האם האתר שלכם מוכן לעדכון הקרוב?

עדכון גוגל בנושא חווית משתמש יוצא לדרך ממש עכשיו והוא יושלם למעשה עד סוף אוגוסט 2021 וזה בדיוק הזמן לייחס חשיבות לכל מדדי ה Core Web Vital בנושא מהירות האתר וחווית המשתמש.

מה הם מדדי החווית משתמש בעיני גוגל?

חווית משתמש זו קומבינציה של מדדי דירוג קיים בגוגל, בשילוב מספר כללים בנושא ביצועים.

המדדים שכבר נחשפנו אליהם וכבר משפיעים על דירוג האתר שלנו בגוגל הם:

  • התאמה למובביל
  • גלישה מאובטחת
  • HTTPS
  • הימנעות ממודעות ביניים פולשניות

נעים להכיר את מדדי ה Core Web Vital

מדדים אלה מורכבים מ-3 מדדי ביצועיים אשר נמדדים בזמן טעינת העמוד, אינטראקציה עם העמוד ויציבות העמוד.

מדדים אלו נקראים:

  • Largest Contentful Paint (LCP)
  • First Input Delay (FID)
  • Cumulative Layout Shift (CLS)

אם נצליח לטפל בכל המדדים האלו בצורה טובה, נוכל לנצח בקלות את העדכון הקרוב של גוגל ולצאת ממנו מחוייכים. אז בואו נסתכל קצת יותר לעומק וננסה להבין מהו כל מדד ואיך אפשר להתמודד איתו?

Largest Contentful Paint (LCP)

מדד זה מודד את ביצועי הטעינה של החלק המרכזי של התוכן בעמוד שלנו. ביתר דיוק, אפשר לומר כי גוגל מודד את הזמן שלוקח לו לעבד את התמונה או חלק הטקסט המרכזי שנמצא במסך ברגע שהאתר עולה.

ישנם סוגי אלמנטים שונים שנחשבים ל LCP

  • תמונות
  • אייקונים
  • וידאו
  • אלמנטים הכוללים בתוכם רקע
  • בלוקים של טקסטים

על פי גוגל, ה LCP (כלומר משך הזמן שכל האלמנטים שציינו למעלה אשר נמצאים בחלק הגלילה הראשון) לא צריכים להיטען יותר מ2.5 שניות.

המדד השני – First Input Delay (FID)

מדד זה מודד את האינטראקטיביות באתר האינטרנט שלכם.

FID מסתכל על הזמן שדפדפן מגיב לאינטרקציה הראשונה בעמוד. לדוגמה:

  • לחיצה על כפתור או לינק מסוים
  • לחיצה על צ’ק בוקס
  • הכנסת קלט לשדות בטפסים
  • בחירת אופציה מתוך התפריט

חשוב לציין כי גלילה או זום לא נחשבים כחלק ממדדים אלה.

זמן טוב לFID הוא 100 מאיות השניה.

המדד האחרון שלנו להיום Cumulative Layout Shift (CLS)

מדד זה מתייחס ליציבות הויזואלית. למעשה ישנם אלמנטים בעמוד אשר קופצים באיחור, או אחרי האינטרקציה של הגולש ויש להימנע מכך.

הרעיון הוא להימנע כל האפשר מקפיצת תוכן שמפתיעה את הגולש והזמן לכך צריך להיות בפחות מ 0.1 שניות.

מדוע חווית משתמש כל כך חשובה?

אחרת המטרות העיקריות של גוגל היא לארגן את המידע העולמי ולהפוך אותו לנגיש ושימושי ברמה האוניברסלית. חווית המשתמש היא מרכיב משמעותי כדי להפוך את המשימה הזאת לביצועית.

המטרה שלכם היא לעמוד ביעד הזה – לא רק כי גוגל מבקשים את זה. אלא הגולשים מבקשים את זה.

נכון, יש לכך השפעה מהותית על קידום האתר בגוגל וזה הולך לקרות ממש בתקופה הקרובה (זה כבר התחיל…)

אז איך למעשה עומדים ביעד הזה?

ראשית חשוב מאוד להבין מהו הציון של האתר שלכם בעיני גוגל. תוכלו לגלות זאת באמצות הכלי שלהם לבדיקת ביצועים.

מהרגע שזיהינו כי קיימת בעיה בטעינת העמוד, אפשר לצאת לדרך ולהתחיל בביצוע שיפור המהירות לאתר. שיפור זה כולל בתוכו מספר היבטים:

  1. עיכוב טעינת JS שאינו משפיע על האלמנטים שנמצאים במסך הראשון
  2. עיכוב תמונות שאינן מופיעות על המסך כרגע
  3. כיווץ ואיחוד קבצי CSS וJS
  4. בחירת תבנית רזה (בהנחה ואנחנו מדברים על אתר וורדפרס)
  5. הפחתת קריאות לאתרים חיצוניים (פונטים של גוגל לדוגמה)
  6. כיווץ תמונות והמרה לפורמט webP

ישנן פעולות רבות אשר אנחנו נותנים אליהם התייחסות בתהליך שיפור מהירות לאתר האינטרנט.

אם המצב אצלכם לא מזהיר, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע. 🙂

שיפור מהירות לאתר אינטרנט

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?