אתר אינטרנט מאובטח

חודש יולי מאחרינו ואיתו שינויים בהסתכלות על אתרי האינטרנט בעיני גוגל. אתרי אינטרנט ללא תעודת SSL (פרוטוקול אבטחה) יוצגו כאתרים לא מאובטחים בדפדפן גוגל כרום. בנוסף, ישנן השלכות מבחינת הקידום האורגני – ההנחה שלנו היא שההשפעה היא גם על הקידום הממומן בכל הנושא של חווית עמוד הנחיתה.

איך לאבטח אתר אינטרנט?

בסך הכל ההליך הוא מאוד פשוט. בחלק מהמקרים יש צורך לרכוש תעודת SSL ובחלק מהמקרים פשוט מקבלים אותה בחינם מחברת האחסון שלכם.

אנו מכלילים את תעודת הSSL בתוך שירות האחסון שלנו, ללא עלות נוספת כולל ההטמעה באתר עצמו.

למה זה חשוב?

אפשר להגיד שזה די ברור… רמת האמינות של האתר שלכם תהיה גבוהה יותר באתר שיוצג כאתר מאובטח (ממש כמו האתר שלנו…בסימן של המנעול הירוק בשורת הURL), לעומת אתר אינטרנט שמוצגת ליד הכתובת שלו "אתר לא מאובטח".

אם חברת האחסון שלכם לא מספקת את התעודה בחינם ודרישת התשלום היא גבוהה, תוכלו תמיד לעבור לחברת אחסון אחרת שכן תומכת בתעודה החינמית. לא מצאתם? תוכלו ליצור איתנו קשר ואנו נספק לכם פתרון אחסון יעיל ומקצועי לעסק שלכם.

תתקינו את התעודה ואבטחו את האתר שלכם עוד היום. זה מהלך משמעותי מאוד עבור האתר אינטרנט שלכם.

יש לכם שאלות נוספות? דברו איתנו

 

בניית אתר לבד

תמונה של כתיבת קוד של אתר אינטרנט

בפוסט הבא החלטתי לדבר על האופציה שלקוחות רבים מציגים בפני ולעיתים אף בוחרים בה – בניית אתר לבד.

אז נתחיל בעובדה שידועה לכולם… זה אפשרי. יש לא מעט פלטפורמות אשר מאפשרות לבנות אתר אינטרנט באופן עצמאי לחלוטין, ללא תלות במתכנת, מעצבת או כל נותן שירות כזה או אחר. כמובן שיש פלטפורמות נוחות יותר לעבודה ויש כאלו שפחות – בואו נדבר על 2 הפלטפורמות המובילות :

וורדפרס – בניית אתר בוורדפרס הוא אינו דבר פשוט למשתמש שזה עתה נכנס בפעם הראשונה לממשק הניהול. כן, הוספת עמודים ופוסטים זה די פשוט אך במקרה שמחליטים לבנות אתר מאפס יש צורך ביותר מידע בסיסי. צריך לדעת לבחור את התבנית הנכונה, לדאוג לגדלי קבצים תקינים, לדעת לבחור באחסון הנכון, להבין בעיצוב (לפחות ברמה הבסיסית), מבנה קישורים תקין… טוב נוו, יש בזה לא מעט עבודה.

וויקס – אין ספק שבוויקס העבודה הרבה יותר קלה לגולש שזה עתה החליט בפעם הראשונה בחייו לגשת לתהליך של בניית אתר. אמנם גם במקרה זה הצורך בידע בעיצוב לעיתים משקף במדובר בעבודה של חובבן. במקרה של וויקס אין צורך בידע הקשור באחסון האתר ושיפור המהירות בו מכייון שאתרי וויקס מאוחסנים בשרתי החברה בלבד. הקבצים של האתר אינם באמת של בונה האתר – אם וויקס פושטים רגל, תפשטו רגל ביחד איתם.

לקוחות רבים "מנצלים" את קיומן של מערכות אלה בהצהרה – "למה זה כזה יקר? אני יכול לבנות היום אתר לבד" – נכון, זה בדיוק כמו שאני יכול לקנות דירה ללא צורך במתווך, או לתקן את הנזילה במבטח באופן עצמאי אבל בסופו של דבר – אני מעדיף לשלם לבעל המקצוע, אשר מבצע את הפעולות האלה ברמה היומיומית וכמות הידע שלו שווה בשבילי המון כסף. ממש כמו במקרה של בניית אתר לבד.

נקודות למחשבה לפני שניגשים לבנות אתר לבד:

  • הפנים של העסק שלך – הקמת עסק, השקעת בעסק ממש כמו הבייבי שלך, לא חבל? במקרים רבים תדמית העסק יכולה להיפגע מאתר לא ראוי לעסק. תשימו לב שהעיצוב של האתר והתוכן בו מייצג את העסק שלכם. פעמים רבות גם האתר נפרץ, דבר שבכלל לא מוסיף לתדמית העסק שלכם.
  • חווית המשתמש – אתם רוצים שהגולש באתר שלכם ינווט בצורה הכי קלה וימצא את הדרך ליצור איתכם קשר / או לקנות מוצר באתר שלכם בקלות. אתם בטוחים שאתם חושבים על כל הדברים האלה בתהליך בניית האתר והאיפיון שלו?
  • זמן – הזמן שלכם שווה כסף. לפחות אני מקווה שזה המצב. אתר אינטרנט ראוי (לפחות בעיניכם) יקח לכם במקרה הטוב 40 שעות עבודה. כמה אתם מתמחרים את שעת העבודה שלכם? תנסו להבין כמה כסף שווה לכם להשקיע ולייצא את העבודה הזאת לגורם חיצוני שיודע לבצע את העבודה אולי בפחות זמן, אבל להפיק עבורכם את התוצאה הכי טובה מכל הבחינות.

בקיצור, בניית אתר לבד זה אפשרי בהחלט. האם זה משתלם? טוב… את זה תוכלו להציג לי בתגובות כאן למטה של אתרים שבניתם לבד באופן עצמאי.

אתר אינטרנט בחינם

תמונת מאמר - בניית אתר בחינם

אתר אינטרנט הוא אתר אשר מייצג אתכם בפני הלקוחות שלכם באינטרנט. הוא איש המכירות שלכם. האתר צריך להיות מייצג ומכבד.

בעלי עסקים רבים נוטים לייחס חשיבות מאוד נמוכה לאתר האינטרנט בניסיון לקנות אתר במחיר "מציאה" או אפילו בחינם בכל אחת מהפלטפורמות אשר מציעות ממשק "ידידותי" לבניית אתר באופן עצמאי.

בואו נסתכל על אתר אינטרנט כעל איש המכירות שלכם וכך תוכלו להבין שאתר אינטרנט בחינם לא תמיד נכון עבורכם.

אז בואו נתחיל :

  • מראה – טוב אז אני לא מבקש מהאתר האינטרנט להיות הדבר הכי יפה בעולם וכך גם לא מאיש המכירות שלי, אך ישנם נהלים מאוד ברורים. מבנה העמוד והצבעים שלו מקביל ללבושו של איש המכירות שלכם. אתם לא תרצו שאיש המכירות שמקבל את פני הלקוחות שלכם יקבל אותם בלבוש קצר וכפכפים לא? כך גם אתר האינטרנט שלכם. הוא צריך להציג במסך הפתיחה שלו בדיוק את מה שהעסק שלכם רוצה לשדר.
  • מהירות – באיזה מהירות מקבל הלקוח הפוטנציאלי שלכם שירות? איש המכירות ניגש מיד? האתר עלה באופן מיידי? הצלחתם להבין את ההקבלה? אתר אינטרנט צריך להיות מהיר מאוד לגולש שלכם. לא מעבר ל2.5-3 שניות לזמן הטעינה.
  • מותאם לכל הערוצי התקשרות של הלקוח – אם האיש מכירות שלכם נחמד מאוד שמגיעים לסניף אך בטלפון הוא חסר סבלנות? אתם מפסידים לקוחות. ממש ככה גם באתר האינטרנט. אם במסך הדסקטופ הוא נראה מעולה אך במובייל הוא כולו שבור? הפסדתם לקוחות.

כמובן שישנם עוד נקודות אבל בואו נעלה את שאלת המחיר.

נניח בניתם אתר לבד או לחלופין השקעתם סכום של 6,000 ש"ח לבניית אתר אינטרנט תדמיתי. באתר שבניתם בעצמכם אין כניסות לאתר, אין פניות ואין הכנסות כתוצאה מבניית האתר. הדבר היחידי שכביכול הפסדתם זה כסף.

לחליפין, השקעתם 6,000 ש"ח אך כל תקופת זמן שהאתר באויר אתם רק מרוויחים ממנו – עלייה במכירות, ברווחים בחשיפות. נכון שזה היה שווה בשביל השקעה חד פעמית?

נקודה למחשבה, לא?
אם אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו לפני שאתם מחליטים ללכת ולבנות לבד. בכל מקרה, שיהיה בהצלחה בכל דרך שתבחרו.

איך לקדם אתר אינטרנט לבד – מדריך

תמונת המדריך לקידום אתר לבד

לפני שאפתח את המדריך אני רוצה להדגיש – קידום אתר אינטרנט לבד זה אפשרי בהחלט, אבל… מי שלא רוצה להשקיע בזה זמן עבודה, מי שחושב שהתוצאות יגיעו רק מלקרוא את המדריך, אני ממליץ שלא להמשיך במדריך. המדריך הזה מיועד רק לאלה שבאמת רוצים לקדם את האתר ואת העסק שלהם.

קידום אורגני זה לא קסם. זה לא מזל. זה הרבה עבודה קשה ומדוייקת! אני מבטיח לכם שאם תשאלו חברות רבות שממקומות בעמוד הראשון בגוגל יגידו לכם בפה מלא. קידום אורגני אלו הלידים האיכותיים ביותר לעסק שלהם.

עכשיו, גם העסק שלכם יתחיל להרוויח. בואו נתחיל.

נקדים ונאמר שלא משנה באיזו פלטפורמה האתר שלכם בנוי, הפעולות די זהות אם כי התמונות באתר ממחישות את הנעשה באמצעות הממשק של וורדפרס.

פעולות קידום אורגני באתר עצמו:

  1. מבנה קישורים תקין – יש לי הרבה מאוד להרחיב בנושא אך כדי לא לפתוח במשהו מסובך מידי אתחיל בהגדרה קלילה. יש להכנס להגדרות > מבנה קישורים ולבחור באופציה של מבנה מותאםבתוך השורה, יש להקליד :    /%category%/%postname%/.
    זה יבטיח לכם מקנה קישורים תקין לאורך התהליך, טוב לפחות ברובו, אבל ניגע בדברים נוספים בהמשך.
  2. היררכיות בכותרות – חשוב מאוד לשים לב שבכל עמוד ישנה כותרת H1 בפעם אחת בלבד. הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח המרכזית לעמוד.
  3. תיאורי מטא וכותרות מטא – אלו הכותרות שנכתבות על ידכם ונסרקות ע"י גוגל. במידה ולא כתבתם כלום, גוגל ישלוף באופן אוטומטי את התוכן מהטקסט שלכם באותו העמוד העולה בתוצאות החיפוש. מומלץ מאוד לרשום את המלל שיוצג. תיקחו את השליטה בידיים שלכם.
    אז איך עושים את זה? הורידו לאתר שלכם תוסף yoast.
    במידה ואתם בפלטפורמה סגורה תחפשו את meta title and meta description ותגידו שם את המלל. תשימו לב שאתם עושים זאת בכל עמוד. בוורדפרס, זה מתווסף בתחתית העריכה של העמוד וזה נראה כך
  4. קישורים פנימיים באתר – חשוב מאוד ליצור קישורים פנימיים באתר. הקישור צריך להעשות ע"י מילת המפתח. לדוגמה: אם אני מקדם את השירות של קידום אורגני לאתרים, אבצע זאת ממש כפי שעשיתי בהסבר. מילת המפתח קידום אורגני לאתרים מקושרת לעמוד השירות עצמו.
    חשוב מאוד לא להעמיס בקישורים טבעיים ולעשות זאת בצורה טבעית במיוחד.
  5. אופטימיזציה לתמונות באתר – מנועי החיפוש לא יודעים לקרוא את התמונות שלכם ולכן אתם צריכים לספר להם עליהם מעט יותר. תוכלו לספר להם על התמונות באמצעות מילות מפתח. גם במקרה הזה לא הייתי ממהר להעמיס במילות מפתח בצורה אורגנית אלא הכל בצורה טבעית. קחו לדוגמה את התמונה שהעליתי במאמר זה

    בסעיף זה אדבר על על הגדלים של התמונות. חשוב מאוד לכווץ כל תמונה שעולה לאתר לגודל האופטימלי.

