הפעם החלטנו להיכנס לעומק ולדבר קצת על פירורי לחם. פירורי הלחם (שעוד מעט נראה מה הם ואיך ניתן להוסיף לאתר האינטרנט), הם בעלי תרומה אדירה לחוויית המשתמש באתר, לקידום האורגני, אבל ניתן לבקש להוסיף אותם לאתר כבר בתהליך בניית האתר.
מהם פירורי לחם?
מקור השם פירורי לחם, הושאל מאגדת “עמי ותמי” והרעיון הוא כמעין סימני דרך בחזרה לבית (בהקבלה לאתרי אינטרנט – לעמוד הראשי).
פירורי לחם הם מעין תפריט ניווט פנימי אשר לרוב נמצא בחלקו העליון של העמוד והוא נועד להגיד למשתמשים באתר היכן הם נמצאים בהיררכיה של האתר ומסייע להתמצאות הגולשים עד רמת של חזרה לעמוד הבית.
פירורי הלחם נמצאים בשורה אחת כאשר קיים מפריד בין הפריטים. הפריט האחרון מייצג את העמוד בו אני נמצא עכשיו, והראשון ומייצג את עמוד הבית
איך להוסיף פירורי לחם לאתר שלכם?
כחלק מתהליך של בניית אתר ללקוח, אנחנו שואלים את הלקוח באם הוא מעוניין להוסיף את פירורי הלחם לאתר ומסבירים לו את החשיבות הקידומית של פירורי הלחם.
הדרך הנכונה לעשות את זה היא באמצעות תוסף יוסט + אלמנטור, אשר מאפשר לנו לגרור וידג’ט פירורי לחם, שמכיל בתוכו סכמה תקינה ונכונה לגוגל, עם היררכיה נכונה כך שהפריט האחרון אינו לחיץ.
ככה תעשו את זה
- מתקינים תוסף יוסט באתר (במידה ואין לכם) – קישור לתוסף
- מתקינים תוסף אלמנטור פרו
- גוררים וידג’ט “פירורי לחם לעמוד”
מומלץ לגרור את הוידג’ט לתבנית עמוד – כזו שמוכלת על מספר רב של עמודים במקביל ולא לבצע את הפעולה עמוד עמוד.
התאמות לפירורי הלחם
ניתן להכנס להגדרות של תוסף היוסט, תצוגת חיפוש ולעמוד על לשונית “פירורי לחם” ולבצע שם את ההתאמות הנדרשות – בסרטון בתחתית המאמר הצגתי איך ניתן לשלב הירריה נכונה בעמודי בלוג וכדומה).
למה זה כל כך חשוב לקידום האורגני?
פירורי הלחם מסייעים מאוד לחווית המשתמש באתר, מה שהופך את פירורי הלחם ליעילים מאוד בתהליך של קידום אורגני.
מלבד זאת, פירורי הלחם מסייעים לגוגל להבין את היררכית הקישורים ומבנה האתר שלכם ובכך, גוגל ידע לתעדף את העמודים שלכם לפי המבנה ההיררכי של העמוד.
בסרטון הבא אני מציג איך לעשות את זה בצורה קלה, פשוטה והרווח כולו שלכם (וגם של המשתמשים שלכם)