4 טיפים לשיפור מהירות לאתר אינטרנט

אחד העדכונים החשובים בהקשר לקידום אתר אינטרנט ושיפור חווית המשתמש הינו עניין שיפור מהירות הטעינה לאתר האינטרנט. במאמר זה נמקד את הטיפים שלנו בעיקר לאתרי וורדפרס אך לא רק.

נקודה למחשבה – ככל שזמן טעינת האתר ארוך יותר כך – סיכוי הנטישה מצד הלקוחות גבוהה יותר.

בדיוק לשם כך החלטנו להעלות לכם מספר טיפים קצרים שיעזרו לכם לשפר את מהירות אתר האינטרנט שלכם ולאפשר חווית משתמש (בהקשר מהירות האתר) גבוהה יותר.

אז איך מתחילים?

שלב ראשון – בדיקה

על מנת להבין באיזה מצב נמצא אתר האינטרנט שלכם כרגע נפתח תחילה בבדיקת מהירות האתר. ישנם מגוון כלים הפרוסים ברחבי האינטרנט המספקים בדיקות מהירות. אנחנו נוהגים להשתמש ב-4 כלים עיקריים.

  1. כלי הבדיקה של גוגל, לזמני טעינה ממובייל – בצעו בדיקת מהירות כאן
    הכלי של גוגל מחמיר מאוד בנושא המהירות. לעיתים ישנו באג שלא מאפשר ללחוץ על הבדיקה ולכן אפשר לנסות לבצע את הבדיקה מחלונית גלישה בסתר.
  2. Page Speed Insight – בצעו בדיקת מהירות כאן
    כלי נוסף של גוגל, פחות מחמיר מהכלי הקודם, אשר מפיק דו"ח נפרד לדסקטופ ומובייל המכיל מידע והמלצות כיצד גוגל ממליצים לשפר את מהירות טעינת האתר.
  3. Pingdom – בצעו בדיקת מהירות כעת
    הכלי של פינגדום הינו כלי חינמי המאפשר לנו לבצע בדיקת מהירות לפי מיקום – מומלץ להגדיר את המיקום הקרוב יותר מבחינה גיאוגרפית למיקום השרת שלכם. לדוגמה, במידה ושרת האחסון שלנו ממוקם בישראל, נבחר באירופה.
  4. Gmetrix – כלי בתשלום – בצעו בדיקת מהירות כעת
    גם כלי זה מחמיר מאוד בתוצאותיו אך לדעתי מספק את המידע הקרוב ביותר למציאות. כלי זה הינו בתשלום והינו בגדר המלצה בלבד.

שלב שני – יישום מסקנות ו-4 טיפים עיקריים

ישנם הרבה מאוד ליקויים הדורשים התייחסות לשיפור זמני טעינת אתר האינטרנט שלכם, אבל בואו נדבר על הנפוצים ביותר ונספק לכם את הפתרון איך ניתן לפתור בעיות אלו.

  1. כיווץ התמונות לגודל אופטימלי – בוני אתרים רבים לא מתייחסים כלל לנושא התמונות – לא בכוונה. הם פשוט לא מכירים את החשיבות של כיווץ תמונות האתר ולכן. נכנס לסיפריית המדיה (במידה ומדובר באתר וורדפרס) ונעבור ברפרוף על התמונות בתיקייה. במידה ונראה תמונות גדולות מידי (נגיד 300 ק"ב ומעלה) נוריד אותם למחשב, נכווץ באמצעות פוטושופ או כל כלי אחר המאפשר לעשות זאת ולשמור על איכות התמונה ונחליף את התמונה המכווצת בקיימת.
    הערה – הגודל המקסימלי לתמונת ווב הינו 1920 פיקסלים רוחב
  2. שרת אחסון – הבחירה בשרת היא אחד הגורמים המשמעותיים למהירות אתר האינטרנט שלכם. נחדד את העניין ונמליץ. במידה והשירות שלכם פונה לקהל ישראלי המתגורר בארץ ישראל, מומלץ שמיקום השרת יהיה בארץ ישראל. במידה והפנייה היא לקהל לקוחות בארה"ב מומלץ למקם את השרת וכן הלאה.
    ההמלצה שלנו לשרת אחסון- יופרס – שרת יעודי לאתרי וורדפרס – מהיר, מאובטח ונוח מאוד לשימוש. במידה ואין לכם אתר וורדפרס יש לנו המלצות נוספות ונשמח לסייע. פנו אלינו.
  3. תוסף Cache (זכרון מטמון) – ישנם תוספים רבים (חלקם חינמיים וחלקם בתשלום) המספקים פתרונות דחיסה וCache (זכרון מטמון). אנו נוהגים לעבוד עם תוסף בשם wp-rocket שהוא תוסף בתשלום אך ישנם תוספים רבים המספקים פתרונות לא רעים כלל. חשוב מאוד לכווץ את קבצי הHTML, CSS, JS, לאפשר טעינת Lazy Load לתמונות, אופטימיזציה לפונטים ועוד. כל הרעיון העומד מאחורי התוסף הוא יצירת קבצים סטטיים לאתר האינטרנט שלכם במטרה להציגם בצורה מהירה יותר ללקוח.
  4. מחיקת תוספים לא רלוונטיים – בוני אתרים רבים נוטים להתקין תוסף לכל פונקציה או אלמנט באתר. זה לא נכון וזה לא מומלץ!
    ישנם פעולות כמו: כפתור התקשרות למובייל, הטמעת קודים בheader ועוד שאינם דורשים תוסף. תוספים מכבידים מאוד על אתר האינטרנט שלכם.
    תחילה מחקו את כל התוספים הלא פעילים באתר שלכם, לאחר מכן בדקו על אילו תוספים ניתן לוותר – מומלץ להתייעץ עם החברה שבנתה לכם את האתר.