במדריך זה לא נרחיב בכיצד לקשר את אתר האינטרנט שלכם לגוגל אנליטיקס ולגוגל וובמאסטר אך מומלץ לכם מאוד לקרוא קצת בנושא ולעשות זאת.

פעולות קידום אורגני מחוץ לאתר:

  1. כחלק מקידום האתר הייתי ממליץ להתחיל בשליחת מפת האתר לגוגל באמצעות גוגל וובמסאטר, כמו שציינתי למעלה, לא נרחיב על פעולה זאת אך מומלץ לבדוק כיצד עושים זאת ולעשות זאת בהקדם האפשרי..
  2. רשתות חברתיות – מומלץ לשתול קישור של האתר שלכם ברשתות החבריות שלכם – גוגל my business, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכל רשת חברתית כזו או אחרת.
  3. קישורים חיצוניים לאתר שלכם – המנעו משתילת קישורים ספאמיים מפורמים או בלוגים כאלה ואחרים. אתם יכולים לעשות זאת בפורמים הקשורים לתחום שלכם בהם אתם נותנים ערך אמיתי לגושלים במתן תשובות בנושא ובהם אתם מפנים את הקוראים לאתר שלכם.  זה יכול לסייע לכם גם בתנועה אורגנית איכותית לאתר שלכם וגם בלקוחות פוטנציאלים.
    את הקישורים לאתר שלכם אתם יכולים לדרוש מאתרים סמכותיים – אתר סמכותי הוא אתר שמדורג גבוה ע"י גוגל. אשר כזה שמפנה לאתר שלכם הוא בעל ערך רב מאוד!
    תתחילו ליצור קשרים עם בעלי אתרים בעלי סמכות גבוהה ותבקשו מהם להחליף קישורים, להעלות מאמר שלכם באתר שלהם עם קישור לאתר שלכם ועוד…

כמובן, שאלו לא כל הפעולות שצריך לעשות. ישנם עוד פעולות רבות כמו חקר מילות מפתח, עבודה על המשך קישורים והיררכיית עמודים, טיפים וטריקים בבניית קישורים לאתר שלכם ועוד… להתחלת תהליך הקידום שלכם זה מעולה!

אם יש לכם שאלות, נשמח לסייע… בהצלחה !

בונה אתרים מומלץ

תמונת המאמר - בונה אתרים מומלץ

במאמר הבא החלטנו לדבר על דמותו של בונה האתרים מומלץ. כיום, במידה ותרשמו בגוגל "בונה אתרים מומלץ" או "בונה אתרים" יופיעו בפניכם אלפי תוצאות של חברות ופרילנסים אשר יציעו לכם הרים וגבהות. מי מבין אלה הוא המומלץ עבורכם?

ממשק הניהול שתקבלו

חשוב מאוד כבר בשלב הראשוני להבין עם איזו פלטפורמה תעבדו בסוף התהליך. הרי לאחר העבודה שלו אתם תרצו לעדכן את התוכן באתר שלכם, להוסיף שירותים, אולי מוצרים במקרה של חנות ולכן חשוב מאוד להבין אם אתם מקבלים פלטפורמה של קוד פתוח (דוג' וורדפרס, ג'ומלה, מג'נטו ועוד) או מערכת קוד סגור שנבנתה ע"י המפתח עצמו.

השליטה בידיים שלכם

במקרים שהאתר שלכם נבנה בקוד סגור, עיקר השליטה היא בידיים של בונה האתר שלכם ולמה? הרבה חברות לבניית אתרים נמנעות מלתחזק אתר אינטרנט אשר נבנה בפלטפורמה שלא הם הקימו, מה שמביא אתכם לחתונה עם בונה האתר שלכם וזה לא מומלץ נכון?

במקרה של בניית האתר בפלטפורמת קוד פתוח, תוכלו להעביר את האתר שלכם לכל מתכנת או בונה אתרים שעובד בפלטפורמה הזאת.

הידע של בונה האתר שלכם

נכון לשנת 2018, מרבית האתרים נבנים באמצעות תבניות וממשקים שלא מצריכים ידע בקוד. אם זאת, חשוב מאוד להבין האם בונה האתר שלכם יודע קוד ואילו שפות תכנות הוא מכיר ולמה זה כזה חשוב? בואו נניח שהאתר שלכם נפל, נוצרה שגיאה באתר שלכם ע"י תוסף מסויים – האם בונה האתר שלכם באמת ידע לפתור את הבעיה?

ומה בנוגע לקידום האורגני? עסקים אשר רוצים שהאתר שלהם יתקדם משמעותית בגוגל, ירצו שבונה האתרים שלהם ישים את הדגש (אפילו המינימלי ביותר) על המבנה ההיררכי של האתר, מבנה הכותרות ובכללי את תקינות מבנה האתר בעיניי גוגל. תזכרו שאתה טוב ללא שיווק נכון, לא יקדם את הצרכים של העסק (אלא אם נועד למטרת קטלוג וכו').

מניסיון שלנו, אנשים רבים מגדירים בונה אתרים מומלץ כאחד שיודע לתת שירותי תמיכה גם בעת לחץ.

הממליצים

הרבה פעמים אנחנו רואים אדם שרושם בפייסבוק פוסט "מחפש בונה אתרים מומלץ" אשר זוכה לכמות תיוגים בלתי מבוטלת של עשרות או מאות ממליצים. כמובן שאת ההמלצות הללו יש לקחת בעירבון מוגבל, יתכן והממליצים הם חברים, שת"פים או אפילו בונה האתרים בעצמו. מומלץ לבקש מהאדם איתו אתם מתקשרים רשימת אתרים אשר נבנו על ידו, לצפות בתיק העבודות באתר שלו ולהתקשר באופן יזום לבעלי האתרים  ולבקש מהם חוות דעת על השירות שקיבלו מאותו בנאדם.

