קידום לעסק בתקופת המלחמה – איך להתמודד עם המצב

את התאריך 7/10/2023 כנראה שאף ישראלי לא ישכח, בטח שלא בתקופה הקרובה ואני מניח שעוד כמה דורות קדימה ישמעו על זה. אסון לאומי פקד את המדינה ונכון להיום, שבועיים אחרי, עדיין מנסים לאסוף את עצמנו ולהתאושש מהמצב.

מעבר לאסון הלאומי, גם אסון כלכלי צפוי לנו בתקופה הקרובה ונראה שהחזרה לשגרה העסקית מתרחשת באיטיות רבה במיוחד. ההאטה במשק מורגשת מאוד – הן במסעדות ועסקים מקומיים בערים רבות שכרגע סגורים בגלל המצב, פרויקטים רבים (הן דיגיטליים והן פיזיים) שנתקעים כתוצאה ממילואים, מצב נפשי, שגרת אזעקות וכו’.

אז איך בכל זאת ניתן לנצל את הזמן הפנוי לטובת העסק?

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל לוקח זמן ואולי עכשיו זה הזמן הטוב ביותר להתחיל עם תהליך קידום אורגני שיכין את האתר שלכם ליום שאחרי המלחמה. קידום אורגני, בשונה מקידום ממומן הוא יעיל לטווח הרחוק ולכן בזמן כזה, שיש האטה במשק, זה בדיוק הזמן להתחיל ולהשקיע בנכסים הדיגיטליים שלכם, שיניבו פירות בעתיד.

קידום ממומן בגוגל

האמת, זה לא הזמן לבצע קידום ממומן בגוגל, אלא אם כן השירותים שלכם הם שירותים שתומכים במלחמה, או שעלולים לצבור תאוצה כתוצאה מהמלחמה. לדוגמה, יש לנו לקוח שספק שירותי הגירה לקנדה, שנכון להיום מקבל הרבה יותר חשיפה מבעבר בשל הרצון של ישראלים רבים להגר למדינות השונות ולכן, עסקים מהסוג הזה יכולים “להרוויח” ממצב המלחמה.

מידה והעסק שלכם לא נמצא בישובים המוגדרים מסוכנים, ניתן לבצע קידום ממומן בעצימות נמוכה ובתקציב נמוך מהרגיל וזאת על מנת לשמר את העסק ולשמור על האופציה שלקוחות פוטנציאליים כן יפנו אליכם.

בניית אתר אינטרנט

במידה ולעסק שלכם אין אתר אינטרנט, זה בדיוק הזמן להקים לו אחד. לא משנה אם אנחנו מדברים על בניית אתר תדמית או אתר חנות, כל עסק צריך אתר אינטרנט. תבינו, לא סתם יש מיליוני אתרים בעולם לעסקים רבים – האתרים האלה נותנים לעסקים האלה נוכחות אינטרנטית עם אפשרות ליצירת קשר, מידע נוסף על הארגון, רכישות אונליין (במקרים של אתרי חנות) ועוד.

הרעיון הוא לא לבנות אתר כדי לצאת לידי חובה ולהקים משהו בסיסי ופשוט, אלא לעשות איפיון מעמיק, להבין מה בדיוק העסק שלנו צריך ומה הלקוחות או הגולשים שעלולים להגיע לאתר שלנו צריכים ובהתאם לזה, להקים אתר נכון לעסק, שישרת את העסק בצורה הטובה ביותר.

חשוב להבין – בניית אתר אינטרנט זה לא מספיק, שכן צריך לבצע לאתר הזה קידום בעתיד על מנת שיוכל להזרים תנועה של גולשים ולקוחות פונטציאליים, אחרת הוא לא יהיה בודד, עם מעט מאוד תנועה ומעט מאוד השפעה על העסק.

שדרוג המערך בעסק

בפעילות השוטפת של העסק, לפעמים קשה לנו מאוד להסתכל על תהליכים בעסק בצורה מקיפה ולתת להם התייחסות ברמת שיפור מתמשך. תקופת הרגיעה בעסק זה בדיוק הזמן ל”חשבון נפש” ברמה העסקית והגדרה של פעילות שוטפת שנועדה לשפר את העסק שלכם לטווח הרחוק.

מה אפשר לשפר?

  1. התנהלות מול לקוחות
  2. ההצעה שלכם אל מול הלקוח
  3. שימור לקוחות קיימים
  4. הוספה של שירותים ומוצרים
  5. ועוד…

למידה נוספת

אני יודע, המצב הנוכחי לא מוסיף לנו רצון ללמוד ולהתפתח ואנחנו רוב היום נמצאים מול הטלויזיה והחדשות, אבל אני חושב שאפשר להגדיר לעצמנו שעה ביום או אפילו חצי שעה שבהם אנחנו לומדים ומשדרגים את הידע שלנו. זה יכול להיות בתחום שבו אנחנו עוסקים או בתחום משלים, תחום קרוב ומשהו שיאפשר לנו להוסיף שירותים ומוצרים נוספים לעסק שלנו בהמשך.

לדוגמה, גרפיקאי יכול ללמוד איך לבנות אתרים וליישם את העיצוב שלו על אתר קיים. מורה פרטי יכול להפיק קורסים אונליין וללמד תחומים רבים, גם כאלה שאינם מלמד ברמה היומית וכמובן שהדוגמאות הן רבות.

לסיכום

התקופה של היום לא נעימה, אך ככל הנראה היא הולכת להיות ממושכת ולכן אנחנו צריכים להכין את עצמנו ולהיערך לתקופת מלחמה – גם אם היא תשתחרר, זה יהיה בהדרגה ואנחנו צריכים לנצל את הזמן שהעסק שלנו כרגע ב”הולד” ולמקסמם אותו כמה שיותר וזאת על מנת שנהיה ערוכים ונכין את עצמנו לעתיד פורה יותר.

אני מאחל לכם בשורות טובות, תקופה שקטה ככל הניתן והכי חשוב – שננצח!

תמונה ראשית למאמר קידום עסקים בזמן מלחמה

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?