ישנם פעולות נוספות כמובן שניתן לבצע, אך אלו המשמעותיות ואותן הייתי ממליץ לבצע במיידי.

שלב שלישי – בדיקה חוזרת

הגעתם לרגע האמיתי – בצעו בדיקה חוזרת בכלים שהצגתי בשלב הראשון בתהליך. השוו את התוצאות לבדיקה הראשונה.

במידה ועדיין נתקלתם בבעיה תוכלו לשלוח לנו הודעה ונשמח לסייע לכם ולהמליץ כיצד ניתן לשפר את מהירות האתר גם לאתר הטיפול היסודי שלכם.

קידום מקומי לעסק

אני רוצה שנדבר קצת על קידום מקומי – מהו קידום מקומי ואיך הכי נכון יהיה לקדם את העסק שלך ברמה הגיאוגרפית.

ישנם עסקים רבים אשר לא פועלים ברמה הגלובלית נכון להיום, ובמקרים אלו יש להתייחס לקידום העסק בצורה שונה. נכון שמנועי החיפוש לומדים את העסק שלכם בצורה מתקדמת מאוד ומתעדפת תוצאות חיפוש בהתאם למיקום בהם העסק שלכם פועל, וזאת במידה וכתובת העסק מוגדרת היטב באתר האינטרנט שלכם – רצוי לציין את כתובת העסק בצורה מלאה כולל מיקוד, גם בתחתית האתר (פוטר) וגם בעמוד צור קשר.

קידום זה מתאים גם לעסקים הפועלים ברמה הגלובלית מכיוון שזו משפרת את הקידום האורגני לאתר שלכם.

מילת המפתח – אינדקסים

ישנם ברחבי האינטרנט עשרות אינדקסים מעולים אשר מנווטים את הלקוחות אל בית העסק שלכם. ניקח לדוגמה את גוגל My Business.

גוגל My Business שם את העסק שלכם על המפה !

החלטתי לבצע חיפוש לסוכנות ביטוח. הביטוי סוכנות ביטוח הוא תחרותי מאוד בגוגל אך שימו לב שגם בעליי סוכנות ביטוח בנהריה, שאינה נחשבת לסוכנות מהגדולות בארץ, הופיעה ואף הופיעה לפני סוכנויות רבות.

למה זה בעצם קרה? המיקום הגאוגרפי שלי נכון לרגע החיפוש היה בנהריה ולכן גוגל הציגה לי תוצאות שהופיעו באיזור זה.

חשוב מאוד בזמן שאתם פותחים את גוגל לעסק שלי לציין את כתובת העסק כפי שהיא מופיעה באתר במדוייק ולהגדיר את כל הפרטים בדומה לאופן בהם הם מוצגים באתר – מספר הטלפון צריך להיות זהה, שעות הפעילות וכו'.

חשוב מאוד לבקש, ואין צורך להתבייש במקרה הזה, מלקוחות שלכם להכנס לגוגל לעסק שלי ולבקש שידרגו את בית העסק שלכם. במקרה המצויין למעלה עקיבא סוכנות לביטוח מובילה במספר הדירוגים בעקבות עבודה עקבית בנושא זה.

איך עוד זה תורם לעסק שלכם?

בזמן הקמת החשבון, אתם מצרפים קישור לאתר האינטרנט שלכם. נכון שמדובר בקישור שמוגדר no-index (שעל זה נרחיב בהמשך), אך פעולה זו גורמת למבקרים להיכנס לאתר האינטרנט שלכם.

כידוע (או שלא), תנועה של מבקרים איכותיים לאתר שלכם תגדיל את הסיכוי לאינטראקציה עם הלקוח (לקבל פנייה מצד הלקוח לבית העסק שלכם) וגם תשפר את דירוג האתר שלכם במנוע החיפוש מכיוון שגוגל אוהבת "להמליץ" על אתרי אינטרנט שבאמת נותנים ערך ומענה ללקוחות.

אז מה השלב הבא שלכם?

  1. פתחו חשבון בגוגל לעסק שלי, מלאו אותו בתוכן ומידע אודות בית העסק שלכם ובקשו מלקוחות לדרג אתכם.
  2. פתחו חשבונות נוספים באינדקסים אשר נותנים במה לעסקים מקומיים ומאפשרת לספק מידע אודות בית העסק שלכם. לא חייב ללכת רק על אינדקסים מובילים, מומלץ להוסיף את בית העסק שלכם בכל אינדקס אפשרי שיאפשר לכם להחשף ללקוחות נוספים באינטרנט.
  3. שפרו את אתר האינטרנט שיהיה ידידותי, יכיל ערך ללקוחות שלכם ויספק מידע אודות השירות שלכם, פרטי ההתקשרות שלכם ואת כתובת העסק שלכם.

ההמלצה שלי היא תמיד לחשוב איך ניתן כן לקדם את העסק – מעסק מקומי לעסק גלובלי. תנצלו את הבמה שהאינטרנט נותן לעסק שלכם וקדמו אותו ככל שניתן.

