איך לבצע אופטימיזציית SEO למוצרים באתרי חנות

אופטימיזציה באתרי חנות היא לא דבר פשוט – יש בחנויות אינטרנט הרבה מאוד מוצרים ולעיתים יכול לקחת לנו הרבה מאוד זמן כדי להספיק ולכסות את כל המוצרים ולבצע להם אופטימיזציה נכונה.

אז בשביל לחסוך לכם לעבור מוצר מוצר, הכנתי מדריך קצרצר מאוד שיעזור לכם לצלוח את התהליך הזה במינימום זמן ובמקסימום אופטימזיציה.

הרעיון באופטימיזציה היא בעצם לערוך את הכותרת והתיאור של המוצרים (אלה שמופיעים בגוגל – meta title ו meta description) בצורה גורפת ואפילו להוסיף להם את המחירים בצורה דינמית.

לצורך המשימה תצטרכו כמה תוספים מותקנים באתר

  • תוסף code snippet
  • תוסף Yoast seo
  • וכמובן אתר חנות – תוסף woocommerce

שלב ראשון – Code snippets 

הכנסו לתוספים > הוספת תוסף חדש והוריד את התוסף code snippets באתר (בעברית – קוד סניפטס)

אחרי שהוא הותקן והופעל, לחצו על הוספת סניפטס חדש – ניתן לקרוא לו בכל שם שתבחרו העיקר שתדעו מה מטרת הקוד בהמשך במידה ותרצו לבצע שינויים.

זה הקוד שתצטרכו להוסיף לתוסף:

				
					/**
* retrieve_price_replacement()
* Retrieves the price of the current product
*
* @return string
*/
function retrieve_price_replacement() {
  // Check if the class exists, or we could get errors
  if (class_exists('WC_Product')) {
    $product = new WC_Product(get_the_ID());
    if (isset($product->price)) {
      return "{$product->price}";
    }
  }

  // Fallback: return empty string
  return '';
}
/**
* register_custom_extra_replacements()
*
* Register extra SEO replacements for the page title
*/
function register_custom_extra_replacements() {
  wpseo_register_var_replacement( '%%price%%', 'retrieve_price_replacement', 'advanced', 'Get the price for the loaded product' );
}
add_action('wpseo_register_extra_replacements', 'register_custom_extra_replacements');
				
			

אחרי שהוספת את הקוד, תפעילו את הסניפטס והמשיך לתוסף יואסט.

שלב 2 – תוסף יוסט

ברגע שסיימתם עם התוסף של הסניפטס אתם יכולים לגשת לתוסף יוסט, לבחור ב”תצוגת חיפוש” ולגשת ללשונית סוג התוכן.

בלשונית זו תרדו עד שתגיעו למוצרים

עריכת מוצרים בתוסף יוסט

כפי שאתם רואים, ניתן בשלב הזה לערוך את המוצרים בצורה גורפת, אך בשונה ממה שהיה לכם עד עכשיו, אתם יכולים להוסיף בכותרות ובתיאורים שלכם את המחיר של המוצר באופן גורף.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה בעצם לרשום %%price%% בעריכה של הכותרת או התיאור וכך, תוסיפו באופן גורף את מחיר המוצר לכותרות והתיאורים שלכם.

תחשבו כמה זמן חסכתם בתהליך קידום אורגני – לא תצטרכו לעבור מוצר מוצר, הגדרתם את זה פעם אחת ודי, זה כבר יוכל על כל המוצרים.

מתי לא מומלץ לעשות את זה?

אם אתם יודעים שהמחירים באתר שלכם לא תחרותיים, לא מומלץ לבצע את הפעולה הזאת, זה עלול להפחית את ה-CTR (יחס הקלקות) על התוצאה שלכם ולפוגע בכם, אך במידה והמחירים שלכם טובים, תחרותיים ומשתלמים, הלקוחות ימהרו ללחוץ על המודעה דווקא שלכם.

במידה והמחירים שלכם יקרים ביחס למתחרים, תנסו לבצע את חלק מספר 2 בלבד ולתת את הדגש דווקא על היתרונות שלכם – 

  • משלוח חינם
  • אחריות ארוכה יותר
  • שירות ותמיכה

או כל דבר אחר שעולה לכם לראש.

במידה ולא הבנתם את כל הכתוב כאן, תוכלו לצפות בסרטון שמסביר את כל התהליך מא-ת.

בהצלחה 🙂

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?