתן לשלוט בהרבה מאוד פרמטרים שהופכים את הקידום הזה לאפקטיבי ויעיל במיוחד. דברים כמו מיקום גיאוגרפי, מין, בחירת הביטויים הרלוונטיים וכדומה.

אבל, זה לא הכל. הפרסום הממומן בגוגל מאפשר שיטות פרסום נוספות שיכולות להיות יעילות במיוחד וגם עליהן נדבר.

אילו עוד אפשרויות יש לגוגל להציע בקידום הממומן?

  • קידום ביוטיוב – נו, אתם מכירים את הפרסומות האלה שקופצות לכם בכל פעם שאתם רוצים לשמוע שיר או לראות סרטון. גם אתם יכולים להופיע בהם וגם זה נעשה באמצעות מערכת הפרסום הממומן של גוגל (google ads).
  • רשת המדיה – אתרים רבים הקצו שטחי פרסום לגוגל לטובת פרסום באנרים ומודעות ממומנות. התפקיד שלנו הוא לתת לגוגל את החומרים השיווקיים, להגדיר מי הקהל אליו נרצה לפרסום ויש לנו את זה. גוגל תתחיל לפרסם את המודעה שלנו ברחבי הרשת, באתרים המאפשרים לה לשתף את המודעות האלה.
  • גוגל שופינג – גוגל שופינג הוא חלק מרשת החיפוש של גוגל שבו אנחנו מחפשים מוצר מסוים, בדיוק כמו שנחפש שירות ונקבל את המודעה כפי שהראיתי למעלה, רק שהפעם גוגל תציג לנו את המוצרים בצורה קלה, נוחה ופשוטה שנוכל לבצע השוואה קלה ונוחה בזמן אמת.
    גוגל שופינג

אלה עיקר אפשרויות הפרסום שיש לגוגל להציע אז בואו רגע נסכם.

יתרונות הפרסום הממומן בגוגל

  1. יעיל ואפקטיבי מאוד במקרים רבים.
  2. שליטה מלאה בפרסום החל מנראות המודעה, לאן המודעה מפנה, מהן מילות המפתח וכו’.
  3. שליטה בזמני הפרסום – יש עומס בעסק? אפשר לעצור את הפרסום. רוצים עוד לקוחות? ממשיכים לפרסם.

חסרונות הפרסום הממומן בגוגל

  1. עלול להיות יקר מאוד.
  2. תחרות גבוהה מאוד בנישות רבות השנים האחרונות.
  3. הקלקות של מתחרים.

ונעבור לשיטת השיווק השניה בגוגל…

הקידום האורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל זוהי שיטת שיווק איטית, אבל שהיא פורצת, היא יכולה להפוך כל עסק קטן לאימפריה של ממש. בשיטת פרסום זו אנחנו לא נשלם לגוגל על כל הקלקה, אבל אל תחשבו ששיטת פרסום זו היא זולה.

בקידום האורגני, אנחנו למעשה רוצים לגרום לגוגל להאמין שאנחנו הכי ראויים למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

גם בקידום האורגני יש מספר שיטות לפרסום אבל אנחנו נתחיל מהאופציה העיקרית, בה כולם רוצים לקחת חלק ולהופיע בה – אזור התוצאות האורגניות של גוגל.

כמו שאמרנו מקודם, מיקום התוצאות האורגניות נמצא איפשהו בחלק התחתון יותר של עמוד התוצאות, מתחת לתוצאות הממומנות, לעיתים גם מתחת למפות, תלוי בחיפוש.

איך זה נראה?

אז רשמתי את הביטוי קידום ממומן בגוגל, כפי שרשמתי למעלה וקיבלתי את התוצאה הבאה:

תוצאה אורגנית בגוגל

מאוד דומה לתוצאה הממומנת, רק שהפעם גוגל החליט שהאתר שלי ראוי מאוד בעמוד המדובר להופיע בעמוד הראשון, שהתוצאה שלי היא התוצאה הרלוונטית ביותר (ביחד עם עוד 10 תוצאות שעולות בעמוד הראשון) עבור הלקוחות שמחפשים את השירות הזה.

