3. מה זה קידום אתרים?

תוכן עניינים

בנושא זה אנחנו הולכים ללמוד מה זה בכלל קידום אתרים.

תהליך האופטימיזציה למנועי החיפוש (נקרא גם SEO) הוא תהליך שבו אנחנו מבצעים אופטימיזציה (מיטוב) של האתר למנוע החיפוש.

תהליך הקידום הוא מכלול של חוקים שעליכם לבצע לאתר האינטרנט אותו אתם מקדמים במטרה להקל על מנועי החיפוש לאנדקס את האתר שלכם ולהבין באיזה נושא או נישה מדובר.

זכרו שהספיידרים והאלגוריתמים שדיברנו עליהם במדריך הקודם הם לא בני אדם, אלא תוכנות מחשב והם לא יכולים לקרוא או לראות את האתרים כמו שבני האדם יכולים.

הספיידרים הללו קוראים את קוד הHTML של האתר, שואבים ממנו את האינפורמציה הרלוונטית שהם צריכים ומוסיפים אותו לתוך אינדקס.

לאחר מכן מגיע תורו של האלגוריתם להחליט אילו אתרים ידורגו גבוהה ביותר ובאילו ביטויים.

לאורך התהליך הזה, גם הספיידרים וגם האלגוריתמים מחפשים רמזים שיעזרו להם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר במטרה לתת לגולש את הערך הטוב ביותר שאפשר.

זה עיקר הנושא של SEO.

רכיבי ה-SEO

כמו שכבר הזכרתי בנושא הקודם, האלגוריתם אוסף יותר מ-255 גורמי דירוג במהלך ההחלטה לצורך הדירוג.

בכדי להקל על ההתמודדות, איחדתי את גורמי ה-SEO ל-3 קבוצות תהליכים:

כל אחד מתתי הנושאים הללו משפיע על מספר חוקים, כאשר נאגד את כל הרכיבים הללו ביחד נקבל אופטימיזציה מלאה לאתר שיכולה לאפשר לנו דירוג גבוה יותר בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל.

בואו נסקור רגע כל אחד המקבוצות הללו בקצרה – כמובן שנדבר עליהם בהרכבה יותר בהמשך.

קידום טכני לאתר

קידום טכני לאתר מתייחס לתהליך של אופטימיזציה לאתר האינטרנט לטובת הספיידרים (זחלנים) ותהליך האינדוקס.

באמצעות קידום טכני, אתם תעזרו למנוע החיפוש לגשת לקבצי האתר הרלוונטיים, לזחול, לפענח ולאנדקס את האתר ללא כל בעיה.

זה נקרא קידום טכני מכיוון שאין לזה קשר כלל לתוכן הקיים בתוך האתר שיכול להשפיע על דירוגו.

המטרה העיקרית של קידום טכני הוא להשמיש את האתר בצור האופטימלית ביותר.

קידום אתר ON-PAGE

המטרה העיקרית בקידום "בתוך האתר" הוא לדבר בשפת מנועי החיפוש ולעזור לזחלנים להבין את המשמעות ואת ההקשר של התוכן בעמודים.

בתהליך זה אנחנו מתחילים להתמודד עם מילות מפתח ושיווק באמצעות תוכן והאופטימיזציה כאן היא לטובת העמודים של האתר באמצעות מילות מפתח מסויימות.

קידום אתר OFF-PAGE

קידום אתר שמבוצע "מחוץ לאתר" הוא כבר מעבר ל-2 הקבוצות שדיברנו עליהם מקודם. אנחנו לא מתחיל בפעולות קידום של מחוץ לאתר לפני שהתמודדנו בצורה האופטימלית ביותר עם 2 הקבוצות הקודמות

הערה: שאנחנו לומדים SEO, אנחנו ניתקל בביטויים כמו קידום לוקאלי, קידום למובייל, קידום לאתרי חנות וקידום באמצעות תוכן. אלו הם תתי נושאים בתוך תהליך האופטימיזציה לסוג מסויים של אתרים.

לדוגמה – קידום לוקאלי מיוחד לאתרים תדמיתיים המספקים שירותים בסביבה הפיזית שלהם במטרה לקבל תנועה רבה יותר מלקוחות הנמצאים בסביבה העוטפת אותם, וקידום אתרי מסחר נועד לחנויות אינטרנטיות.

אהבתם? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email