שאלות נוספות? כתבו לנו כאן ונשמח לסייע.

התאמת אתר למובייל

החשיבות של התאמת האתר למובייל היא גבוהה ואף קריטית לעסק שלך. במאמר זה נסביר מדוע כדאי לך להתאים את האתר שלך למובייל – ואנחנו לא מדברים רק על התאמה רספונסיבית, אלא התאמה מושלמת מבחינת חווית משתמש והיררכיית האתר.

הידעת? 

נכון לשנת 2018, בממוצע (וכמובן שזה משתנה בין אתר לאתר), 3 מתוך 4 גולשים באתר שלך יבקרו בו ממובייל. תבינו את היחס. כ-75% מהגולשים באתר שלך מבקרים מהסמארטפון.

התאמת מובייל מהיבט של קידום אורגני:

אחת הסיבות החשובות שבגינן הייתי ממליץ לכל בעל אתר אינטרנט להתאים למובייל היא הקידום האורגני. גודל מתעדפת אתרים מותאמים למובייל במנוע החיפוש.

משמע, התאמה למובייל תגדיל את סיכויי האתר שלך להתקדם במנוע החיפוש בצורה משמעותית במידה והאתר יותאם למובייל.

התאמה מושלמת למובייל מבחינת חווית המשתמש

מבחינתי, לא די בבחירת תבנית רספונסיבית על מנת לשפר את חווית השימוש במובייל. ישנם מספר שיקולים שצריך להתייחס אליהם בהשוואה לתצוגת האתר במחשב.

1. כפתורי ניווט מהירים – מומלץ מאוד לאפשר לגולש ליצור איתכם קשר בלחיצת כפתור באמצעות ווטסאפ, התקשרות ולעיתים ניווט.

2. סליידר – בגרסאות הדסקטופ נהוג לפתוח את האתר עם סליידר שממחיש בצורה ויזואלית את מהות העסק. במובייל אני נוטה פעמים רבות לוותר על הסליידר ולפתוח בעיקר – שירותי החברה בתצוגה שתאפשר לגולש במבט ראשון מבלי לגלול להבין באיזה עסק מדובר ומה השירותים שיוכל לקבל.

3. מהירות הגלישה בניידים – אני חושב שבסעיף זה מומלץ לדון על מינימליזם. כמה שפחות תפאורה ויותר תכלס. גוגל נותנת עדיפות לאתרים שציון המהירות שלהם במובייל גבוהה. השתדלו לפשט את האתר כמה שניתן.

זכרו

אתר מותאם (באופן מלא) למובייל ישפר את חויית הגלישה, יגביר רת ההמרות וישפר את הקידום האורגני שלכם.

ישנם עוד מגוון רחב של נקודות של התייחסות בתכנון האתר במובייל, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בנושא התאמת האתר ותכננו במובייל.

נשמח לעמוד לשירותכם.

אתר אינטרנט מאובטח

חודש יולי מאחרינו ואיתו שינויים בהסתכלות על אתרי האינטרנט בעיני גוגל. אתרי אינטרנט ללא תעודת SSL (פרוטוקול אבטחה) יוצגו כאתרים לא מאובטחים בדפדפן גוגל כרום. בנוסף, ישנן השלכות מבחינת הקידום האורגני – ההנחה שלנו היא שההשפעה היא גם על הקידום הממומן בכל הנושא של חווית עמוד הנחיתה.

איך לאבטח אתר אינטרנט?

בסך הכל ההליך הוא מאוד פשוט. בחלק מהמקרים יש צורך לרכוש תעודת SSL ובחלק מהמקרים פשוט מקבלים אותה בחינם מחברת האחסון שלכם.

אנו מכלילים את תעודת הSSL בתוך שירות האחסון שלנו, ללא עלות נוספת כולל ההטמעה באתר עצמו.

למה זה חשוב?

אפשר להגיד שזה די ברור… רמת האמינות של האתר שלכם תהיה גבוהה יותר באתר שיוצג כאתר מאובטח (ממש כמו האתר שלנו…בסימן של המנעול הירוק בשורת הURL), לעומת אתר אינטרנט שמוצגת ליד הכתובת שלו "אתר לא מאובטח".

אם חברת האחסון שלכם לא מספקת את התעודה בחינם ודרישת התשלום היא גבוהה, תוכלו תמיד לעבור לחברת אחסון אחרת שכן תומכת בתעודה החינמית. לא מצאתם? תוכלו ליצור איתנו קשר ואנו נספק לכם פתרון אחסון יעיל ומקצועי לעסק שלכם.

תתקינו את התעודה ואבטחו את האתר שלכם עוד היום. זה מהלך משמעותי מאוד עבור האתר אינטרנט שלכם.

יש לכם שאלות נוספות? דברו איתנו

 

בניית אתר לבד

תמונה של כתיבת קוד של אתר אינטרנט

בפוסט הבא החלטתי לדבר על האופציה שלקוחות רבים מציגים בפני ולעיתים אף בוחרים בה – בניית אתר לבד.