בין הממליצים ותיק העבודות שתבחנו, חשוב שתשימו לב שאכן מדובר בחברות או עסקים בסדר גודל של העסק שלכם (עסק קטן / בינוני / חברה גדולה) ושרמת האתרים מתאימה לצרכים שלכם. לדוגמה, במידה ותיק העבודות מכיל אתרי תדמית בלבד ואתם מחפשים חנות, עדיף שתדרשו חנויות אינטרנטיות שנבנו על ידו כדי להבין את התאימות.

בדיקות נוספות שכדאי לבדוק

  1. נגישות – האם האתרי דוגמה שקיבלתם מכילים תוסף נגישות לבעלי מוגבלויות?
  2. מהירות האתרים – מומלץ לבדוק את זמני טעינת האתרים שקיבלתם מהאדם איתו אתם עומדים לבצע התקשרות.
  3. הדרכה – ברוב המקרים, תרצו להוסיף עמודים, מאמרים ועדכונים קטנים שתעדיפו לבצע בעצמכם ולכן חשוב להבין שאכן תקבלו הדרכה איך לעשות את זה בצורה הטובה ביותר.
  4. רספונסיביות – התאמה למובייל – חשוב מאוד לבחון את האתרים מהמכשיר הנייד ולבדוק את ההתייחסות שקיבלו ברזולוציות הללו. האם קיים לחצן התקשרות נגיש ונוח לשיחה עם בית העסק? אפשרות לשליחת הודעה בווטסאפ? כפתור לניווט בוויז וכו'…

לסיכום

את האתר הבא שלכם מומלץ לסגור עם בונה אתרים שיודע להתמודד עם קודים מורכבים ובעיות מורכבות, יש לו ידע בקידום אורגני והוא אכן מתייחס אליו בתהליך בניית האתר, היחס שלו אישי ואכפתי ויש לו שאיפה שהאתר שלכם יענה 100% על הצרכים של העסק שלכם.

על המובייל חשוב לשים דגש משמעותי כי עיקר הכניסות הן ממובייל ברוב אתרי האינטרנט וההנגשה של האתר כלולה במחיר האתר.

במידע ואתם רוצים ייעוץ לבניית אתר אינטרנט אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לאפיין עבורכם אתר אינטרנט איכותי שיענה על הצרכים של העסק שלכם ויתן את הכבוד הראוי לעסק שלכם באינטרנט.

שיהיה בהצלחה 🙂

טיפים לכתיבת מודעה בגוגל אדוורדס

מאמר על כתיבת מודעה בגוגל אדוורדס

מנצחים עם Adwords

קידום ממומן בגוגל, הינו אחד הכלים היעילים ביותר מבחינת הפרסום באינטרנט – גם אם זה לא נראה לכם כרגע.

הקידום הממומן מאפשר לנו לפרסם את העסק שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל, בשילוב עם רשת המדיה (לא חובה) – אשר היא אתרי אינטרנט שמסכימים לפרסם מודעות של גוגל תמורת תשלום, ובעצם לשלם רק עבור קליקים. נכון, לעיתים המחיר לקליק יקר מאוד אך אין זה אומר שהוא לא משתלם עבורכם.

ניקח מצב קיצוני, שעלות לקליק עולה 20 שקלים ליום והתקציב שלכם לקמפיין הממומן – 20 שקלים ליום. הכוונה, קליק בודד ביום. במידה והמודעה שלכם לא תהיה ממוקדת, יתכן כי קליק זה "יתבזבז" על לחיצה לא רלוונטית, אבל במידה והמודעה שלכם סופר רלוונטית והצלחתם להגדיל את המכירות כמצופה זה עלול להשתלם לכם.

אז איך לכתוב מודעה שיווקית ורלוונטית ככל האפשר?

מודעה ממומנת מתחלקת באופן הבא :

כותרת באורך של 25 תווים , 2 שורות תיאור באורך של 35 תווים כל אחת, כתובת אתר לתצוגה וכתובת אתר סופית.

אם לדוגמה, אני מוכר אופניים חשמליים והמחיר הזול ביותר של אופניים חשמליים בחנות שלי הוא 4000 ש"ח, אציין זאת במודעה – רצוי בכותרת או בשורה הראשונה וזאת על מנת לבצע סינון ראשוני של לקוחות אשר מחיר זה הוא מעבר לתקציב שלהם.

בנוסף, נציין את היתרון של לקנות את האופניים החשמליים מהחברה שלנו – לצורך דוגמה "3 שנים אחריות" או קידום מכירת האופניים דרך האינטרנט "20% הנחה לרוכשים באתר" – את שורה זו נרשום בדרך כלל בשורה האחרונה.

בשורה השניה, ננסה להמחיש ללקוח את החוויה של רכישת המוצר, במקרה שלנו האופניים או נציג בפניו נתון נוסף ורלוונטי עבור אופניים חשמליים באתר שלנו.

בכתובת אתר לתגובה  נוכל לרשום כתובת אשר תוצג ללקוח כאילו מדובר בעמוד נחיתה יעודי שמכיל אופניים חשמליים בלבד, אם אם מדובר בהפנייה לחנות שמכילה גם קסדות וכדומה. עם זאת,

בואו נתחיל נראה איך זה יצא :

בכותרת בחרתי לציין את שם המוצר והמחיר.

בשורה הראשונה בחרתי למכור ללקוח גם את איכות הנסיעה על האופניים וגם את הקלות בנשיאת האופניים.

כתובת האתר לתצוגה שודרגה.

וקיבלנו מודעה איכותית ומוכרת, ככה זה נראה בגוגל :

 

כמובן, שהמודעה אינה די בקמפיין איכותי, מומלץ לבצע מחקר מילות מפתח מחקר מתחרים, תוספי מודעות וכדומה.

לפרטים נוספים ומסלולי הקידום, יש לשלוח פרטים בעמוד יצירת קשר

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?

כמה עולה לבנות אתר אינטרנט

אז כמה באמת עולה אתר אינטרנט ולמה לבנות אתרים בזול או לבנות אתרים בחינם לא תמיד ישתלם לכם?

אחת הקלישאות הידועות היא, מה שזול יקר. כמו לא מעט קלישאות גם כאן יש הרבה יותר משמץ של אמת. הרבה פעמים על דברים זולים משלמים ביוקר, זה נכון בוודאי כשמדובר על משהו משמעותי כמו לבנות אתר אינטרנט.

עולם אתרי האינטרנט מתחלק ל-3 חלקים עיקריים:

  • אתרים שהם חינמיים לגמרי, מדובר באתרים שנבנים תחת סאב-דומיין (כלומר מדובר באתר שיושב תחת דומיין כללי של החברה דרכה מקימים את האתר)
  • אתרים שניתן לבנות בעצמנו בפלטפורמות שונות בסכום סמלי
  • אתרים שחברות בניית אתרים אחראיות על בנייתן.

אנחנו נעמיד את שתי הדוגמאות הראשונות אל מול הדוגמא האחרונה. בעוד הראשונות נחשבות זולות ופחות משתלמות כפי שנוכל לראות מיד, הרי שהאופציה השלישית נחשבת המומלצת מכולן.

אז מדוע בעצם לא מומלץ לבנות אתר בחינם בתחת סאב דומיין או אתר חינמי בפלטפורמות השונות?

אתר אינטרנט אמור לענות על 3 צרכים עיקריים :

  1. לספק מידע לגולש.
  2. לקדם את העסק שלנו ולעזור לנו להתפרסם.
  3. לסייע לנו למכור ולשווק את המוצרים שלנו.

בשביל שכל זה יקרה הוא צריך להיות בנוי בצורה איכותית ולהעניק לגולש חווית גלישה, מצד שני אנחנו אמורים להיות מסוגלים לקדם אותו בגוגל, בשביל שיזכה לחשיפה.

אתר שהוא סאב דומיין לא יכול להתקדם בגוגל, מאחר ומבחינת מנוע החיפוש לא מדובר באתר של ממש, לכן יהיה לנו קושי לקדם אותו. אתר שנבנה בפלטפורמות עצמאיות, קשה לו יותר להתקדם בגוגל מאתר רגיל, מאחר והוא נבנה על שרת שמאחסן כמות עצומה של אתרים. יתרה מזו, באתר כזה, בדרך כלל יש מגבלות מסוימות בעת הבנייה, הוא לא מאפשר להתקין כמות עמודים לא מוגבלת, לאתר לוקח זמן עד שהוא נטען, אנחנו תלויים בפיתוח של החברה מבחינת היישומים השונים שניתן להתקין באתר ועוד. במילים אחרות, היכולת שלנו לעבוד עם אתר כזה היא מאוד מוגבלת, גם אם המחיר להקמת אתר ואחסונו בשרת, הם מאוד זולים.

בנוסף, בדרך כלל הפלטפורמה ה"חינמית" לא באמת כזו, מכיוון שהיא מחייבת אותנו לאחסן את השרת בשרתי החברה. ברגע שנרצה להעביר את האתר לאחסון אחר, בדרך כלל בשל מהירות אתר לקויה, נצטרך לבנות אתר חדש. העיקרון הוא אתר ליסינג – ברגע שמפסיקים לשלם, האתר כבר לא באמת שלנו.

לעומת זאת, אתר שנבנה אצל חברת בניית אתרים, הרי שהוא נוצר בהתאמה לצרכים שלנו לצד התאמה לצרכי הקידום בגוגל. כל חברת בניית אתרים מעסיקה מקדם אתרים שיודע כיצד לעבוד על קידום האתר בצורה חכמה.

ישנם בוני אתרים רבים, וטווח המחירים הוא כמעט אינסופי. חשוב מאוד שנבחר את בונה האתרים שלנו על סמך בדיקה של תיק העבודות שלו, לראות מכתבי המלצה אודות החברה או בונה האתרים וכמובן לאחר שיחה ראשונית עם בונה האתר, כדי שנוכל להבין מה נקבל עבור השירות ושבאמת קיים "חיבור".

אך מעבר לכך, האתר נבנה על פי הצרכים שלנו באופן כללי, כלומר, הוא נבנה תוך התאמה למה שאנחנו רוצים לתת לגולשים שלנו מבחינת חווית גלישה. זה שונה מאתר שנבנה בסאב דומיין או בפלטפורמה מסוימת שחברה מייצרת. כאן אנחנו ביחד עם חברת בניית אתרים קובעים את המאפיינים של האתר על פי הצרכים שלנו, מה המשמעות של זה? שאנחנו אולי נשלם יותר אך נקבל מוצר שהוא הרבה יותר יעיל ואיכותי עבורנו, מוצר שהגולשים שלנו ייהנו בו יותר וכן, מוצר שיכול להשתנות תוך כדי תנועה, להתעדכן ולהשתדרג לפי הצורך שלנו ושל הגולשים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת במיוחד עבור אתר אינטרנט? לחצו כאן

מדוע מומלץ לבנות אתר בוורדפרס?

לוגו של וורדפרס בתצוגת מחשב

מערכת וורדפרס

זוהי מערכת בקוד פתוח (open source). זאת אומרת שהקוד שלה נגיש ושהיא חופשית לשימוש לכל אחד, ללא תשלום. היא כתובה ב PHP ויש צורך בשטח אחסון על גבי שרת ובקיומו של בסיס נתונים מסוג MYSQL בכדי להשתמש בה. כיום וורדפרס היא מערכת הניהול בקוד פתוח הפופולרית ביותר בעולם.

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן פתוחה המציעה כלים לניהול בלוגים, אתרי חדשות, פורטלי תוכן, חנויות מקוונות, אתרי תדמית, פורטפוליו, ניוזלטרים, או כל דבר אחר שאפשר לחשוב עליו. המערכת גמישה מספיק כדי לספק את כל הצרכים בעזרת עשרות אלפי תוספים ותבניות, הניתנים להורדה. עשרות מיליוני אנשים בחרו בוורדפרס לניהול הנוכחות שלהם באינטרנט.

