שיפור הנוכחות לעסק בגוגל – כך עושים את זה

כבר שנים רבות שגוגל שולטים בתחרות מבין מנועי החיפוש, מה שמגדיל מדי יום את הדחף והרצון שלנו כבעלי עסקים להופיע ולהיחשף ללקוחות פוטנציאלים, כמה שרק אפשר.

יש 3 דרכים מרכזיות להופיע ברשת החיפוש של גוגל – אז בואו נכיר אותם. החלטתי להציג את השיטות להופעה בגוגל לרוב על פי סדר הצגתן במנוע החיפוש.

קידום ממומן בגוגל

הדרך הראשון, שלרוב נמצאת בראש תוצאות החיפוש – קידום ממומן בגוגל. פלטפורמת הפרסום של גוגל שמאפשרת לכם לפרסם מודעות טקסט (ניתן לפרסם גם מודעות מדיה באתרים וביוטיוב אך במאמר זה נעסוק ברשת החיפוש בלבד).

בפרסום הממומן בגוגל, אתם תשלמו עבור כל “קליל” על המודעה שלכם. את מילות המפתח אתם בוחרים, את המודעה אתם בוחרים ואפילו לאיזה קהל (מיקום גיאוגרפי, מין, ועוד). מדהים נכון?

היתרונות של הקידום הממומן הוא שהוא מאוד מהיר – כלומר אם התחלתם לפרסם היום, סביר שתתחילו לקבל תנועה לאתר שלכם עוד היום.

החסרונות הן שבתחומים רבים זה יכול להיות מאוד מאוד יקר – יש תחומים שגם מגיעים ל-80 ש”ח לקליק ואף יותר.

גוגל לעסק שלי

האופציה השניה היא גוגל לעסק שלי. מה שאנחנו כגולשים מכירים בתור המפות של גוגל. לרוב המפות מופיעות אחרי התוצאות הממומנות ויש להם יתרונות רבים, לרוב – לבעלי מקצוע.

חברות ניקיון, אינסטלטורים, מאתרי נזילות וכו’ חייבים לחבר מאת העסק שלהם לגוגל מפות ולנסות לדחוף כמה שיותר באמצעות ביקורות (ממש לדרוש ביקורת טובה לאחר ביקור אצל לקוח) ולשלב בשם העסק שלכם לפחות מילת מפתח אחת עיקרית שמתארת את העסק שלכם בתצורה הטובה ביותר. לדוג’: ישראל ישראלי, איתור נזילות.

אני מזכיר שחשוב מאוד לתחזק את המפות וניתן להעלות מבצעים ומידע גם לכרטיס שלכם בגוגל לעסק שלי.

היתרון: חינמי ומשרת בצורה מעולה בעלי מקצוע

החיסרון: קשה מאוד לבטל ביקורות לא אמיתיות, מה שעלול לפגוע בתדמית העסק.

בלי שום קשר, מומלץ מאוד לפתוח את גוגל מפות גם אם אינכם בעלי מקצוע, כי זה משדר יותר אמינות לגוגל בהקשר של הקידום האורגני.

קידום אורגני בגוגל

התוצאות הבאות שמופיעות בגוגל (ולא האחרונות – הקידום הממומן מציג מודעות לרוב גם בתחתית העמוד) הן התוצאות האורגניות. קידום אורגני בגוגל מחייב אותנו באתר אינטרנט. לכן אם אין עדיין אתר אינטרנט ואתם רוצים להופיע בתוצאות החיפוש אתם צריכים לפנות לחברה המציעה שירותי בניית אתרים, ולבנות אתר שמכיל בתוכו את כל המידע, השירותים והמוצרים שהעסק שלכם מציע.

קידום אורגני בגוגל הוא מקור תנועה איכותי לעסק, והיופי הכי גדול שהוא חינמי – לכאורה.

בצורה אורגנית יהיה לכם מאוד קשה להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ותצטרכו חברת קידום אתרים שתסייע לכם בתהליך. בשונה מהקידום הממומן מדובר בתהליך ארוך, שעלול לקחת 6 חודשים ואף יותר עד שרואים תוצאות.

היתרון של הקידום האורגני כפי שציינו שהוא חינמי ואנחנו לא מחויבים לפי הקלקה על התוצאה שלנו.

החיסרון הוא שלוקח הרבה זמן להופיע בראש תוצאות החיפוש, במיוחד עם התחרות הרבה שיש היום.

איזו שיטת פרסום כדאי לי לבחור?

האמת, שלא צריך לבחור דווקא אחת מבין השיטות ואפשר לשלב את כולן.

זה דורש קצת עבודה והשקעה אבל אני בטוח שהעסק שלכם חשוב לכם ותהיו מוכנים להשקיע עליו את הזמן שמגיע לו.

תתחילו לפרסם את העסק בקידום ממומן במידה והקליק אינו יקר כדי להתחיל לקבל תנועה מיידית, תוסיפו את העסק שלכם במפות של גוגל ואם לא נשאר לכם תקציב אחרי הקידום הממומן, תתחילו לחקור קצת על קידום אורגני ותתחילו לבצע אותו לגמרי בעצמכם.

זה ידרוש מכם לכתוב תוכן לאתר, לשדרג אותו קצת ולהתאים אותו בחוויית המשתמש לגולשים שלכם, ואולי אפילו למצוא אתרים אחרים שיקשרו לאתר שלכם. זה אמנם לא כמו חברה מקצועית, אבל זו בהחלט התחלה טובה.

בהצלחה!

חשיפת האתר שלכם בגוגל

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?