אז נתחיל בעובדה שידועה לכולם… זה אפשרי. יש לא מעט פלטפורמות אשר מאפשרות לבנות אתר אינטרנט באופן עצמאי לחלוטין, ללא תלות במתכנת, מעצבת או כל נותן שירות כזה או אחר. כמובן שיש פלטפורמות נוחות יותר לעבודה ויש כאלו שפחות – בואו נדבר על 2 הפלטפורמות המובילות :

וורדפרס – בניית אתר בוורדפרס הוא אינו דבר פשוט למשתמש שזה עתה נכנס בפעם הראשונה לממשק הניהול. כן, הוספת עמודים ופוסטים זה די פשוט אך במקרה שמחליטים לבנות אתר מאפס יש צורך ביותר מידע בסיסי. צריך לדעת לבחור את התבנית הנכונה, לדאוג לגדלי קבצים תקינים, לדעת לבחור באחסון הנכון, להבין בעיצוב (לפחות ברמה הבסיסית), מבנה קישורים תקין… טוב נוו, יש בזה לא מעט עבודה.

וויקס – אין ספק שבוויקס העבודה הרבה יותר קלה לגולש שזה עתה החליט בפעם הראשונה בחייו לגשת לתהליך של בניית אתר. אמנם גם במקרה זה הצורך בידע בעיצוב לעיתים משקף במדובר בעבודה של חובבן. במקרה של וויקס אין צורך בידע הקשור באחסון האתר ושיפור המהירות בו מכייון שאתרי וויקס מאוחסנים בשרתי החברה בלבד. הקבצים של האתר אינם באמת של בונה האתר – אם וויקס פושטים רגל, תפשטו רגל ביחד איתם.

לקוחות רבים "מנצלים" את קיומן של מערכות אלה בהצהרה – "למה זה כזה יקר? אני יכול לבנות היום אתר לבד" – נכון, זה בדיוק כמו שאני יכול לקנות דירה ללא צורך במתווך, או לתקן את הנזילה במבטח באופן עצמאי אבל בסופו של דבר – אני מעדיף לשלם לבעל המקצוע, אשר מבצע את הפעולות האלה ברמה היומיומית וכמות הידע שלו שווה בשבילי המון כסף. ממש כמו במקרה של בניית אתר לבד.

נקודות למחשבה לפני שניגשים לבנות אתר לבד:

  • הפנים של העסק שלך – הקמת עסק, השקעת בעסק ממש כמו הבייבי שלך, לא חבל? במקרים רבים תדמית העסק יכולה להיפגע מאתר לא ראוי לעסק. תשימו לב שהעיצוב של האתר והתוכן בו מייצג את העסק שלכם. פעמים רבות גם האתר נפרץ, דבר שבכלל לא מוסיף לתדמית העסק שלכם.
  • חווית המשתמש – אתם רוצים שהגולש באתר שלכם ינווט בצורה הכי קלה וימצא את הדרך ליצור איתכם קשר / או לקנות מוצר באתר שלכם בקלות. אתם בטוחים שאתם חושבים על כל הדברים האלה בתהליך בניית האתר והאיפיון שלו?
  • זמן – הזמן שלכם שווה כסף. לפחות אני מקווה שזה המצב. אתר אינטרנט ראוי (לפחות בעיניכם) יקח לכם במקרה הטוב 40 שעות עבודה. כמה אתם מתמחרים את שעת העבודה שלכם? תנסו להבין כמה כסף שווה לכם להשקיע ולייצא את העבודה הזאת לגורם חיצוני שיודע לבצע את העבודה אולי בפחות זמן, אבל להפיק עבורכם את התוצאה הכי טובה מכל הבחינות.

בקיצור, בניית אתר לבד זה אפשרי בהחלט. האם זה משתלם? טוב… את זה תוכלו להציג לי בתגובות כאן למטה של אתרים שבניתם לבד באופן עצמאי.

אתר אינטרנט בחינם

תמונת מאמר - בניית אתר בחינם

אתר אינטרנט הוא אתר אשר מייצג אתכם בפני הלקוחות שלכם באינטרנט. הוא איש המכירות שלכם. האתר צריך להיות מייצג ומכבד.

בעלי עסקים רבים נוטים לייחס חשיבות מאוד נמוכה לאתר האינטרנט בניסיון לקנות אתר במחיר "מציאה" או אפילו בחינם בכל אחת מהפלטפורמות אשר מציעות ממשק "ידידותי" לבניית אתר באופן עצמאי.

בואו נסתכל על אתר אינטרנט כעל איש המכירות שלכם וכך תוכלו להבין שאתר אינטרנט בחינם לא תמיד נכון עבורכם.

אז בואו נתחיל :

  • מראה – טוב אז אני לא מבקש מהאתר האינטרנט להיות הדבר הכי יפה בעולם וכך גם לא מאיש המכירות שלי, אך ישנם נהלים מאוד ברורים. מבנה העמוד והצבעים שלו מקביל ללבושו של איש המכירות שלכם. אתם לא תרצו שאיש המכירות שמקבל את פני הלקוחות שלכם יקבל אותם בלבוש קצר וכפכפים לא? כך גם אתר האינטרנט שלכם. הוא צריך להציג במסך הפתיחה שלו בדיוק את מה שהעסק שלכם רוצה לשדר.
  • מהירות – באיזה מהירות מקבל הלקוח הפוטנציאלי שלכם שירות? איש המכירות ניגש מיד? האתר עלה באופן מיידי? הצלחתם להבין את ההקבלה? אתר אינטרנט צריך להיות מהיר מאוד לגולש שלכם. לא מעבר ל2.5-3 שניות לזמן הטעינה.
  • מותאם לכל הערוצי התקשרות של הלקוח – אם האיש מכירות שלכם נחמד מאוד שמגיעים לסניף אך בטלפון הוא חסר סבלנות? אתם מפסידים לקוחות. ממש ככה גם באתר האינטרנט. אם במסך הדסקטופ הוא נראה מעולה אך במובייל הוא כולו שבור? הפסדתם לקוחות.

