לקוחות רבים פונים אלינו מדי חודש בבקשה לבניית אתר אינטרנט או דף נחיתה ולעיתים הם לא יודעים מה הם באמת צריכים ומה יותר נכון עבור העסק שלהם. החלטנו לעשות לכם סדר ולהסביר את ההבדלים ומה יותר נכון באיזה סוג של מצב
עמוד נחיתה – נעים להכיר
עמוד נחיתה הוא עמוד אחד, לעיתים הוא קצר ומכיל רק את גודל המסך ולעיתים הוא ארוך יותר. בשני המקים מדובר בעמוד נחיתה, שלעיתים בעמוד נחיתה הארוך יותר מכנים אותו mini site שיכול להכיל תפריט ניווט אשר מפנה למקטעים נוספים בתוך העמוד.
עמוד נחיתה הוא עמוד שיווקי יותר, אבל המטרה שלו הוא לקבל תנועה של גולשים פוטנציאלים עבור מוצר או שירות מסוים, בו ניתן יהיה לקבל את כל המידע הרלוונטי עבור המוצר או השירות. עמוד הנחיתה הוא המקום שממנו מגיעים לעמוד אך לא ניתן לעבור לעמודים אחרים מלבד עמוד התודה במידה ומשאיר הגולש פרטים באתר או לנטוש אותו.
הרעיון של עמוד נחיתה הוא למקד את הגולש למוצר או שירות אחד שאותם רוצים לקדם.
לעמוד נחיתה יתרונות רבים
- מיקוד – עמוד נחיתה במקרים רבים נחשב לממיר יותר וזאת בזכות המיקוד שלו במוצר או בשירות שאתם מפרסמים. בשונה מאתר אינטרנט, בעמוד נחיתה אין לגולש לאן ללכת מלבד להשאיר פרטים, להתקשר או לצאת מהעמוד.
- מחיר – לרוב עמוד הנחיתה יעלה זול בהרבה מעלות של הקמת אתר אינטרנט ואם אתם בתקופה של צמצום עלויות עסקיות (ועמוד נחיתה באמת יהיה יעיל עבור העסק שלכם – בסופו של דבר, זה מה שהעסק שלכם צריך).
- המרות – עקב העובדה שאתה אינטרנט הוא ממוקד מאוד ומכוון ישירות לגולש ולענות על כל המידע שהגולש צריך עבור המוצר או השירות אותו אתם מקדמים, יחסי ההמרות עלולים להיות גבוהים יותר מאלו של אתרי אינטרנט שבהם דעתו של הגולש מוסחת מאוד והוא עלול למצוא את עצמו נוטש הרבה פעמים את העמוד.
אתר האינטרנט – התשובה לעסק שלך
אתר אינטרנט, בין אם מדובר באתר תדמית או אתר חנות, הוא המקום אליו אמורים להגיע הגולשים או הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, על מנת לקבל את כל המידע על העסק שלכם. הרבה נוטים להמעיט באתר העסקי ומחפשים פתרונות זולים כמו בניית אתר לבד, או בניית אתר במחיר זול, אבל שוכחים שאתר אינטרנט הוא הפנים שלכם באינטרנט, הוא איש המכירות שלכם והוא צריך להיות רשמי, מקצועי ואיכותי.
לא צריך לדאוג, עלויות התחזוקה של אתר אינטרנט הן זולות מאוד ועלויותן משניות ויש להתייחס רק להקמת האתר, בעלות חד פעמית, כהוצאה על האתר. אתר אינטרנט צפוי להחזיק לעסק שלכם בין 4-5 שנים (במידה ולא שיניתם את תדמית העסק בצורה קיצונית בשנים הללו), אז אם תכמתו את העלות של הקמת האתר על פני חודש במשך תקופה של 4 או 5 שנים.
לאתר אינטרנט, בשונה מעמוד נחיתה יש יתרונות רבים
- כמות המידע – באתר אינטרנט ניתן להכיל מידע רב על המוצרים שלכם, השירותים שלכם ולא לחסוך בשום מידע ובשום פרט או לא להסתיר שום מוצר שלכם מעיני הלקוחות. זה המקום שלכם להציג את המקצועיות שלכם, את החזון שלכם ואת כל המידע שאתם חושבים שהגולשים שלכם צריכים לדעת.
- תפוצה – אתר אינטרנט לטווח הארוך יכול לקבל תפוצה רבה יותר, גם ברמה הוויראלית וגם ברמה האורגנית וזאת על ידי הפצה של האתר בערוצים רבים, כתיבת בלוג או הוספה של עמודי שירותים ומוצרים לעסק שלכם שעלולים להתקדם ברמה האורגנית.
- רשמיות – אין מה לעשות, אתר אינטרנט הוא רשמי יותר ומשדר הרבה יותר מקצועיות על פני עמוד נחיתה. הלקוחות שלכם שיחפשו אתכם באינטרנט יוכלו להגיע לאתר אינטרנט רשמי, נעים ומסודר באופן מדויק, שיתן להם את החשק לסגור איתכם.
לסיכום
לכל אחד מהשירותים, אתר אינטרנט או עמוד נחיתה יש את היתרונות שלהם.
חשוב מאוד לא לסגור שירות כזה או אחר על סמך מחיר אלא רק על סמך צורך – במידה ואין לכם מספיק תוכן ואתם רוצים לקדם אך ורק מוצר אחד, תבחרו בעמוד נחיתה. במידה ויש לכם הרבה תכנים והאתר נועד לשמש מעין תיק עבודות או מכירות מוצרים, בחרו באתר אינטרנט.
לא בטוחים מה העסק שלכם באמת צריך? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור.