במדריך הבא החלטתי לדבר על אחת השאלות הנשאלות והנפוצות ביותר בקרב עסקים שמחפשים לקוחות חדשים – איך מגיעים לעמוד הראשון בגוגל? אז האמת, יש כמה דרכים לעשות את זה ואת הכל אני הולך לפרט במדריך הבא.
אז לפני שנתחיל אני רוצה להגיע לשאלה המסכמת כבר עכשיו ולהבטיח – כן, זה שווה את זה! המקום הראשון בגוגל יכול להביא לכם כל כך הרבה תנועה ואתם פשוט רוצים להיות שם שאנשים מחפשים אתכם. אז יאללה, בואו נתחיל ונבין איך אנחנו תופסים נדל”ן בעמוד הראשון של מנוע החיפוש המוביל בעולם.
השקעה לטווח ארוך – הקידום האורגני
הדרך הראשונה שאפשר להגיע לעמוד הראשון בגוגל היא באמצעות קידום אורגני. קידום אורגני זה למעשה שורה של פעולות שאנחנו מבצעים בתוך האתר שלנו ומחוץ לאתר שלנו במטרה להעלות את הדירוג שלו בגוגל.
תהליך הקידום האורגני מתחיל במחקר מילות מפתח, במטרה להבין אילו ביטויים אנשים מחפשים בגוגל במטרה להגיע למוצר או לשירות כמו שהעסק שלך מספק. לאחר מכן מגיע השלב הטכני, בו אנחנו מיישרים קו עם הדרישות של גוגל ומתאימים את האתר, כך שגוגל יוכלו לקרוא ולהבין את האתר בצורה קלה, נוחה ופשוטה.
איך מבצעים מחקר מילות מפתח? הכל כאן>>
אחרי שעשינו את זה, אנחנו יכולים להתחיל בתהליך החודשי בו אנחנו מבצעים אופטימיזציה לדפי האתר הקיימים. אופטימיזציה היא למעשה שורה של פעולות במטרה להטמיע ולהשריש את מילות המפתח שבחרנו בשלב הראשון (שלב מחקר מילות המפתח), בכל עמודי האתר. השיטה הכי טובה היא לכוון מילת מפתח שבחרנו לעמוד יעד באתר שלנו (לעיתים אלה יהיו מספר מילות מפתח דומות מאוד).
ממשיכים את הקידום האורגני בכתיבת תוכן חדש לאתר. גוגל אוהבים לתת קרדיט לאתרים “חיים” כאלה שדואגים לעדכן את האתר ולחדש אותו בתכנים חדשים. תחשבו רגע ותקבילו את זה לחיים האמיתיים – אם הייתם נכנסים לאותה חנות על פעם וכל פעם היו לכם את אותם המוצרים בדיוק. זה לא היה משעמם אתכם? אני מבטיח לכם שכן. בדיוק ככה גם עם גוגל ולכן חשוב מאוד לעדכן את האתר עם תכנים חדשים בנושא האתר.
מדריכים נוספים שיכולים לסייע לכם
מלבד התוכן שבתוך האתר שלכם, שזה נהדר, אנחנו חייבים להזין את האתר שלנו בקישורים מאתרים אחרים. אם נקביל גם את נושא הקישורים לעולם האמיתי נוכל להשתמש במונח “המלצות” ולמעשה כל אתר שמקשר לאתר שלנו הוא ממליץ עלינו.
ככל שיש יותר ממליצים, כך זה מגדיל את הסמכות שלנו. חשוב מאוד שה”ממליצים” שלנו יהיה אמינים, מהתחום שלנו ורצוי גם וגם. אז אתרים עם סמכות שמקשרים אלינו זה מעולה, אנשים מהתחום שלנו שמקשרים אלינו זה מצויין, אבל אם זה הם גם מקשרים אלינו וגם סמכותיים זה מושלם. לשם אנחנו רוצים לשאוף.
עם יד על הלב,
אפשר לבצע קידום אורגני לבד, אבל אני אומר לכם, זה לא כל כך פשוט וזה דורש המון השקעה והתמדה מצד בעל האתר שגם ככה עסוק בהמון דברים על הראש. אם אתם רואים שאתם לא מגיעים לזה, בחרו חברת קידום או מקדם אתרים שיבצע את העבודה עבורכם.
וודאו היטב את העבודה של מקדם האתרים. גלו כיצד מודדים את הצלחת הקידום האורגני.
חשוב להבין כי קידום אורגני זה תהליך ארוך שלוקח זמן, אז אם אתם צמאים ללקוחות במיידי, אולי עדיף לבחור ערוצי פרסום אחרים לבינתיים. כן מומלץ לתת על זה השקעה מידי חודש כדי כן לאפשר לאתר שלכם את הסיכוי להגיע לתוצאות הראשונות מתישהו בעתיד. תם
הדרך הקצרה לעמוד הראשון – קידום ממומן בגוגל
עוד דרך מעולה להגיע לעמוד הראשון בגוגל היא באמצעות קידום ממומן בגוגל. דרך מהירה ובטוחה להופיע בראש תוצאות החיפוש והרבה פעמים זה יכול לקחת פחות מיום כדי להשלים את המשימה הזאת.