בשביל לגרום לגוגל להאמין שהתוצאה שלנו היא הכי רלוונטית אנחנו צריכים לבצע מספר פעולות:

  1. כתיבת תוכן איכותי לאתר – ברוב המקרים, צריך להוסיף תכנים לאתר באופן שוטף, בדיוק כמו שאני עושה ברגעים אלה. שמדברים על תוכן לא מדברים רק על מלל, גם שילוב של תמונות באתר, סרטונים וכל מידע שיכול להיות רלוונטי לגולשים שלכם.
  2. קישורים חיצוניים – חשוב מאוד למצוא אתרים חיצוניים שרוצים לקשר לאתר שלכם. זה יכול להיות בצורה של קניית קישורים, ויש ספקים מעולים בארץ, החלפת קישורים או שיתופי פעולה עם אתרים אחרים.
  3. אופטימיזציה לכל עמוד – לגוגל יש מספר דרישות שיש ליישם בעמודי האתר על מנת לזכות בתוצאה הנחשקת בעמוד הראשון. חשוב להבין שלא בהכרח שאם נבצע את הפועלות, נגיע לעמוד הראשון. אל תשכחו שיש עוד הרבה מאוד עסקים אחרים שרוצים את המקום הזה בדיוק כמונו ובסופו של דבר, גוגל יבחר את האתר שנראה לו הכי מתאים.

גם לקידום האורגני יש הרבה יתרונות וחסרונות שחשוב לדבר עליהם, אבל לפני כן, חשוב להבין שיש עוד אפשרויות לקידום אורגני (והן גם לא מחייבות באתר אינטרנט).

אילו אפשרויות אורגניות נוספות יש בגוגל?

  1. יוטיוב – כמו בפרסום הממומן, רק הפעם – אורגני. פתחו ערוץ יוטיוב והתחילו להעלות סרטונים בתחום העיסוק שלכם. תשלבו את מילות המפתח בכותרות ובתיאור הסרטון ותוכלו לחפש חשיפה רחבה. זה אמנם הרבה פחות יעיל מהפניה לאתר אבל זה כן מכניס אתכם ואת העסק שלכם עמוק לתודעה של הלקוחות
    תוצאה של יוטיוב ברשת החיפוש
  2. קידום בגוגל מפות – גוגל מפות הוא כלי נוסף ויעיל במיוחד שמאפשר לכם להופיע בראש תוצאות החיפוש, באיזור של המפות, מבלי שיהיה לכם בכלל אתר אינטרנט. אתם רק צריכים לדאוג לפתוח את המפה בצורה נכונה, עם כל הפרטים הרלוונטיים, מומלץ לבקש מלקוחות גם לרשום עליכם המלצות חיוביות – וזהו. יש לכם את זה.
  3. אינדקסים ואתרים רלוונטיים – אופציה מעט מיושנת מאוד אבל עדיין יכולה להיות מאוד אפקטיבית היא הוספה של העסק שלכם לאינדקסים שעלולים לעלות ברשת החיפוש. גם במקרים האלה לא מחייב שיהיה לכם אתר אינטרנט אבל כן, זה מומלץ מאוד וזה אפילו יכול להועיל קצת.

מדריכים נוספים שיתנו לכם עוד מידע:

גם לקידום האורגני יתרונות וחסרונות, אז בואו נדבר עליהם.

יתרונות הקידום האורגני

  1. אין צורך לשלם על כל הקלקה על התוצאה שלכם.
  2. אחד מערוצי הפרסום הכי אפקטיביים שיש.

חסרונות הקידום האורגני

  1. לוקח המון להגיע לתוצאות הנחשקות, במיוחד בתחומים תחרותיים.
  2. דורש תחזוקה לאורך כל חיי האתר והעסק – כתיבת תכנים, קישורים חיצוניים ועוד (או לחלופין להחזיק מקדם אתרים)
  3. לאורך השנים, התוצאות האורגניות נדחקות יותר ויותר למטה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.

סיכום בקצרה

פרסום בגוגל הוא יעיל ואפקטיבי, לא משנה באיזה שיטה תבחרו וכמובן ניתן לבחור ב-2 השיטות במקביל, אפילו רצוי. אם אתם עסק בתחילת הדרך, תתחילו לפרסם אותו בגוגל ותתחילו להזרים לקוחות חדשים לעסק מידי יום.

אם יש לכם שאלה, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר. אנחנו בטופיק מדיה מומחים בקידום אתרים בגוגל, גם אורגני וגם ממומן ואף זכינו בתחרות הקידום לשנת 2022.

פרטים נוספים כאן

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?