כמובן שישנם עוד נקודות אבל בואו נעלה את שאלת המחיר.

נניח בניתם אתר לבד או לחלופין השקעתם סכום של 6,000 ש"ח לבניית אתר אינטרנט תדמיתי. באתר שבניתם בעצמכם אין כניסות לאתר, אין פניות ואין הכנסות כתוצאה מבניית האתר. הדבר היחידי שכביכול הפסדתם זה כסף.

לחליפין, השקעתם 6,000 ש"ח אך כל תקופת זמן שהאתר באויר אתם רק מרוויחים ממנו – עלייה במכירות, ברווחים בחשיפות. נכון שזה היה שווה בשביל השקעה חד פעמית?

נקודה למחשבה, לא?
אם אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו לפני שאתם מחליטים ללכת ולבנות לבד. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחרו.

איך לקדם אתר אינטרנט לבד – מדריך

תמונת המדריך לקידום אתר לבד

לפני שאפתח את המדריך אני רוצה להדגיש – קידום אתר אינטרנט לבד זה אפשרי בהחלט, אבל… מי שלא רוצה להשקיע בזה זמן עבודה, מי שחושב שהתוצאות יגיעו רק מלקרוא את המדריך, אני ממליץ שלא להמשיך במדריך. המדריך הזה מיועד רק לאלה שבאמת רוצים לקדם את האתר ואת העסק שלהם.

קידום אורגני זה לא קסם. זה לא מזל. זה הרבה עבודה קשה ומדוייקת! אני מבטיח לכם שאם תשאלו חברות רבות שממקומות בעמוד הראשון בגוגל יגידו לכם בפה מלא. קידום אורגני אלו הלידים האיכותיים ביותר לעסק שלהם.

עכשיו, גם העסק שלכם יתחיל להרוויח. בואו נתחיל.

נקדים ונאמר שלא משנה באיזו פלטפורמה האתר שלכם בנוי, הפעולות די זהות אם כי התמונות באתר ממחישות את הנעשה באמצעות הממשק של וורדפרס.

פעולות קידום אורגני באתר עצמו:

  1. מבנה קישורים תקין – יש לי הרבה מאוד להרחיב בנושא אך כדי לא לפתוח במשהו מסובך מידי אתחיל בהגדרה קלילה. יש להכנס להגדרות > מבנה קישורים ולבחור באופציה של מבנה מותאםבתוך השורה, יש להקליד :    /%category%/%postname%/.
    זה יבטיח לכם מקנה קישורים תקין לאורך התהליך, טוב לפחות ברובו, אבל ניגע בדברים נוספים בהמשך.
  2. היררכיות בכותרות – חשוב מאוד לשים לב שבכל עמוד ישנה כותרת H1 בפעם אחת בלבד. הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח המרכזית לעמוד.
  3. תיאורי מטא וכותרות מטא – אלו הכותרות שנכתבות על ידכם ונסרקות ע"י גוגל. במידה ולא כתבתם כלום, גוגל ישלוף באופן אוטומטי את התוכן מהטקסט שלכם באותו העמוד העולה בתוצאות החיפוש. מומלץ מאוד לרשום את המלל שיוצג. תיקחו את השליטה בידיים שלכם.
    אז איך עושים את זה? הורידו לאתר שלכם תוסף yoast.
    במידה ואתם בפלטפורמה סגורה תחפשו את meta title and meta description ותגידו שם את המלל. תשימו לב שאתם עושים זאת בכל עמוד. בוורדפרס, זה מתווסף בתחתית העריכה של העמוד וזה נראה כך
  4. קישורים פנימיים באתר – חשוב מאוד ליצור קישורים פנימיים באתר. הקישור צריך להעשות ע"י מילת המפתח. לדוגמה: אם אני מקדם את השירות של קידום אורגני לאתרים, אבצע זאת ממש כפי שעשיתי בהסבר. מילת המפתח קידום אורגני לאתרים מקושרת לעמוד השירות עצמו.
    חשוב מאוד לא להעמיס בקישורים טבעיים ולעשות זאת בצורה טבעית במיוחד.
  5. אופטימיזציה לתמונות באתר – מנועי החיפוש לא יודעים לקרוא את התמונות שלכם ולכן אתם צריכים לספר להם עליהם מעט יותר. תוכלו לספר להם על התמונות באמצעות מילות מפתח. גם במקרה הזה לא הייתי ממהר להעמיס במילות מפתח בצורה אורגנית אלא הכל בצורה טבעית. קחו לדוגמה את התמונה שהעליתי במאמר זה

    בסעיף זה אדבר על על הגדלים של התמונות. חשוב מאוד לכווץ כל תמונה שעולה לאתר לגודל האופטימלי.

במדריך זה לא נרחיב בכיצד לקשר את אתר האינטרנט שלכם לגוגל אנליטיקס ולגוגל וובמאסטר אך מומלץ לכם מאוד לקרוא קצת בנושא ולעשות זאת.