 

ממשק הניהול והנגישות

היתרונות של וורדפרס באים לידי ביטוי גם באופי הניהול והשימוש במערכת. היא מבוססת על ממשק הוספת תכנים קל לשימוש ופשוט ללמידה.
במערכת ניהול המשתמשים קיימות תכונות מתקדמות, אשר באמצעותן ניתן לספק הרשאות גישה שונות לאבטחה מקסימאלית. מעבר לכך, בזכות תכונות המערכות
מובטחים גיבויים מתוזמנים של כל מסד הנתונים וניתן לארגן את התכנים תחת קטגוריות ותגיות. בעלי חנות או אתר אינטרנט יודעים עד כמה הנגישות חשובה.
עבור הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים. כפועל יוצא מכך, מציעה מערכת ניהול התוכן של וורדפרס יתרונות גם בהיבט של נגישות התוכן. מדובר על מערכת ידידותית מאוד
עבור מנועי החיפוש. המערכת משפרת את נגישות האתר דרך מנועי החיפוש ומונעת נטישה או זליגה של גולשים אל אתרים אחרים. בנוסף, למערכת יש יכולת מרשימה של התממשקות
ואינטגרציה עם רשתות חברתיות. כל היתרונות הללו אינם באים על חשבון ההוצאות של בעל האתר, משום שעלויות השימוש בוורדפרס נמוכות הן בהשוואה למערכות קוד פתוח אחרות והן בהשוואה למערכת קנייניות. העלויות הנמוכות ממשיכות באחסון המערכת ומאוד מומלץ להשתמש בה.

עבודה עם וורדפרס

תהליך העבודה עם וורדפרס מייצג גם הוא יתרונות ייחודיים של המערכת. בשלב הראשון יש להבין את צרכי האתר ולכתוב מסמך אפיון מפורט. המערכת מקלה מאוד על יישום
רעיונות גולמיים ומאפשרת חיפוש נוח של תבניות מתאימות. בשלב השני ניתן לרכוש דומיין ושירותי אירוח, בעוד לאחר מכן מותקנת וורדפרס על ההוסטינג תוך התקנה של התבנית העיצובית.
את ההתאמה של העיצוב לתבנית מבצעים על בסיס רכיבים מרכזיים כגון לוגו, צבעים, תמונות, קטעי וידאו וכדומה. בשלב האחרון מכניסים את התכנים אל תוך האתר וקיימת
גם אפשרות לעבור הדרכת שימוש במערכת הניהול. על כל פנים, לא מדובר על מערכת מסובכת ואחת הסיבות הגדולות להצלחה קשורה לאינטואיטיביות של השימוש. לסיכום,
מערכות קוד פתוח מהסוג של וורדפרס מתעדכנות באופן שוטף וללא עלות נוספת. וורדפרס מציעה עלייה מהירה לאוויר, אלפי תוספים זמינים להטמעה וניהול מספר בלתי מוגבל
של אתרים על גבי פלטפורמה מרכזית אחת.

חוק הנגשת אתרים

חוק הנגשת אתרים

הנגשת אתרים :

האינטרנט, כידוע, הוא מקום שיש לו כמה וכמה תפקידים ובתוכם גם תפקידים חברתיים בעלי אחריות רחבה. כך למשל יש לאינטרנט תפקיד חשוב לעזור לאנשים לצבור מידע, ללמוד דברים חדשים, להעביר מידע הלאה, להכיר אנשים ועוד. תפקידים חברתיים אשר חלקם נוצרו בכוונה וחלקם נוצרו בדרך ליישום מטרות אחרות. לאינטרנט יש משמעות וחשיבות עצומה בצמצום פערים חברתיים, הקטנת הבערות בחברה, מוביליות וצמיחה חברתית לאורך כל השדרות באוכלוסייה.

בשביל שהאינטרנט יוכל למלא את תפקידיו החברתיים השונים, עליו להתאים את עצמו לכלל האוכלוסייה. לכן עליו להיות מותאם גם לאנשים עם מוגבלויות שונות, למשל, אנשים עיוורים או אנשים שיש להם לקות ראייה, אנשים עם מוגבלויות מוטוריות בידיים אשר מקשות עליהם לעבוד עם העכבר או עם המקלדת, וכן אנשים שיש להם מוגבלויות שמיעה וזקוקים לכתוביות בכל מקום בו יש סרטון וידיאו. על פי הערכות שונות, מדובר בלמעלה מ-20 אחוז ממשתמשי האינטרנט אשר יש להם את אחד מהמוגבלויות אשר ציינו.

במהלך השנים פיתחו חברות האינטרנט כללים שונים להנגשת אתרי אינטרנט לאנשים בעלי מוגבלויות, ובשנת 1998, בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התקבלו תקנות שמטרתן לחייב חברות שמעניקות שירותים, דוגמא, בנקים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, חברות תקשורת, שירותי דת, תרבות, בידור, תיירות, ספורט ועוד, להנגיש את האתרים שלהם עבור אותם אנשים שיש להם מוגבלויות. במהלך הזמן נקבע שגם אתרי חדשות מחויבים לנהוג כך.

 

מה זה אומר חוק הנגשת אתרים

לפני שניתן יש לציין שלא רק אתרי אינטרנט מחוייבים בהנגשה כיום, אלא גם מסמכים אלקטרוניים, דפים, וכן אפליקציות (החוק חוקק אומנם בשנת 1998 לפני שהיו אפליקציות סלולאריות, אך עם הזמן נוספה תוספת זו).

החוק קובע כללים כיצד יש להנגיש אתרי אינטרנט שמשמשים ציבור רחב, אתרים של חברות ציבוריות, אתרים של שירות המדינה או שירותי מקומי, עמותות המספקות שירות לציבור וכן אתרים בעלי כוונת רווח, חייבים להיות מונגשים על פי כללים שונים שקבעו חברות האינטרנט וכן איגוד האינטרנט הישראלי.

