על החשיבות הגדולה שבבניית אתר חנות בתקופת הקורונה

בטח כבר שמעתם שהמסחר הווירטואלי צמח באופן משמעותי מאז שפרצה מגפת הקורונה. אם כי, אי אפשר להתעלם מכך שחנויות וירטואליות באינטרנט היו כאן גם קודם – למשל, אתר עליבאבא צמח באופן משמעותי בעקבות משבר הסארס (Sars) בשנים 2002 ו-2003.

התנהגויות משתנות

לקוחות רבים מתחילים לעבור לקנייה מקוונת, על מנת להימנע מלהגיע לחנויות בהן קיים סיכון גבוה יותר להידבקות בקורונה מצד אחד, ולמחסור פוטנציאלי במלאי שעל המדפים, מצד שני. מסיבה זו, זה הזמן המתאים לבדוק את האפשרות להתחיל להפעיל את החנות שלכם באינטרנט, באמצעות שירותים שמציעים מומחים בבניית אתרים לחברות.

שינוי ההתנהגות והמעבר ההדרגתי מקנייה בחנות פיזית לקנייה בחנות מקוונת, הוא הרגל שלא ייעלם כאשר המגיפה תסתיים. מומחים טוענים כי להתנהגות זו תהיה השפעה חיובית מאוד על כל ענפי המסחר האינטרנטיים. ככול שהתפרצות נגיף הקורונה ממשיך להגביל את מספר הקניות בחנויות הפיזיות, כך יותר ויותר בעלי עסקים פונים למסחר האינטרנטי, כפתרון להגדלת מספר הלקוחות ולהשגת הפריטים שהם צריכים ורוצים. 

הגדלת מאגר הלקוחות

אחד היתרונות של החנות המקוונת שלכם, בעיקר בימי הקורונה, הוא היכולת להגיע למספר לקוחות רב יותר, מכפי שאי פעם יוכלו לעבור דרך דלתות החנות הפיזית שלכם.  חנות מקוונת מסלקת את חסימות הנסיעה, הפקקים, החניה והצפיפות, שעלולות להרחיק לקוחות מסוימים, בעיקר היום, כשאנשים נמנעים מלהגיע למקומות הומים כדי לשמור על בריאותם.  שיווק מקוון מגדיל את האפשרות שלכם להגיע ללקוחות שנמצאים במרחק רב מהחנות שלכם, ואתם עשויים למצוא שהמוצרים שלכם פופולריים במקום שמעולם לא הייתם מגיעים אליו מתוך החנות הפיזית.

היצע לפי דרישה

החנות המקוונת שלכם היא המאחז שלכם באינטרנט, אם כי מדובר במאחז וירטואלי. בחנות פיזית, הלקוחות מצפים שיוכלו לצאת עם המעיל או המכשיר שזה עתה קנו, אבל בחנות מקוונת צפויה להם תקופת המתנה. לכן, אתם לא צריכים לקחת סיכון ברכישת עשרות פריטים שיהיו במלאי, למקרה שלקוחות רבים ירצו לרכוש את אותו פריט. במקום זאת, תוכלו להציג תמונה אחת של הפריט, ולפקוח עין על המלאי. כך, תוכלו תמיד לעמוד בדרישות, כי תדעו בדיוק את רמת הביקוש.

מרווח בלתי מוגבל

לחנויות הפיזיות יש מגוון של עלויות נלוות כמו שכר דירה, ביטוח, עיצוב, תאורה וכו׳. גם לחנויות מקוונות יש עלויות כמו דמי דומיין, עיצוב גרפי או תמיכה באתר החנות, אבל תמיד תוכלו להתפשט ככול שתרצו וככול שהשרתים יאפשרו לכם.  אם למשל תרצו לערבב בין מבצעי החורף והקיץ בפינה אחת של החנות, לא תרגישו מוגבלים. במקום זאת, תוכלו ליצור דפי אינטרנט נפרדים לכול אחת מהתצוגות. הלקוחות גם לא יזדקקו לשלטי הכוונה, למעליות או למסלולי הליכה כדי לחקור את החנות שלכם, הם יוכלו ללחוץ על העכבר ולהתקדם כרצונם, בקלות ובמהירות.

תוכן עניינים

דברו איתנו
איך אפשר לעזור?
היי 👋,
איך נוכל לעזור לך?