פעולות קידום אורגני מחוץ לאתר:

  1. כחלק מקידום האתר הייתי ממליץ להתחיל בשליחת מפת האתר לגוגל באמצעות גוגל וובמסאטר, כמו שציינתי למעלה, לא נרחיב על פעולה זאת אך מומלץ לבדוק כיצד עושים זאת ולעשות זאת בהקדם האפשרי..
  2. רשתות חברתיות – מומלץ לשתול קישור של האתר שלכם ברשתות החבריות שלכם – גוגל my business, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכל רשת חברתית כזו או אחרת.
  3. קישורים חיצוניים לאתר שלכם – המנעו משתילת קישורים ספאמיים מפורמים או בלוגים כאלה ואחרים. אתם יכולים לעשות זאת בפורמים הקשורים לתחום שלכם בהם אתם נותנים ערך אמיתי לגושלים במתן תשובות בנושא ובהם אתם מפנים את הקוראים לאתר שלכם.  זה יכול לסייע לכם גם בתנועה אורגנית איכותית לאתר שלכם וגם בלקוחות פוטנציאלים.
    את הקישורים לאתר שלכם אתם יכולים לדרוש מאתרים סמכותיים – אתר סמכותי הוא אתר שמדורג גבוה ע"י גוגל. אשר כזה שמפנה לאתר שלכם הוא בעל ערך רב מאוד!
    תתחילו ליצור קשרים עם בעלי אתרים בעלי סמכות גבוהה ותבקשו מהם להחליף קישורים, להעלות מאמר שלכם באתר שלהם עם קישור לאתר שלכם ועוד…

כמובן, שאלו לא כל הפעולות שצריך לעשות. ישנם עוד פעולות רבות כמו חקר מילות מפתח, עבודה על המשך קישורים והיררכיית עמודים, טיפים וטריקים בבניית קישורים לאתר שלכם ועוד… להתחלת תהליך הקידום שלכם זה מעולה!

אם יש לכם שאלות, נשמח לסייע… בהצלחה !

בונה אתרים מומלץ

תמונת המאמר - בונה אתרים מומלץ

במאמר הבא החלטנו לדבר על דמותו של בונה האתרים מומלץ. כיום, במידה ותרשמו בגוגל "בונה אתרים מומלץ" או "בונה אתרים" יופיעו בפניכם אלפי תוצאות של חברות ופרילנסים אשר יציעו לכם הרים וגבהות. מי מבין אלה הוא המומלץ עבורכם?

ממשק הניהול שתקבלו

חשוב מאוד כבר בשלב הראשוני להבין עם איזו פלטפורמה תעבדו בסוף התהליך. הרי לאחר העבודה שלו אתם תרצו לעדכן את התוכן באתר שלכם, להוסיף שירותים, אולי מוצרים במקרה של חנות ולכן חשוב מאוד להבין אם אתם מקבלים פלטפורמה של קוד פתוח (דוג' וורדפרס, ג'ומלה, מג'נטו ועוד) או מערכת קוד סגור שנבנתה ע"י המפתח עצמו.

השליטה בידיים שלכם

במקרים שהאתר שלכם נבנה בקוד סגור, עיקר השליטה היא בידיים של בונה האתר שלכם ולמה? הרבה חברות לבניית אתרים נמנעות מלתחזק אתר אינטרנט אשר נבנה בפלטפורמה שלא הם הקימו, מה שמביא אתכם לחתונה עם בונה האתר שלכם וזה לא מומלץ נכון?

במקרה של בניית האתר בפלטפורמת קוד פתוח, תוכלו להעביר את האתר שלכם לכל מתכנת או בונה אתרים שעובד בפלטפורמה הזאת.

הידע של בונה האתר שלכם

נכון לשנת 2018, מרבית האתרים נבנים באמצעות תבניות וממשקים שלא מצריכים ידע בקוד. אם זאת, חשוב מאוד להבין האם בונה האתר שלכם יודע קוד ואילו שפות תכנות הוא מכיר ולמה זה כזה חשוב? בואו נניח שהאתר שלכם נפל, נוצרה שגיאה באתר שלכם ע"י תוסף מסויים – האם בונה האתר שלכם באמת ידע לפתור את הבעיה?

ומה בנוגע לקידום האורגני? עסקים אשר רוצים שהאתר שלהם יתקדם משמעותית בגוגל, ירצו שבונה האתרים שלהם ישים את הדגש (אפילו המינימלי ביותר) על המבנה ההיררכי של האתר, מבנה הכותרות ובכללי את תקינות מבנה האתר בעיניי גוגל. תזכרו שאתה טוב ללא שיווק נכון, לא יקדם את הצרכים של העסק (אלא אם נועד למטרת קטלוג וכו').

מניסיון שלנו, אנשים רבים מגדירים בונה אתרים מומלץ כאחד שיודע לתת שירותי תמיכה גם בעת לחץ.

הממליצים

הרבה פעמים אנחנו רואים אדם שרושם בפייסבוק פוסט "מחפש בונה אתרים מומלץ" אשר זוכה לכמות תיוגים בלתי מבוטלת של עשרות או מאות ממליצים. כמובן שאת ההמלצות הללו יש לקחת בעירבון מוגבל, יתכן והממליצים הם חברים, שת"פים או אפילו בונה האתרים בעצמו. מומלץ לבקש מהאדם איתו אתם מתקשרים רשימת אתרים אשר נבנו על ידו, לצפות בתיק העבודות באתר שלו ולהתקשר באופן יזום לבעלי האתרים  ולבקש מהם חוות דעת על השירות שקיבלו מאותו בנאדם.