 

בין הכללים מופיעים הסעיפים הבאים:

  • מתן תמיכה בתוכנות קוראות מסך – כלומר תיאור טקסטואלי לכל כפתור ותמונה באתר.
  • אפשרות גלישה באתר ללא צורך בעכבר אלא רק על ידי מקלדת
  • שימוש בכותרות לגלישה נוחה באתר
  • הדגשת מאפיינים שונים באופן קריא וברור
  • כתוביות לסרטוני וידיאו עבור קהל שיש לו מוגבלויות שמיעה

הנגשת האתרים מתבצעת על פי תקן 5568 של מכון התקנים אשר מתבסס על התקן הבינלאומי של מכון התקינה הבינלאומי.

חשוב להבהיר שכל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך להיות מדויק ומלא, בדיוק כמו מדובר בכלים אשר משמשים אנשים ללא מוגבלויות. כלומר אם מוצג סרטון וידיאו הכתוביות צריכות להיות בדומה ברמה של הסרטון.

על פי החוק, הרי שכל אתר קיים חייב להנגיש את עצמו שלוש שנים מרגע הכנסת התקנות, כלומר עד אוקטובר 2016, ולאחר מכן כל יישום חדש שמוכנס חייב להיות מונגש לקהל מהרגע הראשון שהוא באוויר. אתרים חדשים לעומת זאת חייבים להיות מונגשים מהרגע שהם מועלים לאוויר.

החוק קבע הקלות מסוימות על אתרים שאינם שייכים לרשויות ציבור או אם מדובר באתר שיש בו מגבלות טכנולוגיות ועל כן הוא לא יכול לבצע את השינוי ללא בנייה מחודשת של האתר.

 

מדוע זה חשוב ומה נדרש מאיתנו בשביל להנגיש אתר

כפי שציינו בתחילת המאמר, הנגשת אתרים היא דבר חשוב מאחר והיא מאפשרת לכל הקהלים לגלוש באינטרנט בצורה נוחה ופשוטה ובכך היא מאפשרת לאינטרנט למלא את ייעודו, קרי כלי לקבלת מידע, העברת מידע, יצירת קשרים ועוד. מבחינתנו באופן אישי, הנגשת אתר מאפשרת לנו ליהנות מקהל רחב יותר, חשיפה גדולה יותר וייתכן מאוד שגם נצליח להביא בכך לגידול רחב בהכנסות שלנו לאורך זמן.

בשביל להנגיש אתר, לא צריך לעשות הרבה. כל מה שצריך לעשות זה לקבל החלטה שאנחנו מנגישים את האתר שלנו, לאחר מכן יש לעבור עם מתכנת או יועץ ייחודי שמתמחה בהנגשת אתר  ולעבוד איתו על כל חלק שצריך לעבור שינוי, במידה ויש צורך בונים עמודים מחדש ובסופו של תהליך מביאים אותו להשקה מחודשת כשהוא מונגש לקהל הרחב על פי חוק הנגשת אתרים.

 

להנגשת אתר או לקבלת מידע נוסף, ניתן לפנות אלינו בעמוד יצירת קשר באתר או בטלפון 050-8861525.

טיפים לצילומי מוצר

צילום מוצר לבד - טיפים בנושא

לפני שנתחיל, כדאי שאשים את הדברים השולחן: צילום מוצר הוא לא דבר קל בכלל!

כמובן שאני לא אומר את זה כדי להפחיד אתכם, אלא כדי לעודד אתכם.

סביר להניח שאם הגעתם לקרוא את הטיפים שאציין מטה, או שכלל לא התנסתם בצילומי מוצר ואתם רוצים להתחיל, אושהתנסתם כבר בצילומי מוצר והתאכזבתם מהתוצאה.

בשל הקושי בצילומי מוצר(בדרך כלל קושי הנובע כתוצאה מגודל מוצר, החזר אור שהמוצר מייצר ועוד) , צילומים אלויכולים להגיע להוצאה כספית לא קטנה עבור העסק שלך, שוב, כמובן תלוי בסוג המוצר גודלו ובכמות המוצרים.  אז לפנישתרוצו לצלם מקצועי לצילומי המוצרלאתר שלכם, אני כאן כדי לתת לכם כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם אם תרצו לעשותזאת בעצמכם.

שנתחיל?

1.תאורה, תאורה, תאורה

לא סתם זהו הסעיף הראשון. תאורה זה שם המשחק( אגב,לא רק בצילומי מוצר, אלא בצילומים בכלל)

אם ננסה להבין בעצם מהי מצלמה… נגלה שלמעשה מדוברמוצר שקולט אור שמוחזר מאובייקט מסויים ועובר דרךעדשת המצלמה ונקלט בחיישן.

עכשיו מקווה מאוד שהצלחתי להעביר את חשיבותו שלהאור.

למעשה אפשר להגיד, ואומר זאת בזהירות, תאורה טובהחשובה יותר ממצלמה טובה!

וזה למעשה מה שמבדיל בין צילום מקצועי לצילום חובבני.

לכן אם תדעו לשלוט ולמקם את המוצר בתאורה הנכונה תוכלו להוציא תמונות נהדרות של המוצר שלכם.

בעוד צלמים מקצועיים משתמשים בתאורה מלאכותית(פלאשים,נורות וכו) הייתי ממליץ לכם לצלם באור טבעי ורך. מההכוונה באור רק? הכוונה לא שמש ישירה על המוצר. נסו למקם את המוצר בתוך הבית על שולחן שצמוד לחלון גדול– דרכויכנס אור רק מבחוץ. זו תאורה מחמיאהביותר וככה תמנעו מצללים קשים במיוחד שהשמש יוצרת.

2.תבליטו את המוצר

מה הכוונה בלהבליט את המוצר?

נסו ללמוד את תכונות המוצר שלכם, יתרונותיו וחסרונותיו, ונסו לצלם אותו בצורה שבו קהל הלקוחות שלכם יבין איךלהשתמש במוצר , יבין מי קהל היעד ועוד.

לדוגמא: שעון , ישנן דרכים רבות לצלם שעונים ( רקע לבן או שחור /תמונה של מישהו רץ עם שעון / איש עסקים חושף אתהשעון מבעד לחליפה) –כל דרך כזו יכולה לשדר לנו משהו אחר– גם אם נצלם את אותו השעון .

