איך לבחור מילות מפתח לקידום ממומן?

החלטתם להקים קמפיין ממומן בגוגל באופן עצמאי, יוזמה מבורכת! אבל לפני שאתם ניגשים לעבודה יש מספר כללים שחשוב שתדעו שעלולים לסייע לכם בבחירת מילות המפתח.

גוגל יצרה מספר סוגי התאמות למילות מפתח במטרה להקל עליכם במהלך תהליך מחקר מילות המפתח, אבל לפני כן – מהו בכלל מחקר מילות מפתח ואיך מבצעים אותו?

בחירת מילות מפתח לתחום “צילום כנסים”

אז בואו ניקח לדוגמה את השירות של צילום נכסים. איך בוחרים את מילות המפתח הנכונות על מנת שהקמפיין יצליח?

  1. העלו רעיונות למילות מפתח מהראש שלכם כפי שאתם הייתם מחפשים את המוצר.
  2. השתמשו בכלים – כלי מתכנן מילות מפתח של גוגל או כלי מחקר מילות מפתח חיצוניים אשר מספקים לכם מידע על כמות החיפושים, היקף התחרות וכמה יעלה לכם קליק.
  3. שאלו חברים לעבודה ומכרים אילו ביטויים היו מחפשים על מנת להגיע לאותו השירות.
  4. הקלידו את הביטוי בשדה החיפוש של גוגל וקבלו את ההשלמות האוטומטיות כרעיונות למילות מפתח.

אז נחזור רגע לביטוי צילום כנסים עליו דיברנו קודם לכן. נוכל להשתמש בביטויים כמו צילומי כנסים, צלם לכנסים ועוד ביטויים שהגענו אליהם אחרי שחקרנו מעט את התחום ואת הביטויים.

עכשיו נשאר לנו להציב את הביטויים הללו בקבוצות המודעות שיצרנו בגוגל.

סוגי התאמות למילות המפתח

ישנם מספר סוגי התאמות למילות המפתח כפי שציינו קודם לכן – נמחיש את ההבדלים בין סוגי ההתאמות באמצעות המילה צילום כנסים.

התאמה רחבה

בתוך ממשק הפרסום של גוגל רישמו את המילה צילום כנסים. בהתאמה רחבה גוגל יוכל להחליט שהמודעה שלכם תופיע גם במילות מפתח כמו צילום השקות או תמונות של כנסים. התאמה רחבה אינה מומלתץ בכלל כיוון שהשליטה נמצאת בידיים של גוגל יותר מאשר בידיים שלכם.

התאמה לביטוי

ניתן לרשום את הביטוי באופן הבא “צילום כנסים” – הביטוי יופיע בתוך מרכאות –  דבר זה יאפשר לביטויים בזנב ארוך להופיע. מה הכוונה?

חברת צילום כנסים -הביטוי נכנס כפי שהוא + תוספת של מילה (או יותר) בתחילת הביטוי

צילום כנסים בצפון – הביטוי נכנס שפי שהוא + תוספת של מילה (או יותר) בסוף הביטוי

חברת צילום כנסים במרכז – הביטוי נכנס כפי שהוא + תוספת של מילה (או יותר) בתחילת הביטוי ובסופו.

משמע תוכלו להשתמש בהתאמה לביטוי לבחון לאורך הזמן את הביטויים שהופיעו ברשת החיפוש ואת התוצאות שלהן מבחינת המרות.

התאמה מדוייקת

במידה והחלטתם ללכת על התאמה מדוייקת רשמו זאת באופן הבא [צילום כנסים] – הביטוי יופיע בתוך סוגריים מרובעים. משמע, רק ביטוי זה יאפשר את הצגת המודעה הרלוונטית, ללא תוספות מקדימה או מאחורה.

התאמת +

אחת ההתאמות הנפוצות בקרב חברות לשיווק דיגיטלי היא התאמת הפלוסים. במקרה זה תרשמו את הביטוי באופן הבא

+צילום +כנסים. כל מילה בביטוי תקבל + בתחילתה.

דבר זה יאפשר למודעה להיות מוצגת כל עוד צמד המילים בתוך הביטוי יופיעו – לא משנה באיזה סדר ולא משנה עוד כמה מילים יתווספו לביטוי.

דומגאות:

חברת צילום כנסים, אולם כנסים עם מתחם צילום, צילום מקצועי באולם כנסים.

חשבו טוב טוב באיזה התאמה תרצו להשתמש בביטויים שלכם, תוכלו במקביל ליצור רשימת ביטויים עם ייחוס שלילי שתמנע מהמודעות שלכן להופיע כאשר מילה שלילית שהגדרתם תופיע גם היא.

לא בטוחים איך לבצע זאת? צרו איתנו. אנו חברה לקידום ממומן העוסקת בתחום מעל 5 שנים עם אהבה ותשוקה שלא נגמרת לתחום.

קראו גם את המאמר על מחקר מילות מפתח שכתבנו כחלק מהמדריכים המקצועיים בקידום האורגני >>

צרו איתנו קשר

בחירת מילות מפתח לקידום

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?