בין הממליצים ותיק העבודות שתבחנו, חשוב שתשימו לב שאכן מדובר בחברות או עסקים בסדר גודל של העסק שלכם (עסק קטן / בינוני / חברה גדולה) ושרמת האתרים מתאימה לצרכים שלכם. לדוגמה, במידה ותיק העבודות מכיל אתרי תדמית בלבד ואתם מחפשים חנות, עדיף שתדרשו חנויות אינטרנטיות שנבנו על ידו כדי להבין את התאימות.

בדיקות נוספות שכדאי לבדוק

  1. נגישות – האם האתרי דוגמה שקיבלתם מכילים תוסף נגישות לבעלי מוגבלויות?
  2. מהירות האתרים – מומלץ לבדוק את זמני טעינת האתרים שקיבלתם מהאדם איתו אתם עומדים לבצע התקשרות.
  3. הדרכה – ברוב המקרים, תרצו להוסיף עמודים, מאמרים ועדכונים קטנים שתעדיפו לבצע בעצמכם ולכן חשוב להבין שאכן תקבלו הדרכה איך לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.
  4. רספונסיביות – התאמה למובייל – חשוב מאוד לבחון את האתרים מהמכשיר הנייד ולבדוק את ההתייחסות שקיבלו ברזולוציות הללו. האם קיים לחצן התקשרות נגיש ונוח לשיחה עם בית העסק? אפשרות לשליחת הודעה בווטסאפ? כפתור לניווט בוויז וכו'…

לסיכום

את האתר הבא שלכם מומלץ לסגור עם בונה אתרים שיודע להתמודד עם קודים מורכבים ובעיות מורכבות, יש לו ידע בקידום אורגני והוא אכן מתייחס אליו בתהליך בניית האתר, היחס שלו אישי ואכפתי ויש לו שאיפה שהאתר שלכם יענה 100% על הצרכים של העסק שלכם.

על המובייל חשוב לשים דגש משמעותי כי עיקר הכניסות הן ממובייל ברוב אתרי האינטרנט וההנגשה של האתר כלולה במחיר האתר.

במידע ואתם רוצים ייעוץ לבניית אתר אינטרנט אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לאפיין עבורכם אתר אינטרנט איכותי שיענה על הצרכים של העסק שלכם ויתן את הכבוד הראוי לעסק שלכם באינטרנט.

שיהיה בהצלחה ?

טיפים לכתיבת מודעה בגוגל אדוורדס

מאמר על כתיבת מודעה בגוגל אדוורדס

מנצחים עם Adwords

קידום ממומן בגוגל, הינו אחד הכלים היעילים ביותר מבחינת הפרסום באינטרנט – גם אם זה לא נראה לכם כרגע.

הקידום הממומן מאפשר לנו לפרסם את העסק שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל, בשילוב עם רשת המדיה (לא חובה) – אשר היא אתרי אינטרנט שמסכימים לפרסם מודעות של גוגל תמורת תשלום, ובעצם לשלם רק עבור קליקים. נכון, לעיתים המחיר לקליק יקר מאוד אך אין זה אומר שהוא לא משתלם עבורכם.

ניקח מצב קיצוני, שעלות לקליק עולה 20 שקלים ליום והתקציב שלכם לקמפיין הממומן – 20 שקלים ליום. הכוונה, קליק בודד ביום. במידה והמודעה שלכם לא תהיה ממוקדת, יתכן כי קליק זה "יתבזבז" על לחיצה לא רלוונטית, אבל במידה והמודעה שלכם סופר רלוונטית והצלחתם להגדיל את המכירות כמצופה זה עלול להשתלם לכם.

אז איך לכתוב מודעה שיווקית ורלוונטית ככל האפשר?

מודעה ממומנת מתחלקת באופן הבא :

כותרת באורך של 25 תווים , 2 שורות תיאור באורך של 35 תווים כל אחת, כתובת אתר לתצוגה וכתובת אתר סופית.

אם לדוגמה, אני מוכר אופניים חשמליים והמחיר הזול ביותר של אופניים חשמליים בחנות שלי הוא 4000 ש"ח, אציין זאת במודעה – רצוי בכותרת או בשורה הראשונה וזאת על מנת לבצע סינון ראשוני של לקוחות אשר מחיר זה הוא מעבר לתקציב שלהם.

בנוסף, נציין את היתרון של לקנות את האופניים החשמליים מהחברה שלנו – לצורך דוגמה "3 שנים אחריות" או קידום מכירת האופניים דרך האינטרנט "20% הנחה לרוכשים באתר" – את שורה זו נרשום בדרך כלל בשורה האחרונה.

בשורה השניה, ננסה להמחיש ללקוח את החוויה של רכישת המוצר, במקרה שלנו האופניים או נציג בפניו נתון נוסף ורלוונטי עבור אופניים חשמליים באתר שלנו.

בכתובת אתר לתגובה  נוכל לרשום כתובת אשר תוצג ללקוח כאילו מדובר בעמוד נחיתה יעודי שמכיל אופניים חשמליים בלבד, אם אם מדובר בהפנייה לחנות שמכילה גם קסדות וכדומה. עם זאת,

בואו נתחיל נראה איך זה יצא :

בכותרת בחרתי לציין את שם המוצר והמחיר.

בשורה הראשונה בחרתי למכור ללקוח גם את איכות הנסיעה על האופניים וגם את הקלות בנשיאת האופניים.

כתובת האתר לתצוגה שודרגה.