הקידום הממומן עובד בצורה קלה מאוד ופשוטה מאוד. אתם משלמים, גוגל מציג אתכם. הפסקתם לשלם? אתם כבר לא תופיעו יותר.
את הקמפיין הממומן בגוגל יוצרים באמצעות גוגל אדס – מערכת הפרסום של גוגל, בה אפשר לייצר קמפיינים של פרסום. במקרה הנ”ל אנחנו מדברים על פרסום ברשת החיפוש של גוגל (בתוצאות החיפוש לאחר שבנאדם חיפש ביטוי בגוגל) אבל חשוב להבין כי אפשר לייצר קמפיינים נוספים כמו:
- קמפיין יוטיוב
- קמפיין גוגל שופינג
- קמפיין באנרים באתרים ועוד
גם במקרה הזה אנחנו מתחילים עם מחקר ביטויים, מייצרים את המודעות ובוחרים לאן יגיעו אותם גולשים המחפשים את הביטוי. בקידום ממומן בגוגל תוכלו לבחור בין אתר אינטרנט לבין עמוד נחיתה ייעודי וממוקד. 2 השיטות יכולות לעבוד ואי אפשר להחליט בצורה נחרצת מה יותר טוב. אני ברוב המקרים מעדיף את דפי הנחיתה, אבל שוב – חשוב לקחת את זה בעירבון מוגבל.
אם אתם מחפשים לקוחות מיידיים, קידום ממומן בגוגל זה אחלה פתרון. חשוב להבין שזה לא תמיד פתרון זול כי אתם תצטרכו לשלם לקמפיינר שיעשה את העבודה בשבילכם, ואני אומר לכם שכדאי לשלם לקמפיינר טוב כי הוא יחסוך לכם הרבה מאוד כסף על מילות מפתח לא רלוונטיות ועל הגדרות לא נכונות שירוצו לאורך הקמפיין.
בנוסף לקמפיינר אתם משלמים על כל לחיצה על המודעה שלכם. יש ביטויים יקרים מאוד כמו עורכי דין, פרסום וכדומה ויש ביטויים זולים.
מלבד הלקוחות שמחפשים אתכם, יכול להיות שיהיו קמפיינרים אחרים שיקליקו על המודעה שלכם כחלק מלמידה עבור קמפיינים של לקוחות שלהם ואפילו מתחרים שילחצו על הקמפיין שלכם במטרה לבזבז לכם את התקציב. יש פתרונות שיכולים לצמצם את התופעה, אבל לא מדובר בפתרון קסם. מלבד זאת חשוב להיערך לזה אבל לא להירתע מזה. זה פוגע מעט אבל אתם תגיעו לנקודה שתקבלו הרבה עבודה מהקמפיין הממומן ברוב המקרים – העובדה שיש הרבה מפרסמים מעידה על כך.
גוגל מפות – קידום אורגני בלי צורך באתר
דרך נוספת להיות במקומות הראשונים בגוגל היא באמצעות כרטיס לעסק בגוגל, מה שיאשפר לכם להופיע בראש התוצאות בביטוי אחד לפחות, לרוב בשם העסק שלכם והוא יציג כרטיסיה נוחה, עם דירוגים עליכם, קישור לאתר האינטרנט, קישור לטלפון ומידע נוסף שאתם תחליטו להציג.
מדובר בפתרון חינמי ומהיר שמאפשר לכם להופיע בגוגל. הבעיה כאן היא שלרוב התוצאה היא איזורית ולא מדובר בקידום רחב אבל כן עושה אחלה עבודה לעסקים שלא רוצים להשקיע הרבה מאוד כסף.
איך פותחים כרטיסיה בגוגל מיי ביזנס? הכל כאן >>
בואו נסכם
אז כמו שאתם רואים יש כמה דרכים להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל.
השיטה לטווח הארוך – קידום אורגני
השיטה המהירה – קידום ממומן
השיטה הזולה והאיזורית – גוגל מפות
לא חייב לבחור בשיטה אחת ואפשר לבצע מספר ערוצים במקביל – אפילו מומלץ. כך תוכלו להינות גם מקידום איזורי, גם מקידום בתשלום וחשיפה רחבה וגם קידום אורגני שיאפשר לעסק שלכם להופיע בראש תוצאות החיפוש בעתיד, ללא תשלום עבור כל הקלקה.
בכל אחת משיטות הפרסום אתם צריכים מומחה שיבצע את העבודה עבורכם. אז כדאי מאוד לבחור נכון כי המקדם שלכם יכריע עם העסק שלכם יצמח או לא.
בהצלחה 🙂