3.צלמו בהרבה זויות שונות

בשל חוסר המוחשיות שקיימת עם הצגת התמונות באינטרנט, הלקוח מתמודד עם מצב בעייתי בו הוא שופט את המוצר נטועל פי מראה התמונה אותה תציגו.

צלמו הרבה…הרבה מאוד זה תמיד יכול לעזור ותוכלו לבחור את הזויות המחמיאה ביותר למוצר.

העלו כמה תמונות שונות מזויות שונות שהלקוח יוכל להתרשם מהמוצר מלפנים, מאחור למעלה למטה או אפילו מבפנים.

בין כל התמונות שתעלו, נסו לכלול גם תמונות תקריב. הלקוחות אוהבים לראות טקסטורה ופרטים של של המוצר , זה בטוחיעזור להם לקבל החלטה כזו או אחרת על המוצר שלכם.

4.השתמשו בחצובה

תוכלו למצוא שחצובה יכולה להיות מאוד שימושית בתחום צילומי המוצר, במיוחד אם מדובר בהרבה מוצרים.

הייתרונות המרכזיים שלה:

1.לא מחזיקים את המצלמה  אל תזלזלו בזה, זה יכול להיות מעייף שמדובר בהרבה מוצרים, גם אם אתם מצלמים עםהסמארטפון.

שומרת על המצלמה יציבה– דבר שמונע טשטוש של התמונות.

שומר אל נקודת המבט אחידה– דבר חשוב מאוד למען האמת. במידה ותרצו לשמור על אחידות ועל זוית הצילום חצובהיכולה לעזור מאוד בעבודה הזו.

5.רקע

למרות שמדובר בצילומי מוצר, ולמעשה המוצר הוא  הדבר העיקר, הרקע לא פחות חשוב מהמוצר עצמו. למעשה לרקעתפקיד מרכזי במידה ונרצה ליחס למוצר תכונות מסויימות( כמו שהסברתי בסעיף 2 בדוגמא עם השעון) או יכול להבליט אתהמוצר ולייצר אחידות. לדוגמא, רקע לבן או שחור יגרום לנו להתמקד במוצר והרקע לא יסיח את דעתנו מהמוצר, בנוסףייצר אחידות עם שאר המוצרים המוצגים באתר.

6.חדות התמונה

תמונות מטושטשות של המוצר שלכם זה הדבר המסוכן ביותר עבורכם– התמונות יראו לא מקצועיות ולמעשה יערערו אתאמינות המוצר בעיני הלקוח.

יש כמה דרכים להשיג תמונות חדות:

יציבות – שמירה על יציבות, קרי, חצובה או שים את המצלמה או הסארטפון על משטח יציב.

פוקוס– אם אתם מצלמים במצלמת dslr , יש לכם את היכולת לבחור את נקודת הפוקוס שלכם, השתמשו בה לפקס עלהאובייקט.

תאורה– תוודאו שאתם מצלמים עם מספיק אור, ככל שתצלמו עם פחות אור, כך יהיה יותר קשה למצלמה שלכם להתפקס על האובייקט.

7.ערכו את התמונות

אם עשיתם כל מה שהמלצתי פה, אתם צריכים לסיים עם לא מעט תמונות של כל מוצר והרבה זויות שונות.

בחרו את התמונות הטובות שאהבתם וערכו אותם.

כל תמונה, טובה כשתהיה, צריכה מעט עריכה בסיסית.

תוכלו להשתשמש בתוכנות מקצועיות כמו פוטושופ או לייטרום, או אם אין ברשותכם את התוכנות האלה, קיימות אין ספורתוכנות חינמיות היום שתוכלו להעזר בהן לצורך העריכה.

כמה דברים לא תרצו לפספס בעריכה:

חיתוך– למרות שכנראה בחרתם קומפוזיציה מעניין לתמונה שלכם, תמיד רצוי לעבור שוב על התמונה ולראות אם דרוךחיתוך מסויים, אולי כדי למרכז את המוצר, אולי כדי להעלים אוייבקט מסויים שנכנס לנו לפריים וכו׳.

חשיפה–שחקו מעט עם החשיפה, אולי היה חסר לכם אור על הסט או היה פחות אור. תמיד טוב לבדוק דברים בעריכהאולי יש דברים שיעבדו יותר טוב או פחות טוב.

עריכה– לפעמים אנחנו כל כך מרוכזים בצילומים ואיך לסדר את המוצר שיהיה יפה לצילום שאנחנו שוכחים להמקדבפרטים הקטנים. לא פעם כשסיימתי לצלם, הגעתי למחשב ופתאום אני רואה לכלוך לא רצוי על יד המוצר או במקרההגרוע ביותר, עליו. אם מצאתם גם חלק לא רצוי בתמונה, נסו להעלים אותו, אל תתעצלו, יש לו מעט תוכנות חינימיותשיכולות להיות מאוד שימושיות.

8.עקביות

למעשה, אין נכון או לא נכון בצילומי מוצר, הכל שאלה של מה אני רוצה לשדר?

כמו שציינתי קודם, רצוי וכדאי לנסות לצלם הרבה וכמה שיותר ומכל זוית, עד הרגע לתוצאה הרצויה.

אבל ברגע שהגענו לתוצאה הרצויה? רצוי לשמור עליה ולשמר קו אחיד בצילומים.

מה זה אומר? לדוגמא אם בחרתי שהמוצר נראה הכי טוב על רקע לבן, רצוי שגם קו המוצרים התואם יהיה על רקע לבן גםכן. כך נשמור על עקביות ומראה אחיד של האתר.

לסיכום

הייתי יכול להמשיך ולכתוב לכם עוד הרבה מאוד על התחום מכיוון שזהו תחום גדול מאוד, אבל על דבר אחד אין ויכוח, איןתחליף לניסיון, לכן לכו לצלם, תראו מה עובד ומה לא ורק ככה תלמדו באמת.

כמו שאמרתי בהתחלה, זה תחום לא פשוט, ולוקח זמן להוציא תמונות מצויינות של המוצר אבל אני מבטיח לכם שזה רק הולך ונהיה קל יותר

מקווה שהצלחתי לעזור לכם, וכמובן שאני כאן לכל שאלה שתצוץ, מוזמנים לפנות אלינו למייל.