וקיבלנו מודעה איכותית ומוכרת, ככה זה נראה בגוגל :

 

כמובן, שהמודעה אינה די בקמפיין איכותי, מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח מחקר מתחרים, תוספי מודעות וכדומה.

לפרטים נוספים ומסלולי הקידום, יש לשלוח פרטים בעמוד יצירת קשר

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט

אז כמה באמת עולה אתר אינטרנט ולמה לבנות אתרים בזול או לבנות אתרים בחינם לא תמיד ישתלם לכם?

אחת הקלישאות הידועות היא, מה שזול יקר. כמו לא מעט קלישאות גם כאן יש הרבה יותר משמץ של אמת. הרבה פעמים על דברים זולים משלמים ביוקר, זה נכון בוודאי כשמדובר על משהו משמעותי כמו לבנות אתר אינטרנט.

עולם אתרי האינטרנט מתחלק ל-3 חלקים עיקריים:

  • אתרים שהם חינמיים לגמרי, מדובר באתרים שנבנים תחת סאב-דומיין (כלומר מדובר באתר שיושב תחת דומיין כללי של החברה דרכה מקימים את האתר)
  • אתרים שניתן לבנות בעצמנו בפלטפורמות שונות בסכום סמלי
  • אתרים שחברות בניית אתרים אחראיות על בנייתן.

אנחנו נעמיד את שתי הדוגמאות הראשונות אל מול הדוגמא האחרונה. בעוד הראשונות נחשבות זולות ופחות משתלמות כפי שנוכל לראות מיד, הרי שהאופציה השלישית נחשבת המומלצת מכולן.

אז מדוע בעצם לא מומלץ לבנות אתר בחינם בתחת סאב דומיין או אתר חינמי בפלטפורמות השונות?

אתר אינטרנט אמור לענות על 3 צרכים עיקריים :

  1. לספק מידע לגולש.
  2. לקדם את העסק שלנו ולעזור לנו להתפרסם.
  3. לסייע לנו למכור ולשווק את המוצרים שלנו.

בשביל שכל זה יקרה הוא צריך להיות בנוי בצורה איכותית ולהעניק לגולש חווית גלישה, מצד שני אנחנו אמורים להיות מסוגלים לקדם אותו בגוגל, בשביל שיזכה לחשיפה.

אתר שהוא סאב דומיין לא יכול להתקדם בגוגל, מאחר ומבחינת מנוע החיפוש לא מדובר באתר של ממש, לכן יהיה לנו קושי לקדם אותו. אתר שנבנה בפלטפורמות עצמאיות, קשה לו יותר להתקדם בגוגל מאתר רגיל, מאחר והוא נבנה על שרת שמאחסן כמות עצומה של אתרים. יתרה מזו, באתר כזה, בדרך כלל יש מגבלות מסוימות בעת הבנייה, הוא לא מאפשר להתקין כמות עמודים לא מוגבלת, לאתר לוקח זמן עד שהוא נטען, אנחנו תלויים בפיתוח של החברה מבחינת היישומים השונים שניתן להתקין באתר ועוד. במילים אחרות, היכולת שלנו לעבוד עם אתר כזה היא מאוד מוגבלת, גם אם המחיר להקמת אתר ואחסונו בשרת, הם מאוד זולים.

בנוסף, בדרך כלל הפלטפורמה ה"חינמית" לא באמת כזו, מכיוון שהיא מחייבת אותנו לאחסן את השרת בשרתי החברה. ברגע שנרצה להעביר את האתר לאחסון אחר, בדרך כלל בשל מהירות אתר לקויה, נצטרך לבנות אתר חדש. העיקרון הוא אתר ליסינג – ברגע שמפסיקים לשלם, האתר כבר לא באמת שלנו.

לעומת זאת, אתר שנבנה אצל חברת בניית אתרים, הרי שהוא נוצר בהתאמה לצרכים שלנו לצד התאמה לצרכי הקידום בגוגל. כל חברת בניית אתרים מעסיקה מקדם אתרים שיודע כיצד לעבוד על קידום האתר בצורה חכמה.

ישנם בוני אתרים רבים, וטווח המחירים הוא כמעט אינסופי. חשוב מאוד שנבחר את בונה האתרים שלנו על סמך בדיקה של תיק העבודות שלו, לראות מכתבי המלצה אודות החברה או בונה האתרים וכמובן לאחר שיחה ראשונית עם בונה האתר, כדי שנוכל להבין מה נקבל עבור השירות ושבאמת קיים "חיבור".

אך מעבר לכך, האתר נבנה על פי הצרכים שלנו באופן כללי, כלומר, הוא נבנה תוך התאמה למה שאנחנו רוצים לתת לגולשים שלנו מבחינת חווית גלישה. זה שונה מאתר שנבנה בסאב דומיין או בפלטפורמה מסוימת שחברה מייצרת. כאן אנחנו ביחד עם חברת בניית אתרים קובעים את המאפיינים של האתר על פי הצרכים שלנו, מה המשמעות של זה? שאנחנו אולי נשלם יותר אך נקבל מוצר שהוא הרבה יותר יעיל ואיכותי עבורנו, מוצר שהגולשים שלנו ייהנו בו יותר וכן, מוצר שיכול להשתנות תוך כדי תנועה, להתעדכן ולהשתדרג לפי הצורך שלנו ושל הגולשים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד עבור אתר אינטרנט? לחצו כאן